Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zo, we beginnen er wat ritme in te krijgen. Hij heeft wel ergens zijn knie goed gestoten, die is beurs en een beetje stuk. Zit vervelend net boven het gips. Vannacht heeft hij er toch wel aan proberen te knagen denk ik, er zaten strepen in het verband. Maar al met al, we hebben een systeem.

Al is het wel een heel saai leven zo...

Afbeelding

De hoes is net binnen gekomen! Anti slip onderkant en de rest water afstotend. Ziet er verder ook wel stevig uit, dus wel een aanwinst denk ik.

Afbeelding
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ach joh, het is wel het zielige newfoundlander ligje hoe hij erbij ligt. Ach dikke knuffel voor Gijs.
Die hoes ziet er goed uit.
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

Die hoes ziet er idd goed uit.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kaio schreef:Ach joh, het is wel het zielige newfoundlander ligje hoe hij erbij ligt. Ach dikke knuffel voor Gijs.
Die hoes ziet er goed uit.

Ja, n beetje verlept he? Gelukkig slaapt hij veel.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Och arme beer. Die hoes ziet er fijn uit.
Maar dat het saai is geloof ik meteen.
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Achjee, wat een zorgen,
hoop dat jullie de dagen/ nachten een beetje doorkomen :-*
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

patient zich nog aan het gedragen met zijn gipspoot?
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

De patiënt vindt dat hij kan rennen, spelen en op de bank kan met dat gips, dus het gaat geloof ik wel, euh, goed. ::)

Bovenste pluk watten heeft hij er wel af gepeuterd. Nou ja, dat is geen ramp. Is nu toch weer lastig hem rustig te houden, maar al met al doet hij het goed. Die pees zit daar toch wel veilig denk ik. Hij schikt zich er wel naar, steekt een middelvinger op naar het gips, en dendert lekker door. Als het aan hem ligt, wij denken daar anders over natuurlijk. Het doet nu geen pijn meer denk ik, door de pijnstillers, de rust, en de steun die het gips geeft.
Hij kan gelukkig nu alleen zijn, met zijn kap op. Die hoes ging ook wel, maar toen heeft hij de huid boven het gips stuk geknaagd. Daar jeukt het, door het scheren? Of omdat hij overal langs raspt...

Gisteren alleen met Joep naar het bos geweest, want die had ook echt ff beweging nodig. Maar ik vond het toch een beetje spannend, zo tegen de schermer zonder mijn grote sterkte beer...

Vrijdag weer terug naar de kliniek. Heb de overbuurman al gecharterd om ff te helpen als Gijs de auto weer uit moet als we thuis zijn. Bij de kliniek hoop ik dan maar op een assistente die even kan helpen. Al zal ie er op de heenweg ook wel uit willen springen hoor als het aan hem ligt ::) terugweg zal dat lastiger zijn na narcose.
Daar maar even vragen hoe ze tegenover een brace staan. Lijkt mij de eerste tijd wel verstandig, bv alleen met uitlaten. En ik heb stiekem de hoop dat ie het gips korter mag als we een brace hebben :-[

Joep mag dan lekker naar mijn moeder. Hoeft ie ook niet alleen thuis te blijven.

Al met al best een geregel. Maar ik heb vannacht weer in mijn eigen bed geslapen, dus dat scheelt heeeeeeeeeeeeeel veel.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Klinkt wel als een echte beer. Dom gips nouja we doen het er maar mee, oo kijk eigenlijk kan ik daarmee ook alles wel, ook goed. Ik denk eerlijk gezegd niet dat ie iets fout kan doen aan zijn pees aangezien die in het gips zit. Enige is dat ie zijn lichaam anders belast door het gips en hier en daar dan wat spierpijn blessures kan ontwikkelen als ie het te bont maakt.
Fijn dat je weer in je eigen bed hebt geslapen!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja precies, ik ben vooral bang dat ie wat anders verstuikt of breekt met zn capriolen ::) maar goed, hij is slim zat, en heeft met al die andere capriolen in die 5,5 jaar dat hij rond stuitert nog nooit wat gehad, behalve nu dan. Dus ik probeer hem in toom te houden en ondertussen maar een beetje op hem te vertrouwen. Al die andere keren dat hij in volle vaart slootjes sprong ging het immers ook goed.

Na vrijdag zal het wel weer minder zijn, want dan is er weer aan gezeten, dus dan zal het wel weer ff zeer doen, en van narcose blijf je ook wel een tijdje suf en moe.

Na heel dit gedoe is het plan er wel om weer naar de silverlinde te gaan, dan kan de osteopaat hem weer even recht zetten.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Fijn dat de beer het zo knap doet! Dat hij alleen kan blijven, geen pijn heeft en energie heeft.

Is een loopplank geen idee voor de auto? Want in- en uit de auto springen zou ik een hond die een dusdanige peesblessure heeft gehad persoonlijk niet meer laten doen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik denk het niet eigenlijk. Daar kan ik nl niet mee overweg. Met twee grote sterke honden naar het bos die daar dan kei blij afstappen en ik dat ding dan weer moet opruimen... ik denk niet dat het me gaat lukken eigenlijk...

Maar ook dat is iets wat ik natuurlijk eens kan navragen. Ik weet niet zo goed hoe groot de kans op 100% herstel is.

Voor nu gebruikte ik de hocker van de tuinset als opstapje. Maar goed, nu gaan we natuurlijk ook niet naar het bos... en was ik of alleen met Gijs, of mijn vriend was er bij als we met beide honden waren. Dus dan is het wel te doen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Ik denk het niet eigenlijk. Daar kan ik nl niet mee overweg. Met twee grote sterke honden naar het bos die daar dan kei blij afstappen en ik dat ding dan weer moet opruimen... ik denk niet dat het me gaat lukken eigenlijk...

Ach jawel joh, dat lukt mij toch ook....meestal dan :P

Nouja serieus, Fozzy zit me al stom aan te kijken als ik hem niet bij me heb! Maci hoeft hem niet en voor Kaio is het no go (die laat zich vallen op de plank), dus ik moet ook eens rekening houden wie wat waar wanneer :biggrin2:
Ok ok plank opruimen is wel wat werk, dan moet je je keiblije honden ff braaf laten wachten ja. (en ook zorgen dat de plank eerst stabiel ligt voordat ze beginnen te lopen ::) )
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Hmmmm :g: dat gaat veel discipline vereisen dan...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

eelke schreef:Hmmmm :g: dat gaat veel discipline vereisen dan...
Is juist goed, train je jezelf ook een beetje ;D ;D ;D
Nouja zonder gekheid, ben er ook zo eentje hoor. Maar ja Fozzy pols en ED operatie dat is duidelijk dat moet en dat kan dan dus ook ! ;) En die extra discipline is wel fijn ook wat de honden betreft ;)

Plaats reactie