Ik weet niet of dat gaat. Er gaat eerst een dikke laag watten omheen, voordat de spalk erop gaat. Dat ontbreekt natuurlijk als je het als noodbrace zou gebruiken.Lil schreef:Even een gekke gedachte. Als de gipsspalk in theorie eraf mag en je dus moet overstappen op brace; bij orthopeed een gipsspalk laten aanleggen die ze dan weer inzagen en met klittenband vastzetten zodat je hem af en aan kunt doen en dan maar een paar dagen langer met gipsspalk totdat brace klaar is? Doen ze bij ernstig gescheurde enkelbanden of een scheurtje in een pols ook. Eerst krijg je gips en daarna zagen/knippen ze dat gips tot een soort spalk/ noodbrace die je kunt afdoen. In de tussentijd kreeg ik dan een orthese (soort brace) bij de orthopeed aangemeten en die was dan paar dagen later klaar (standaard passen nooit, dus die passen ze dan zelf aan).
Wat een geld ja bij honden... Slik... (Doe maar voor jezelf ben je met ongeveer 200 klaar).
En zeker slik. En ook wel de reden dat ik even meer wil weten, want ik ben niet gewend om ff zo hoppa 500 euro uit te geven.
Drie kwartier rijden. Dus dat zal geen optie zijn.kira schreef:Hoe ver ligt de orthopeed weg van de instrumentmaker? Wellicht de instrumentmaker laten komen bij de orthopeed, ontgipsen, mal maken, instrumentmaker uitzwaaien en gipsen? Idee van Lil lijkt me ook zeker zinnig als overbrugging. Is het de bedoeling dat de brace voor de rest leven is?
Ik heb geen idee voor hoe lang hij hem nodig zal hebben (ik ging eigenlijk van volledig herstel uit...).
De orthopeed mailde terug dat we prima kunnen afwachten tot degene van de folder die hij me gaf terug van vakantie is. Voor die tijd zijn we al weer bij hem geweest, dus dan kan ik al mn vragen op m loslaten, dat is 'in het echt' toch altijd weer fijner praten.
Maar jee wat een gedoe en wat een vragen en bedragen. Terwijl ik iets meer dan twee weten geleden nog dacht ff een spuit in het gewricht en hij is weer als nieuw. Begin er toch wel wat voor te vrezen dat hij veel dingen waarschijnlijk wel nooit meer zal kunnen...