Gewoon puur nieuwsgierig / vaccineren kinderen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gewoon puur nieuwsgierig / vaccineren kinderen

Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef:Survival of the fittest komt in geen enkel aspect van onze samenleving nog boven. Mensen doen er alles aan om natuurlijke selectie tegen te werken.
Vandaar dat we ook het meest vatbaar zijn voor ziekten van alle dieren. Het ongezondst zijn.
En we hebben die invloed niet enkel op onszelf maar op alle gedomesticeerde dieren.

Om een voorbeeld te geven. Als Myxo uitbreekt onder wilde konijnen sterft een bepaald percentage. Onder tamme konijnen zonder behandeling allemaal...

Die survival of the fittest kan je dus maar beter vergeten. Als je dat toepast op jezelf of je kind wil dat zeggen dat je alle medische hulp zou afwijzen, de natuur zijn gang laten gaan en dan is dat een ongelijke strijd met de andere mensen en een doodsvonnis. Zeker in het westen.

De natuur zijn gang laten gaan is echt onzin in een compleet onnatuurlijke omgeving als de onze.
Waarmee ik niet gezegd heb dat ik erachter sta. Want ik vind het een super slechte zaak dat we zo ver van de natuur afstaan en een mechanisme als natuurlijke selectie compleet omzeild wordt. We worden daar inderdaad steeds ongezonder en zwakker van. Maar dat is niet nieuw, dat is al duizenden jaren bezig want eigen aan de mens. Daar kan je dus ook niet plots vanaf stappen.
De mens is de eerste diersoort die ipv zich aan zijn omgeving aan te passen, de omgeving naar zichzelf aanpast. En net daardoor zijn we zo succesvol...

Zo zwart wit is het natuurlijk helemaal niet. Niet volledig het complete programma willen enten, is heel iets anders dan alle medische hulp maar af moeten wijzen. Of de natuur volledig zijn gang laten gaan. Juist omdat we steeds verder van de natuur af komen te staan is het goed kritisch te zijn op hoever we daarin willen gaan. En niet klakkeloos achter de overheid aan te rennen.

Ik zou het (al zou ik mij er nog wel sterk in verdiepen als het zover was) met mijn huidige kennis mogelijk wel aandurven om niet de BMR te enten. Pneu zou ik zo niet durven zeggen, daar weet ik te weinig van. Of de anderen zó vaak moeten dat vraag ik me ook af, maar als daar niet voldoende info over te vinden is, zou ik dat wel volgen. Baarmoederhalskanker zou ik liefst niet enten als ik een dochter mocht krijgen. Maar tegen de tijd dat die gezet wordt heeft de hypothetische dochterlief wel de leeftijd om daar een goed gesprek mee aan te gaan en te kijken of ze "oud en wijs" genoeg is om daar zelf wat van te vinden.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Kaela schreef:Zo zwart wit is het natuurlijk helemaal niet. Niet volledig het complete programma willen enten, is heel iets anders dan alle medische hulp maar af moeten wijzen. Of de natuur volledig zijn gang laten gaan. Juist omdat we steeds verder van de natuur af komen te staan is het goed kritisch te zijn op hoever we daarin willen gaan. En niet klakkeloos achter de overheid aan te rennen.

Ik zou het (al zou ik mij er nog wel sterk in verdiepen als het zover was) met mijn huidige kennis mogelijk wel aandurven om niet de BMR te enten. Pneu zou ik zo niet durven zeggen, daar weet ik te weinig van. Of de anderen zó vaak moeten dat vraag ik me ook af, maar als daar niet voldoende info over te vinden is, zou ik dat wel volgen. Baarmoederhalskanker zou ik liefst niet enten als ik een dochter mocht krijgen. Maar tegen de tijd dat die gezet wordt heeft de hypothetische dochterlief wel de leeftijd om daar een goed gesprek mee aan te gaan en te kijken of ze "oud en wijs" genoeg is om daar zelf wat van te vinden.
Dat zeg ik toch ook niet?
Het gaat over survival of the fittest. En dat zou betekenen dat je geen gebruik maakt van de medische kennis.
Inentingen zijn daar maar een klein onderdeel in. Maar enkel de inentingen laten is nog geen natuurlijke selectie aan het werk laten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Gewoon puur nieuwsgierig / vaccineren kinderen

Bericht door hannabelgje »

Angelique schreef:

Verkeerde topic :biggrin2:
Leuk dat ie op tapatalk altijd verspringt net voor je hem aantikt. [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef:Dat zeg ik toch ook niet?
Het gaat over survival of the fittest. En dat zou betekenen dat je geen gebruik maakt van de medische kennis.
Inentingen zijn daar maar een klein onderdeel in. Maar enkel de inentingen laten is nog geen natuurlijke selectie aan het werk laten.
Nee, maar gewoon eens een keer ziek worden wel. En dan het risico lopen op schade en eventueel dood hoort daar ook bij. Zolang die risico's aanvaardbaar zijn (en dat zal iedereen anders zien), is het in mijn ogen beter om ook gewoon eens ziek te worden en het lichaam het werk te laten doen.

Het is mij tot nog toe ook niet duidelijk hoe groot de risico's zijn. Ik heb nog nooit reden gehad me daarin te verdiepen, misschien weet iemand het hier? Hoe groot is het risico dat je kind overlijd aan de mazelen? Of onvruchtbaar wordt door de rode hond? Wat voor percentages hebben we het over?
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Kaela schreef:Nee, maar gewoon eens een keer ziek worden wel. En dan het risico lopen op schade en eventueel dood hoort daar ook bij. Zolang die risico's aanvaardbaar zijn (en dat zal iedereen anders zien), is het in mijn ogen beter om ook gewoon eens ziek te worden en het lichaam het werk te laten doen.

Het is mij tot nog toe ook niet duidelijk hoe groot de risico's zijn. Ik heb nog nooit reden gehad me daarin te verdiepen, misschien weet iemand het hier? Hoe groot is het risico dat je kind overlijd aan de mazelen? Of onvruchtbaar wordt door de rode hond? Wat voor percentages hebben we het over?
Rode hond is alleen gevaarlijk voor het ongeboren kind: http://www.zwangernu.nl/rodehond.php

Dus als een vrouw geen rode hond heeft gehad en kinderen wil, is het verstandig voor die tijd toch een inenting te halen voor rode hond. Zo heeft mijn moeder het uitgelegd op het moment dat ik vruchtbaar was en dat als ik ooit zwanger wilde worden er verstandig aan zou doen om een inenting te halen.
frodo quin
5-sterren
5-sterren

Bericht door frodo quin »

Kan je eigenlijk niet titeren? Als dat kan, kan je toch al wat herhalingsvaccins voorkomen.

Persoonlijk ben ik een voorstander van vaccineren, toch voor aandoeningen waar er een reëel gevaar is. Niet alleen voor je eigen kind, maar ook voor de omgeving, want als er te veel mensen niet enten breken de ziekten weer uit. Tegelijk heb ik geen vertrouwen in de farmacie en vermoed ik dat er meer gevaccineerd wordt als nodig en er heel wat schadelijke bijwerkingen onder tafel geveegd worden (van dat laatste ben ik 100% zeker). Ik vermoed dat men iets voorzichtiger is al het over mensen gaat dan wanneer het over andere dieren gaat, maar er wordt ook gerommeld.

Wat betreft onopgevoede onuitstaanbare monsters van kinderen, ja daar zijn er een pak van. Ik denk niet dat we de oorzaak bij vaccinaties moeten zoeken, maar bij een slechte opvoeding en ongezonde levensstijl. Hoeveel kinderen krijgen vandaag de dag geen erg bewerkte voeding op hun bord (kant en klaar maaltijden, sauzen uit een pakje, snoep, chips, frisdrank, cornflakes, charcuterie,...) plakken een hele dag achter een scherm en worden als prinsjes en prinsesjes behandeld. Pas op, ik ben helemaal voor liefdevol en respectvol met je kinderen om gaan, maar ze moeten ook leren dat zij ook zo met hun omgeving moeten omgaan en de wereld niet om hen draait en daar zie ik toch wel schokkende dingen.
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

frodo quin schreef:Kan je eigenlijk niet titeren? Als dat kan, kan je toch al wat herhalingsvaccins voorkomen.

Persoonlijk ben ik een voorstander van vaccineren, toch voor aandoeningen waar er een reëel gevaar is. Niet alleen voor je eigen kind, maar ook voor de omgeving, want als er te veel mensen niet enten breken de ziekten weer uit. Tegelijk heb ik geen vertrouwen in de farmacie en vermoed ik dat er meer gevaccineerd wordt als nodig en er heel wat schadelijke bijwerkingen onder tafel geveegd worden (van dat laatste ben ik 100% zeker). Ik vermoed dat men iets voorzichtiger is al het over mensen gaat dan wanneer het over andere dieren gaat, maar er wordt ook gerommeld.

Wat betreft onopgevoede onuitstaanbare monsters van kinderen, ja daar zijn er een pak van. Ik denk niet dat we de oorzaak bij vaccinaties moeten zoeken, maar bij een slechte opvoeding en ongezonde levensstijl. Hoeveel kinderen krijgen vandaag de dag geen erg bewerkte voeding op hun bord (kant en klaar maaltijden, sauzen uit een pakje, snoep, chips, frisdrank, cornflakes, charcuterie,...) plakken een hele dag achter een scherm en worden als prinsjes en prinsesjes behandeld. Pas op, ik ben helemaal voor liefdevol en respectvol met je kinderen om gaan, maar ze moeten ook leren dat zij ook zo met hun omgeving moeten omgaan en de wereld niet om hen draait en daar zie ik toch wel schokkende dingen.
Daar ben ik het dus volledig mee eens.
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

src_esther schreef:Rode hond is alleen gevaarlijk voor het ongeboren kind: http://www.zwangernu.nl/rodehond.php

.
Mijn moeder is tijdens haar 3e zwangerschap gevaccineerd tegen rode hond. Dit omdat rode hond net de ronde deed binnen de familie en men niet wist of ze rode hond had gehad (en er zeker niet voor gevaccineerd was). Mijn broer is geboren met een hazelip en men heeft de vaccinatie altijd als oorzaak hiervan gezien.
Diego
4-sterren
4-sterren

Bericht door Diego »

Ik heb niet alle reacties gelezen , dus wellicht is het al eerder vermeld, maar op fb is een ( besloten) vaccinvrij groep, heel duidelijk en overzichtelijk.
Het boek van Door Frankema is ook de moeite waard om te lezen/hebben. Mag duidelijk zijn dat ik voorstander ben van oergezond opgroeien zonder vaccinatie voor mens en dier. Als er teveel mensen niet vaccineren breekt niet weer die ziekte uit. Mensen worden bang gemaakt en gehouden...want bange mensen leveren geld op om maar even kort door de bocht te zeggen. Er zijn al zó veel meer vaccins bij gekomen de afgelopen periode en dat is meer dan de moeite waard om je af te vragen waarom. Pasgeboren baby's vaccineren met Hepatitis B? waarom in vredesnaam? Het baarmoederhalskanker vaccin voor jongens? ( voor meisjes trouwens net zo bizar)tegen..anus kanker en penis kanker..?de kans hierop is 0! Wat een geldklopperij..Ik kan (en wil) de gedachten gang niet volgen van het rijksvaccinatie programma en weet dat veel mensen vaccineren uit angst. Mijn angst ligt juist bij wel vaccineren en daarom is mens en dier hier vaccin vrij en gezond! De honden hebben wel hun vaccins gehad toen ze vanuit land van herkomst naar ons toe kwamen, rabies moest en de rest wilde ik niet, maar van de stichting uit moest dat. Ik heb nu 1 x getiterd omdat ik benieuwd was, maar titer en vaccineer ze niet meer nu. Ook al was bij 1 hond geen parvo stipje te zien. Ik vertrouw op zijn geheugencellen.
Laatst gewijzigd door Diego op vr 16 sep 2016, 07:45, 1 keer totaal gewijzigd.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Erna schreef:Mijn moeder is tijdens haar 3e zwangerschap gevaccineerd tegen rode hond. Dit omdat rode hond net de ronde deed binnen de familie en men niet wist of ze rode hond had gehad (en er zeker niet voor gevaccineerd was). Mijn broer is geboren met een hazelip en men heeft de vaccinatie altijd als oorzaak hiervan gezien.
Zover ik weet is het ook de bedoeling dat de vaccinatie minimaal 1 maand voor de zwangerschap wordt gegeven en dat zal niet zonder reden zijn. Jouw moeder was al zwanger en er was een direct risico op besmetting. Nou wil ik niet beweren dat een hazelip fijn is maar de gevolgen voor een ongeboren kind waarvan de moeder rodehond oploopt kunnen vele malen ernstiger zijn. Zie Rodehond en zwangerschap
src_esther
5-sterren
5-sterren

Diego schreef:Als er teveel mensen niet vaccineren breekt niet weer die ziekte uit.
Hoe weet je dat zo zeker dat je dat zo durft te stellen?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Dat is een moeilijke vraag hoor. Ik hoef er gelukkig/helaas niet over na te denken.
Maar OK, ik vind vaak beide standpunten te overdreven. Dat alles wat mis gaat aan vaccinaties ligt, geloof ik niet. Dat het volstrekt geen nut heeft geloof ik niet.
Aan de andere kant dat alle vaccinaties totaal maar ook totaal geen kwaad kunnen dat geloof ik ook niet.
Ik geloof wel in immuniteit en doordringen van ziektes dmv vaccinaties. Maar dan wel met heel erge ziekten, of ziekten waarbij je blijvend schade kan krijgen, bijv polio. Farma vertrouw ik sowieso niet nee, maar om dat helemaal alles "tegenovergesteld" te doen vertrouw ik ook niet op.
En idd bij sommige kun je idd wel vraagtekens zetten, hoe groot is de kans ? Is het niet te veel? Waarom moeten ze veel en zo snel achter elkaar? Is dat wellicht ook omdat ma al na 3 maanden weer aan het werk moet en dat alle baby's dan bijelkaar liggen op een opvang wat risico's vergroot? Best wel veel vragen. Dus ik benijd jullie ouders nu niet om hierin een keuze te maken! Moeilijk hoor.
K&D
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K&D »

frodo quin schreef:Kan je eigenlijk niet titeren? Als dat kan, kan je toch al wat herhalingsvaccins voorkomen.

Sluit ik helemaal bij aan. Ik ben zelf wel goed voor DKTP gevaccineerd als kind maar dat begon pas bij 3,5 maand. En bij 9 jaar de BMR en dat was dat. Volgens mijn bonnenboekje mag ik nog een paar keer... :biggrin2:
Maar wat zeker een rol speelt is dat we vroegah 11 miljoen inwoners hadden, en nu 17 met een andere bevolkingssamenstelling die veel reislustiger is.
Mijn kinderen zijn niet volgens het RIVM programma gevaccineerd. Gewoon omdat ik het veel te veel vond. Het is net als met pups; de vaccinatie kan pas aanslaan zodra de maternale bescherming is afgenomen. Met ruim 3 maanden kregen ze de eerste DKTP prikken. (toen was de Hib, pneu en andere er nog niet)

Of ziektes gelijk weer toe zullen slaan indien de vaccinatiegraad afneemt? Interessante vraag. Onze overheid durft wel nieuwe vaccins te introduceren (met soms onbekende lange termijn effecten), maar durft de stap er wat uit te halen niet aan.
Laatst gewijzigd door K&D op do 15 sep 2016, 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Als je als moeder ingeënt bent dan geef je ook anti stoffen via de moedermelk aan je baby. Heeft het dan überhaupt zin om tijdens de periode van borstvoeding baby's te vaccineren?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

src_esther schreef:Zover ik weet is het ook de bedoeling dat de vaccinatie minimaal 1 maand voor de zwangerschap wordt gegeven en dat zal niet zonder reden zijn. Jouw moeder was al zwanger en er was een direct risico op besmetting. Nou wil ik niet beweren dat een hazelip fijn is maar de gevolgen voor een ongeboren kind waarvan de moeder rodehond oploopt kunnen vele malen ernstiger zijn. Zie Rodehond en zwangerschap
I know.....maar een hazelip blijft in de meeste gevallen niet alleen beperkt tot een hazelip. Zo ook niet in dit geval.

Plaats reactie