Re: wat eten we vandaag... deel 41

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ach, eens moet de eerste keer zijn toch? Was ie erg boos?

Ik ben fan van de kant en klare vers pakketten van de AH. Daar zitten alle groenten in die je nog wel zelf moet snijden, kruiden en recept. Moet je alleen nog bv rijst toevoegen (maar er zijn ook versies waar de wraps of couscous er gewoon nog bij in zitten) en vlees ofzo. Vandaag hadden we thaise groene curry, vorige week groente kebab (zonder vlees dus). Couscous hebben we al eens gehad, en ik zag er nog meer liggen. Kost een euro of 4, goedkoper dan echt kant en klaar, lekker veel groente (vandaag courgette, puntpaprika, ui, komkommer, tomaten) en de smaak is prima. Ja, ik vind ze wel wat :cool: niet de hele supermarkt door voor een recept. (de kokosmelk zat er nu bv ook gewoon bij in, en ik had nog wokvlees in de vriezer).
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

eelke schreef:Ach, eens moet de eerste keer zijn toch? Was ie erg boos?

Ik ben fan van de kant en klare vers pakketten van de AH. Daar zitten alle groenten in die je nog wel zelf moet snijden, kruiden en recept. Moet je alleen nog bv rijst toevoegen (maar er zijn ook versies waar de wraps of couscous er gewoon nog bij in zitten) en vlees ofzo. Vandaag hadden we thaise groene curry, vorige week groente kebab (zonder vlees dus). Couscous hebben we al eens gehad, en ik zag er nog meer liggen. Kost een euro of 4, goedkoper dan echt kant en klaar, lekker veel groente (vandaag courgette, puntpaprika, ui, komkommer, tomaten) en de smaak is prima. Ja, ik vind ze wel wat :cool: niet de hele supermarkt door voor een recept. (de kokosmelk zat er nu bv ook gewoon bij in, en ik had nog wokvlees in de vriezer).
Gelukkig niet. Na 11,5 jaar weet ie gelukkig wel dat ik zij vegetarier-zijn heel serieus neem. En ik heb hem ook met mijn hand op mijn hart beloofd dat als ik hem ooit expres vlees ga voeren, dat het iets véél lekkerders is dan die gore spekmeuk uit dit sausje! ;D

Wij gaan vanavond voor thaise rode curry. Jammmmmmie! Ik hou ook van de verspakketten van de appie Eelke! De lasagna vind ik heel prima, al doe ik er altijd nog een courgette door en gaat het door de blender. De tomatensoep maak ik ook regelmatig (maar dan met groenteboullion, want mijn wederhelft is vegetarisch ::) )
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Aardappelpuree met wortel-spitskoolsalade mmmmmmmmmmmmmmmmm!
Vanavond wildzwijnstoof met bier, met puree en rode kool :D
koekje
5-sterren
5-sterren

Bericht door koekje »

- pien - schreef:Aardappelpuree met wortel-spitskoolsalade mmmmmmmmmmmmmmmmm!
Vanavond wildzwijnstoof met bier, met puree en rode kool :D
:o Heb je Rocco geslacht?
:biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef:Gelukkig niet. Na 11,5 jaar weet ie gelukkig wel dat ik zij vegetarier-zijn heel serieus neem. En ik heb hem ook met mijn hand op mijn hart beloofd dat als ik hem ooit expres vlees ga voeren, dat het iets véél lekkerders is dan die gore spekmeuk uit dit sausje! ;D

Wij gaan vanavond voor thaise rode curry. Jammmmmmie! Ik hou ook van de verspakketten van de appie Eelke! De lasagna vind ik heel prima, al doe ik er altijd nog een courgette door en gaat het door de blender. De tomatensoep maak ik ook regelmatig (maar dan met groenteboullion, want mijn wederhelft is vegetarisch ::) )
Maar rook en proefde hij het niet gelijk dan?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou vandaag spruiten eten maar die bonus-dingen van de Ap zijn zo rot als een deur! Dus nu kiezen uit spinazie of hutspot en ik heb in beide geen zin :-\
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Lizzy schreef:Maar rook en proefde hij het niet gelijk dan?
Nee, omdat hij het totaal niet verwachtte en er ook champignons van dezelfde grootte in zaten. Hij zal uiteindelijk niet veel op hebben hoor. Het is vooral het idee.

Ik ga vandaag voor een vriendinnetje en mijzelf thaise rode curry maken. Meneer krijgt een vega saté burger en ipv curry satesaus.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

koekje schreef::o Heb je Rocco geslacht?
:biggrin2:
Z'n bijnaam is 'Spekkie' :biggrin2:

Twee uur aan het koken geweest (ondanks de grote hulp van de Magimix) en nu pruttelen er pannen met wild zwijn en rode kool en staat er een rodekoolwortelspitskoolsalade in de koelkast.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Het wordt spinazie. En dan morgen hutspot. Met buitenbeetjespeentjes. Ik vind dat zo gaaf, de buitenbeentjes bij de Ap!
CindyMayella
5-sterren
5-sterren

Bericht door CindyMayella »

Tagliatelle met een 'zoete tomatensaus met garnalen'..... Recept van Jamie Oliver..... Dr moesten 2 borrelglaasjes cognac in.... Uhhhhh, niet erg voor de kids :???: .... Dus er maar 1 glaasje in gedaan.... Heb de saus al geproefd... Best lekker, maar ik ben niet zo van de tomaten...... Nu duimen dat de kids het lekker vinden :biggrin2: ....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Lizzy schreef:Het wordt spinazie. En dan morgen hutspot. Met buitenbeetjespeentjes. Ik vind dat zo gaaf, de buitenbeentjes bij de Ap!
Ja hé! Onze Appie had alleen de appeltjes...ik hoop dat er nog meer komen :D
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef:Het wordt spinazie. En dan morgen hutspot. Met buitenbeetjespeentjes. Ik vind dat zo gaaf, de buitenbeentjes bij de Ap!
Het idee is leuk, maar goed beschouwd is het natuurlijk waanzin dat zoiets bestaat. Dat de halve wereld verhongerd en dat men hier een paprika met een deuk wegflikkerde en nu ineens tot iets heel gezelligs als een "buitenbeentje" bombardeert.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Het idee is leuk, maar goed beschouwd is het natuurlijk waanzin dat zoiets bestaat. Dat de halve wereld verhongerd en dat men hier een paprika met een deuk wegflikkerde en nu ineens tot iets heel gezelligs als een "buitenbeentje" bombardeert.
Ja, het is ook verschrikkelijk...... Het is eigenlijk ronduit ziek...............
Kim_S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kim_S »

Diep-vies-pizza :-X
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Ik heb vandaag kimchi gemaakt, maar die is pas over een weekje of wat klaar. :)

Vanavond een stukje vlees/paksoi/en nog iets er bij. Denk dat het mihoen wordt.

Plaats reactie