Sterilisatiewond ontstoken

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Sterilisatiewond ontstoken

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spikkelneus schreef:Wat ik mis is het ´doe-werk´ : opereren, gebitjes schoonmaken, bloed afnemen, echo´s maken, microscoop turen - dat werk.

Maar waar ik absoluut niet mee om kan gaan is dat men vindt dat je ALTIJD bereikbaar en beschikbaar moet zijn.
Men heeft erg weinig respect voor het feit dat jij ook nachtrust nodig hebt, en pauze, en vakantie, en familiebezoekjes. Nou ja, je begrijpt het wel.
Het ondernemerschap blijkt ook niet echt mijn ding te zijn, ik kan dat niet commercieel zijn. Ik wil niemand iets door de strot duwen, maar als je een beetje fatsoenlijke omzet wil draaien zal je wel moeten. Dat strookt dus niet met mijn karakter.

En voor een baas werken kan al helemaal niet, die ziet me aankomen tijdens het sollicitatiegesprek: ´ik kan niet meer dan 3 uur achter elkaar werken op een dag en sowieso nooit ´s avonds of ´s nachts want ik moet om 19.30 naar bed´. O ja en ´mijn honden eten rauw, ik vaccineer ze niet, ik ontworm ze zelden en ik gebruik geen vlooienmiddelen en dat ga ik dus ook allemaal niet aansmeren aan andere mensen. En ik wil mijn honden alle vier meenemen naar het werk´. Daarvan rent echt elke werkgever gillend weg.

Conclusie: de opleiding was leuk, de kennis komt me goed van pas, maar ik ben niet geschikt voor de praktijk. So be it.
:bigarmhug:

Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet trekt..... :-\ . Je bent niet de eerste die ik er aan onderdoor zie gaan, aan deze baan. Het lijkt me ook echt een hele zware en moeilijke en ook frustrerende baan. Maar deze opleiding kan je vast op allerlei manieren heel goed van pas komen.

Ik moet zeggen dat ik het mooi en ook moedig vind dat je hebt besloten dat de praktijk niks voor jou is, dat je zo niet wilt leven, dat je geen zin hebt om mensen iets door de strot te duwen of aan te smeren. En ik vind het ook bijzonder, een dierenarts die rauw voert, niet vaccineert en zelden ontwormt nog vlooienzooi gebruikt. Die zien we niet zoveel :-*
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Zit er dan geen holistische of natuurgeneeskundige praktijk bij je in de buurt waar je wat voor kan betekenen? Als ik bekijk hoe druk het daar vaak is...

Hoewel het ook wel lijkt alsof je beslissing vast staat en dat is ook wel heel knap. Ik vind het alleen zo zonde, van een DA die vanuit die mening werkt. Daar zijn er behoorlijk te kort van ;)
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Lizzy schreef::bigarmhug:

Ik kan me goed voorstellen dat je dit niet trekt..... :-\ . Je bent niet de eerste die ik er aan onderdoor zie gaan, aan deze baan. Het lijkt me ook echt een hele zware en moeilijke en ook frustrerende baan. Maar deze opleiding kan je vast op allerlei manieren heel goed van pas komen.

Ik moet zeggen dat ik het mooi en ook moedig vind dat je hebt besloten dat de praktijk niks voor jou is, dat je zo niet wilt leven, dat je geen zin hebt om mensen iets door de strot te duwen of aan te smeren. En ik vind het ook bijzonder, een dierenarts die rauw voert, niet vaccineert en zelden ontwormt nog vlooienzooi gebruikt. Die zien we niet zoveel :-*
Dankjewel, lief van je!

En ook nog even on-topic: met die groene klei gaat goed! Het ziet er veel rustiger uit. En mevrouw wordt ook direct ontgiftigd, want ze maakt het wel af en toe schoon. Maar pas nadat het er een paar uur heeft opgezeten, dus ik denk win-win. Als dit zo door gaat, zie ik het nog wel goed komen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Spikkelneus schreef:Dankjewel, lief van je!

En ook nog even on-topic: met die groene klei gaat goed! Het ziet er veel rustiger uit. En mevrouw wordt ook direct ontgiftigd, want ze maakt het wel af en toe schoon. Maar pas nadat het er een paar uur heeft opgezeten, dus ik denk win-win. Als dit zo door gaat, zie ik het nog wel goed komen.
Kijk, dat is goed nieuws!
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

eelke schreef:Zit er dan geen holistische of natuurgeneeskundige praktijk bij je in de buurt waar je wat voor kan betekenen? Als ik bekijk hoe druk het daar vaak is...

Hoewel het ook wel lijkt alsof je beslissing vast staat en dat is ook wel heel knap. Ik vind het alleen zo zonde, van een DA die vanuit die mening werkt. Daar zijn er behoorlijk te kort van ;)

Ja, je hebt gelijk hoor. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. Na burnout op burnout heb ik wel dusdanige chronische verschijnselen dat ik een normale baan echt niet volhoud. Dan zou ik echt al met een paar uurtjes in de week moeten beginnen en heel langzaam opbouwen.
Maar ik weet precies hoe dat gaat: spoedgevalletje terwijl je eigenlijk net klaar was, uitloop in je lunchpauze, collega ziek dus of je toch heel misschien een paar uur extra wil werken. Dat is al zwaar als je gezond bent en goed in je vel zit. Dus nee, voorlopig niet.
Maar zeg nooit nooit!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Spikkelneus schreef:Ja, je hebt gelijk hoor. Maar dat is voorlopig niet aan de orde. Na burnout op burnout heb ik wel dusdanige chronische verschijnselen dat ik een normale baan echt niet volhoud. Dan zou ik echt al met een paar uurtjes in de week moeten beginnen en heel langzaam opbouwen.
Maar ik weet precies hoe dat gaat: spoedgevalletje terwijl je eigenlijk net klaar was, uitloop in je lunchpauze, collega ziek dus of je toch heel misschien een paar uur extra wil werken. Dat is al zwaar als je gezond bent en goed in je vel zit. Dus nee, voorlopig niet.
Maar zeg nooit nooit!

Ja dat snap ik goed, daar heb je zeker ook gelijk in. Knap dat je zo goed vast kunt houden aan je grenzen, je moet ook wel, maar toch vind ik het knap!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Je zou met een homeopathisch arts kunnen overleggen. Ledum is een middel wat bij dit soort problemen kan werken.
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Spikkelneus schreef:Wat ik mis is het ´doe-werk´ : opereren, gebitjes schoonmaken, bloed afnemen, echo´s maken, microscoop turen - dat werk.

Maar waar ik absoluut niet mee om kan gaan is dat men vindt dat je ALTIJD bereikbaar en beschikbaar moet zijn.
Men heeft erg weinig respect voor het feit dat jij ook nachtrust nodig hebt, en pauze, en vakantie, en familiebezoekjes. Nou ja, je begrijpt het wel.
Het ondernemerschap blijkt ook niet echt mijn ding te zijn, ik kan dat niet commercieel zijn. Ik wil niemand iets door de strot duwen, maar als je een beetje fatsoenlijke omzet wil draaien zal je wel moeten. Dat strookt dus niet met mijn karakter.

En voor een baas werken kan al helemaal niet, die ziet me aankomen tijdens het sollicitatiegesprek: ´ik kan niet meer dan 3 uur achter elkaar werken op een dag en sowieso nooit ´s avonds of ´s nachts want ik moet om 19.30 naar bed´. O ja en ´mijn honden eten rauw, ik vaccineer ze niet, ik ontworm ze zelden en ik gebruik geen vlooienmiddelen en dat ga ik dus ook allemaal niet aansmeren aan andere mensen. En ik wil mijn honden alle vier meenemen naar het werk´. Daarvan rent echt elke werkgever gillend weg.

Conclusie: de opleiding was leuk, de kennis komt me goed van pas, maar ik ben niet geschikt voor de praktijk. So be it.

Fijn dat je de keuze kon/kunt maken.......Geniet van je rustiger leven
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hoe gaat het ondertussen, blijft de wonde pruttelen?
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

inni schreef:Hoe gaat het ondertussen, blijft de wonde pruttelen?
De gaten die in de huid waren gevallen zijn bijna dicht. Het is nog wel wat rood en rauw, maar ik denk dat dat voornamelijk door het likken komt. Het is ook niet meer zo dik. En ik heb al dagen geen troep meer eruit zien komen. Dus het begint ergens op te lijken!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

Hopelijk zet het zo door.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Drie weken verder, maar het is genezen! Ze ligt een beetje in een rare kronkel op de foto, en het is nog wat rood omdat ze er veel aan heeft gelikt en het echt heel erg ontstoken was. Maar het is helemaal dun, geen bobbels meer, geen vocht, geen bloed, geen pus. Toppie!

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Super! Goed nieuws! Ziet er weer mooi roze uit, het buikkie!
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Ja, echt wel. Tien dagen groene klei en daarna nog 10 dagen honingzalf - super!
inni
5-sterren
5-sterren

Bericht door inni »

't resultaat van jou inspanningen....... Een mooiere "dank u" bestaat niet

Plaats reactie