+1!Danny schreef:Ludmilla, complimenten voor je aanpak! je doet het super, wat heerlijk om te lezen dat het met kleine stapjes toch vooruit gaat!
Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Daantje is aangevallen door een ontsnapte Sarplaninac
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Heel de wandeling lopen janken, weg optie ontspanning te bieden aan Daantje. Gekeken waar ze woont, maar ik weet het niet exact, anders ging ik langs, aan de deur, alsnog poging tot gesprek, maar ik weet niet de exacte deur waar ik zijn moet. Verdomme, alsof ik niet genoeg heb, moet ik nog energie steken in het vinden van hun huisnummer en dit gesprek, vanwege een volkomen idioot verzinsel!!
Ja dooeeeg. Wat een verhaal. Ik zou de wijkagent inlichten. En de volgende keer dat je achter hen aan loopt, wachten, laten zitten, misschien wat oefeningetjes doen met Daantje, zodat je de afstand wat vergroot. Normaal zou ik zeggen, zijn ze nou helemaal betoeterd, daar ga je zo geen rekening mee houden, maar goed, loslopende blaffende hondjes die op je af stormen kun je er niet bij hebben nu.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ooo, mijn bloed begint al te koken als ik het lees! Maar goed, je moet even actie ondernemen nu. Je weet ongeveer waar ze woont, maar niet in welk huis, begrijp ik. Zou het nuttig zijn een briefje te schrijven over de redenen dat je daar loopt en wat Daantje is overkomen, en dat bij alle huizen in die straat in de bus te gooien? Geadresseerd aan: "De moeder van het meisje met de cockers die denkt dat ik haar dochter achtervolg". Als die moeder (en/of de dochter) die aanhef ziet, weet ze wel dat zij bedoeld wordt. Hopelijk neemt ze dan thuis wel de tijd en de moeite om te lezen wat je te zeggen hebt. Natuurlijk moet je de brief dan wel zodanig formuleren dat buren die hem ook lezen (want die zullen hem lezen, ook al wordt op de envelop al duidelijk dat hij niet voor hen bestemd is), de buurvrouw niet met een scheef oog gaan aankijken. Dus niet van: "Achterlijk mens dat gisteren als een viswijf tegen me stond te brullen, weet je wel wat ik gvd heb meegemaakt?!", maar gewoon: "Geachte mevrouw, naar aanleiding van onze ontmoeting gisteren wil ik graag uitleggen waarom ik daar loop, en waarom uw dochter u zich geen zorgen hoeven te maken." Zoiets. Is dat een idee?
Sterkte, Ludmilla. Wat een k*tsituatie weer.
- Spikkelneus
- 5-sterren

Tjongejonge, wat een mafkees. Daar kan je toch helemaal niks mee!?
Ik weet niet hoe je dat op moet lossen, ik kan zelf erg slecht met dat soort dingen/mensen omgaan.
Ik wens je er wel veel sterkte bij. Ook dat nog zeg........
Ik weet niet hoe je dat op moet lossen, ik kan zelf erg slecht met dat soort dingen/mensen omgaan.
Ik wens je er wel veel sterkte bij. Ook dat nog zeg........
Ik zou met de wijkagent een gesprek voeren. Wellicht dat hij deze mensen kent en je kan helpen?
Hoe dan ook flink kl*te en wens jullie veel sterkte
Hoe dan ook flink kl*te en wens jullie veel sterkte
Dit is wel heel erg, dat je zoiets er ook nog bij krijgt. Veel sterkte om alles een plaats te laten krijgen.
Ik zou het ook met de wijkagent bespreken en kijken met hem hoe dit aan te pakken.
Een briefje bij de hele straat bezorgen kan nog meer heftige reacties losmaken, vrees ik. Want die mevrouw zal vast door buren aangesproken worden.
En hoe ze daar dan op reageert?
Mogelijk dat de wijkagent een voorstel heeft om in gesprek te komen. Hij weet tenslotte wat allemaal gebeurd is.
Ik zou het ook met de wijkagent bespreken en kijken met hem hoe dit aan te pakken.
Een briefje bij de hele straat bezorgen kan nog meer heftige reacties losmaken, vrees ik. Want die mevrouw zal vast door buren aangesproken worden.
Mogelijk dat de wijkagent een voorstel heeft om in gesprek te komen. Hij weet tenslotte wat allemaal gebeurd is.
Het moet toch ook weer niet gekker worden hé?
Ik weet niet of ik zo netjes zou blijven als ik in jouw schoenen stond...
Ik weet niet of ik zo netjes zou blijven als ik in jouw schoenen stond...
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

hamada schreef:Dit is wel heel erg, dat je zoiets er ook nog bij krijgt. Veel sterkte om alles een plaats te laten krijgen.
Denk je? Als je in de brief duidelijk maakt dat je de bezorgdheid van mevrouw op zich wel kunt begrijpen, als de dochter het gevoel heeft achtervolgd te worden? Dat is een kwestie van formuleren, denk ik. Maar ik weet het niet, ik ben lang geleden al opgehouden met het begrijpen van hoe mensen denken en doen.
Bemiddeling via de wijkagent is inderdaad ook een goed idee.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Zoiets zat ik ook te denken, maar als je de straat weet zou ik gewoon bij een willekeurig huis vragen waar ze wonen. Vaak weten mensen toch wel wie waar woont? En dan niet het hele verhaal doen maar zeggen dat de moeder vd mevrouw met de cockers iets verloren is ofzo (haar verstand is ze sowieso kwijt maar dat is misschien niet zo handig om te zeggen)Anne in Duitsland schreef:Ooo, mijn bloed begint al te koken als ik het lees! Maar goed, je moet even actie ondernemen nu. Je weet ongeveer waar ze woont, maar niet in welk huis, begrijp ik. Zou het nuttig zijn een briefje te schrijven over de redenen dat je daar loopt en wat Daantje is overkomen, en dat bij alle huizen in die straat in de bus te gooien? Geadresseerd aan: "De moeder van het meisje met de cockers die denkt dat ik haar dochter achtervolg". Als die moeder (en/of de dochter) die aanhef ziet, weet ze wel dat zij bedoeld wordt. Hopelijk neemt ze dan thuis wel de tijd en de moeite om te lezen wat je te zeggen hebt. Natuurlijk moet je de brief dan wel zodanig formuleren dat buren die hem ook lezen (want die zullen hem lezen, ook al wordt op de envelop al duidelijk dat hij niet voor hen bestemd is), de buurvrouw niet met een scheef oog gaan aankijken. Dus niet van: "Achterlijk mens dat gisteren als een viswijf tegen me stond te brullen, weet je wel wat ik gvd heb meegemaakt?!", maar gewoon: "Geachte mevrouw, naar aanleiding van onze ontmoeting gisteren wil ik graag uitleggen waarom ik daar loop, en waarom uw dochter u zich geen zorgen hoeven te maken." Zoiets. Is dat een idee?
Sterkte! Wat ontzettend shit allemaal. Bah.
Gadverdamme!
Je zou toch het liefst gewoon verhuizen naar een uithoek in Groningen zodat je weer eens fatsoenlijk met je hond weg kon. Jammer dat je zo ver weg woont, je mocht hier op ons terrein zoveel lopen en oefenen als je wilde.
Je zou toch het liefst gewoon verhuizen naar een uithoek in Groningen zodat je weer eens fatsoenlijk met je hond weg kon. Jammer dat je zo ver weg woont, je mocht hier op ons terrein zoveel lopen en oefenen als je wilde.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Dank jullie wel voor meeleven en meedenken (doet erg goed om te lachen om wat ik vooral niet moet zeggen of schrijven!)
Inmiddels adres achterhaald via hun buren en een brief geschreven (netjes maar duidelijk, informatief over mijn wandelingen en situatie, maar ook heel duidelijk over wat ik verwacht qua expliciet terug nemen van de bedreiging binnen enkel dagen).
Melding gedaan bij de politie (via www) voor het geval deze vrouw(en) vaker/nogmaals menen achtervolgd te worden en/of bedreigen. Dat zet ik om in een aangifte als ze de beschuldiging en bedreiging niet spoedig expliciet terug nemen (als ze blijft vol houden dat ik haar achtervolg voel ik me nl evenmin veilig, want dan is ze gestoord, is het eventueel intrekken van de bedreiging voor mij niet zo geloofwaardig).
Maatregelen getroffen volgens het advies van Daantjes GT voor wat betreft de bescherming van Daantje (welke houd ik nog even voor me, voor het geval deze vrouw zelf of via via op dit topic terecht komt).
Marloes, dit is dan een situatie dat je blij bent dat een hond niet kan praten! Daantje weet gelukkig niet wat dat mens heeft uitgekraamd. Als je kijkt hoe het mij beïnvloed als ik daar nu wandel, hoe ik me moet inspannen om te ontspannen.. Pak van mijn hart dat Daantje niet weet wat er gezegd is. Intussen gaat het buiten Heerhugowaard weer iets beter!! De therapiehond zonder hek ontmoet!!!!!! Mijlpaal!
Later meer, ik moet nu echt wandelen, maar 'k ben zó blij met deze hond!!!!!!!!
Inmiddels adres achterhaald via hun buren en een brief geschreven (netjes maar duidelijk, informatief over mijn wandelingen en situatie, maar ook heel duidelijk over wat ik verwacht qua expliciet terug nemen van de bedreiging binnen enkel dagen).
Melding gedaan bij de politie (via www) voor het geval deze vrouw(en) vaker/nogmaals menen achtervolgd te worden en/of bedreigen. Dat zet ik om in een aangifte als ze de beschuldiging en bedreiging niet spoedig expliciet terug nemen (als ze blijft vol houden dat ik haar achtervolg voel ik me nl evenmin veilig, want dan is ze gestoord, is het eventueel intrekken van de bedreiging voor mij niet zo geloofwaardig).
Maatregelen getroffen volgens het advies van Daantjes GT voor wat betreft de bescherming van Daantje (welke houd ik nog even voor me, voor het geval deze vrouw zelf of via via op dit topic terecht komt).
Marloes, dit is dan een situatie dat je blij bent dat een hond niet kan praten! Daantje weet gelukkig niet wat dat mens heeft uitgekraamd. Als je kijkt hoe het mij beïnvloed als ik daar nu wandel, hoe ik me moet inspannen om te ontspannen.. Pak van mijn hart dat Daantje niet weet wat er gezegd is. Intussen gaat het buiten Heerhugowaard weer iets beter!! De therapiehond zonder hek ontmoet!!!!!! Mijlpaal!
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
Hope schreef:Jammer dat je zo ver weg woont, je mocht hier op ons terrein zoveel lopen en oefenen als je wilde.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
P.s. Als ze niet reageren op de brief of als ze de bedreiging niet terug nemen, ga ik de wijkagent bellen.