Opa beer gaat niet meer zo lekker-idd wat ik al dacht

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Opa beer gaat niet meer zo lekker

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Wat ik ook nog erbij moet zeggen hij krijgt ook al schildklierhormoon, omdat ie aan de lage kant was...
Ook iets wat ik dus vaak gecombineerd zie.....
Pff wou dat ik met de verhuizing ook dierenkliniek Eersel mee had kunnen nemen >:( ::)

Goed eerst dinsdag afwachten
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ben benieuwd wat de baas zegt en ziet!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Bericht door tt-tjes »

De temperaturen zijn hier al weer aan het stijgen, ik hoop dat Opa beer het een beetje vol kan houden.
BAC
5-sterren
5-sterren

Bericht door BAC »

Sterkte met je grote beer, zijn zulke mooie en vooral lieve honden!! Hoop dat de medicijnen aanslaan.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Nog niet duidelijk verschil.
Wel zaterdag wat waterwerk gedaan, daarna wilde hij thuis nog wel drooggeblazen worden (heeft ie normaal geen puf voor)
Gisteren niet echt verder kunnen lopen.
Vandaag, piepen en huilen en onrustig :-X :-X :-X , op zijn oude dag nog ernstig verliefd ::) durf niet te gaan wandelen ben bang dat ie dan accuut omvalt. Dan maar ff tuinarrest.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Re: Opa beer gaat niet meer zo lekker- idd wat ik dacht

Bericht door Kaio »

Zo,
tis ook wat om altijd gelijk te hebben ::) ::) ::)
Hart OK, verdacht op larynxparalyze.
Heeft nu een injectie met corticosteroide gehad en dan kunnen we kijken of dat wat doet en daarna hebben ze wel zulke "medicatie" die het ademen wel makkelijker maakt.
En schildklier ook nog ff over gehad, want dat was zo'n randgevalletje, stoppen met de medicatie daarvoor (afbouwen in 1 week)

Kaio is bekaf nu. Hij is zo lief he :smitten: , overal aaitje scoren, laat alles gevallen, heel rustig blijven liggen etc. Lief naar de andere honden die hij in een hap op zou kunnen. En toch wel weg willen want leuk vindt hij het niet, maar hij maakt er gewoon het beste van. :cool:
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Angelique schreef:Balen :(

Inspanning bij warmte zoveel mogelijk vermijden. Maar ook ff wandlen savonds laat na ene warme dag kan al problemen geven. Oververhitting ligt op de loer omdat ze niet goed kunnen uithijgen. Daardoor gaan ze nog meer hijgen, gaan de stembanden elkaar raken, en kunnen opzwellen. De rest laat zich raden.

Zo kalm en koel mogelijk houden. Opereren is het enige wat soelaas kan bieden. Maar eerlijk, met alles wat je erbij noemt denk ik niet dat het het waard gaat zijn. Je noemt allemaal neurologische verschijnselen en met een operatie los je alleen het hijmankementje op, het proces blijft gewoon doorgaan. Daarbij is er altijd een percentage waarbij de klachten niet afnemen na zo,n operatie. Mijn Tedje was er daar eenjte van helaas.

Balen dit :(
Kaio schreef:Zo,
tis ook wat om altijd gelijk te hebben ::) ::) ::)
Hart OK, verdacht op larynxparalyze.
Heeft nu een injectie met corticosteroide gehad en dan kunnen we kijken of dat wat doet en daarna hebben ze wel zulke "medicatie" die het ademen wel makkelijker maakt.
En schildklier ook nog ff over gehad, want dat was zo'n randgevalletje, stoppen met de medicatie daarvoor (afbouwen in 1 week)

Kaio is bekaf nu. Hij is zo lief he :smitten: , overal aaitje scoren, laat alles gevallen, heel rustig blijven liggen etc. Lief naar de andere honden die hij in een hap op zou kunnen. En toch wel weg willen want leuk vindt hij het niet, maar hij maakt er gewoon het beste van. :cool:
Angelique had het al aangegeven en ik was er al bang voor,precies Radja wat je omschrijft!

Sterkte met opa beer!
tt-tjes
5-sterren
5-sterren

Re: Opa beer gaat niet meer zo lekker-idd wat ik al dacht

Bericht door tt-tjes »

Hoe gaat het met Opa met deze temperaturen? Kan me voorstellen dat hij het heel moeilijk heeft.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Eigenlijk best goed!
Hij is best een slimme hond, dus houdt zich wel rustig. En gisteren had ie zich bij het water weer als een draak gedragen, had in het weer topic in de bar al geschreven wat ie uitgespookt had :P Vanochtend weer zwemmen met zijn broertjes. Was ie vanochtend wel wat vermoeider, maar dat is niet zo gek na gisterochtend. Hij ligt prinsheerlijk te maffen
Afbeelding

Morgen gaat alleen Fozzy mee naar waterwerk, dat al om 8 uur smorgens begint. Kort houden maar men wil nog ff trainen voor de brevetten van as zondag die ook veel eerder beginnen met de nodige extra maatregelen.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Fijn dat hij zo slim is om zich koest te houden. Onze Broer ging steevast keihard ijsberen als hij het warm had ::)
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Angelique schreef:Fijn dat hij zo slim is om zich koest te houden. Onze Broer ging steevast keihard ijsberen als hij het warm had ::)
Heel vervelend.
Dat heeft ie ook wel eens gedaan, dat ie zijn draai niet kon vinden. Toen had ik de koeljas omgedaan en ging het weer beter. Nu gelukkig is ie lekker rustig, tevreden en moe :biggrin2:

Plaats reactie