Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Zere poot, hotspot en kennelhoest; project gipsspalk

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

-Saskia- schreef:Oh damn Eelke, ik moest heeeeeel ver bijlezen... Jeemineeee - arme beer, arme jij!
Ja ik praat wel veel over mijn hond he ::) :biggrin2: maar ja, t was ook best ellendig, en ik ben honden ellende toch niet zo gewend.
Hope schreef:
Die van mij mag tot 80 kilo.
Alstie dan die dag al gepoept en gepiest heeft kan t net :D
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

eelke schreef:Ja ik praat wel veel over mijn hond he ::) :biggrin2: maar ja, t was ook best ellendig, en ik ben honden ellende toch niet zo gewend
Snap ik volledig - het praten én het feit dat het ellende is. :-*
ik was afgelopen periode een beetje "afwezig". ;)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

-Saskia- schreef:Snap ik volledig - het praten én het feit dat het ellende is. :-*
ik was afgelopen periode een beetje "afwezig". ;)

Snap ik dan weer volledig. Das nog meer ellendig. Hang in there!
nicolette
4-sterren
4-sterren

Bericht door nicolette »

Wat een zorgen met jullie grote beer. Sterkte en duim dat hij goed hersteld.

Ps. Zeker in het begin niet uit de auto laten springen. Misschien is het met die zware honden nooit zo'n goed idee om ze uit de auto te laten springen.
Begin al met gijs te leren om te wachten als de klep opengaat. Desnoods vastzetten.
En als hij eruit is nog niet laten wegrennen. Netjes laten zitten tot jij de auto heb dichtgedaan.

Gr. Nicolette
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Wachten moeten ze nu ook al, want ik lijn ze eerst aan voor ze uit de auto mogen :) dan moeten ze erna dus aangelijnd wachten tot de klep dicht is en de auto op slot. Maar dat vind met name Joep erg lastig.

Nou, we hebben een wissel gehad! Gelukkig geen drukplekken eronder. Wel weer ff onder zeil want hij gaat echt niet 20 min stil liggen tot het uitgehard is. Hij is er nu nog total loss van.

Verder olifanten geheugen hoor. In de wachtkamer was het allemaal nog best oké, maar toen kwam de dierenarts ons halen en liepen we naar dezelfde behandel kamer, vol in de ankers!
Gelukkig kordate dierenarts die zonder twijfelen achter hem ging lopen en niet eerst ging twijfelen, kijken en zuchten, hoppa ff doorlopen Gijsje!

Wel pilletjes meegekregen om hem wat rustiger te houden, want de gipsspalk was al wat losser gaan zitten en dat is natuurlijk ook echt niet de bedoeling...
Wel indien nodig, uiteraard. Maar op sommige momenten wil hij echt vliegen. En dat kan echt ff niet.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Fijn dat de eerste wissel goed ging zonder ellende onder het gips! Nu weer op naar de komende twee weken!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

De 29te weer terug. Ach, maandag zitten we al weer op een derde. De tijd gaat vanzelf vooruit.

Had ook nog een folder meekregen voor een brace op maat. ff kijken hoe en wat. Belangrijkst is dat hij het gewricht straks niet door kan buigen zodat de pees niet helemaal uit kan strekken. Ik weet niet of de brace die ik eerder gezien had (back on track) dat ook voorkomt. Maar die was wat prijs betreft in ieder geval wel prima...
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ohhh die Gijs kan ook gewoon met kap bij zijn poot. Life zien gebeuren op de ip-camera, allemaal plukken watten in de keuken toen we thuis kwamen. Niet erg op zich dit. Vraag me nu alleen af of die kap dan nog wel enig effect heeft of dat ik m net zo goed af kan laten...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Inventief die Gijs :P Als je erbij bent zou ik even kijken hoe het zonder kap gaat. Iig fijn dat de verbandwissel is goedgegaan. Het is me wel een project/traject :(
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja en dan daarna nog...want hij moet dus nog een brace en ik heb er nog geen gevonden die dat doen wat nodig is (zorgen dat zijn pees niet gestrekt wordt) zo kant en klaar. Wel op maat, maar de ene is nu nog op vakantie, de andere moet ik nog benaderen, maar daarvoor moet je ook weer twee keer langs komen. Mal in gips enzo maar ja dat kan niet als hij in het gips zit. En links is nu niet hetzelfde als rechts, want zijn hak is (en blijft waarschijnlijk) dikker.
Al met al zijn dat ook wel veel middagen weg (en in en uit de auto getild moeten worden...).

Als we bij hem zijn heeft hij zijn kap niet op. Ook niet als ik bij hem slaap. Maar ik vraag me nu dus af of het verder dan wel nut heeft.

Als Gijs denkt, verdomme NU moet het er af, heeft hij het er zo afgesloopt natuurlijk. Heeft ie dat nog niet bedacht, of kan hij er door de kap toch net niet goed genoeg bij om het er helemaal af te slopen?

Tis wat, tis wat.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

eelke schreef:Ja en dan daarna nog...want hij moet dus nog een brace en ik heb er nog geen gevonden die dat doen wat nodig is (zorgen dat zijn pees niet gestrekt wordt) zo kant en klaar. Wel op maat, maar de ene is nu nog op vakantie, de andere moet ik nog benaderen, maar daarvoor moet je ook weer twee keer langs komen. Mal in gips enzo maar ja dat kan niet als hij in het gips zit. En links is nu niet hetzelfde als rechts, want zijn hak is (en blijft waarschijnlijk) dikker.
Al met al zijn dat ook wel veel middagen weg (en in en uit de auto getild moeten worden...).

Als we bij hem zijn heeft hij zijn kap niet op. Ook niet als ik bij hem slaap. Maar ik vraag me nu dus af of het verder dan wel nut heeft.

Als Gijs denkt, verdomme NU moet het er af, heeft hij het er zo afgesloopt natuurlijk. Heeft ie dat nog niet bedacht, of kan hij er door de kap toch net niet goed genoeg bij om het er helemaal af te slopen?

Tis wat, tis wat.
Denk dat kant en klaar hem niet wordt, als je van te voren uitlegt bij Chaam. Misschien kan het dan ook in een dag? Ik ben inderdaad twee keer geweest, een hele lange middag (drie braces) en dan een kortere morgen afpassen. Wel supers pasvorm etc.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

kira schreef:Denk dat kant en klaar hem niet wordt, als je van te voren uitlegt bij Chaam. Misschien kan het dan ook in een dag? Ik ben inderdaad twee keer geweest, een hele lange middag (drie braces) en dan een kortere morgen afpassen. Wel supers pasvorm etc.
Ik heb ze net een mail gestuurd. Even kijken met welke info ze komen :) Ze zullen er vast ervaring mee hebben, dus ik ben benieuwd.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Antwoord terug, ze moeten wel echt een gipsafdruk hebben, dus dan zouden we er met gipsspalk heen moeten, dan halen ze die er daar af, maken een gipsmal voor de brace, en dan moeten we door rijden naar de orthopeed om de nieuwe spalk aan te leggen. Dat is dus best een gedoe. Kan niet in een keer.

Daarbij lijkt het mij ook best een risico om bijna een uur met de auto met Gijs zonder spalk erin te moeten rijden. Juist dan kan ie net een rotdraai maken natuurlijk. Vind ik best eng. Zeker zo halverwege het traject. Hij zal hem dan maar net afscheuren :-X

Dan weet ik nog niet welke spalk hij moet. De ene is 370 en de andere 545 euro. Slik. :-\
Lil

Bericht door Lil »

Even een gekke gedachte. Als de gipsspalk in theorie eraf mag en je dus moet overstappen op brace; bij orthopeed een gipsspalk laten aanleggen die ze dan weer inzagen en met klittenband vastzetten zodat je hem af en aan kunt doen en dan maar een paar dagen langer met gipsspalk totdat brace klaar is? Doen ze bij ernstig gescheurde enkelbanden of een scheurtje in een pols ook. Eerst krijg je gips en daarna zagen/knippen ze dat gips tot een soort spalk/ noodbrace die je kunt afdoen. In de tussentijd kreeg ik dan een orthese (soort brace) bij de orthopeed aangemeten en die was dan paar dagen later klaar (standaard passen nooit, dus die passen ze dan zelf aan).

Wat een geld ja bij honden... Slik... (Doe maar voor jezelf ben je met ongeveer 200 klaar).
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Hoe ver ligt de orthopeed weg van de instrumentmaker? Wellicht de instrumentmaker laten komen bij de orthopeed, ontgipsen, mal maken, instrumentmaker uitzwaaien en gipsen? Idee van Lil lijkt me ook zeker zinnig als overbrugging. Is het de bedoeling dat de brace voor de rest leven is?

Plaats reactie