De schade na een stukje brood

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: De schade na een stukje brood

MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

B snaait ook soms wat. En ja dan krijgt ze jeuk , dan maar wat hydrocortiderm erop en/of gif zag in de oren. Het plezier van loslopen voor haar weegt niet op tegen de snaaipartijen.
Pip die altijd alles loslaat als ik het vraag heeft van de week paraffine gesnaaid op het strand. Dat heeft alleen mij een paar jaar van m'n leven gekost. Zij vond het heerlijk en heeft nergens last van gehad ;)

Verschil tussen een gevoelig hondje en een tank ;D
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Ik ben ca 2 weken niet op BP geweest, dus ik loop wat achter...

Jemig, wat een heftige reactie heeft Nelson gehad!?
Ik kan me goed voorstellen dat je je hopeloos voelt en gefrustreerd als hij zo ziek is.
Genezen zijn poten inmiddels ook?

Ik zit ook maar een beetje te denken wat misschien zal helpen.
Zou je hem misschien kunnen leren dat hij bij jou iets heeeel lekkers krijgt als hij brood ziet liggen. Dat hij dan voor jou kiest ipv het brood. Dat zou je thuis kunnen oefenen, in scene zetten. Eerst op de stoep en later in het gras.
Misschien dat hij dan bij het uitlaten naar jou komt zodra hij brood ruikt?
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Border Bandit schreef:Ik ben ca 2 weken niet op BP geweest, dus ik loop wat achter...

Jemig, wat een heftige reactie heeft Nelson gehad!?
Ik kan me goed voorstellen dat je je hopeloos voelt en gefrustreerd als hij zo ziek is.
Genezen zijn poten inmiddels ook?

Ik zit ook maar een beetje te denken wat misschien zal helpen.
Zou je hem misschien kunnen leren dat hij bij jou iets heeeel lekkers krijgt als hij brood ziet liggen. Dat hij dan voor jou kiest ipv het brood. Dat zou je thuis kunnen oefenen, in scene zetten. Eerst op de stoep en later in het gras.
Misschien dat hij dan bij het uitlaten naar jou komt zodra hij brood ruikt?
Geen idee of dat kan, met fietsers kan dat wel, wellicht met voedsel ook. Goed idee!
Al ga ik dan oefenen met iets anders dan brood ::) ;D

Ja, hij geneest goed. De jeuk op zijn lijf is weer weg en zijn poten zijn weer dicht. De huid is niet meer zo rood en hij knaagt niet meer op zijn poten. Ik smeer nog om de dag heeeel lichtjes met hydrocortiderm, verder doe ik er niets anders meer aan dan anders.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Gelukkig dat hij nu zo goed opknapt!!!! :)

Met mijn eerste hond leerde we op de cursus dat hij niks van de grond mocht eten. Ik heb zelfs met stukjes knakworst geoefend thuis (buiten). Hij heeft de rest van zijn leven nauwelijks iets van straat gepakt. Ja, één keertje een gebraden kippenpoot (hoe die in het bos kwam?), maar die liet hij direct weer los toen ik er wat van zei.
Ik denk dat het jou wel lukt! :)
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Ja op commando kan hij het echt perfect, maar dan moet ik het dus wel zien liggen zoals bijvoorbeeld paardenmest. Ik ga er eens mee aan de slag, bedankt voor de tip!!!
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

De truc is, dat hij jou aankijkt voor een super-lekkere beloning zodra HIJ brood ziet liggen.
Als dat lukt, is de kans een heel stuk kleiner dat hij het brood toch opeet.

Moet je hem wel iedere keer belonen zodra hij jou aankijkt, hihi. :D
Envie
5-sterren
5-sterren

Bericht door Envie »

Hier t zelfde probleem, maar dan voornamelijk met kattenpoep van brokkenkatten. Krijgt ze weer fijn ontstoken oren van :( Van de week was ze ineens weg en kwam ook niet terug op de fluit....dan weet ik t wel. Met een bruin bekkie stond ze ineens weer naast me. Ik ben ook aan t oefenen, maar het lijkt wel of er geen beloning is voor die overheerlijke poep. Ook vooral lastig omdat ze veel dingen niet verdraagt. Ik oefen nu met de nieuwe kat, die half brok, half kvv krijgt. Heb ontdekt dat ze die drollen niet hoeft. Zucht.
chery
5-sterren
5-sterren

Bericht door chery »

Gelukkig gaat het weer iets beter.
Ja mijn oudste eet eigenlijk niks van straat, maar gisteren, GADVERDAMME!!!! Mensenpoep!!!! In het bos langs het fietspad, OMG wat smerig, had pupsel ook bij me, dus kon niet snel genoeg bij hem zijn. Bestaan er geen mensenpoep zakjes???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Gisteren zie ik ineens een blote reet midden in het bos. Meneer de jogger zat daar te kakken. Dus ik zeg "gatverdamme, ruimt u dat wel even op, anders staan mijn honden uw schijt zo meteen op te eten". Hij deed gauw zijn broek omhoog en rende weg. Vieze aso >:( . En ik word dan geacht wel de hondenpoep op te ruimen >:(

Bij mij krijgen ze er geen dingen van maar het is toch te goor voor woorden, het idee dat je hond een mensendrol op staat te kauwen :-X :-X :-X :-X
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lizzy schreef:Gisteren zie ik ineens een blote reet midden in het bos. Meneer de jogger zat daar te kakken. Dus ik zeg "gatverdamme, ruimt u dat wel even op, anders staan mijn honden uw schijt zo meteen op te eten". Hij deed gauw zijn broek omhoog en rende weg. Vieze aso >:( . En ik word dan geacht wel de hondenpoep op te ruimen >:(

Bij mij krijgen ze er geen dingen van maar het is toch te goor voor woorden, het idee dat je hond een mensendrol op staat te kauwen :-X :-X :-X :-X

Aaaaaaaaah, bah, bah, BAH!!! :-X :-X :-X
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Lizzy schreef:Gisteren zie ik ineens een blote reet midden in het bos. Meneer de jogger zat daar te kakken. Dus ik zeg "gatverdamme, ruimt u dat wel even op, anders staan mijn honden uw schijt zo meteen op te eten". Hij deed gauw zijn broek omhoog en rende weg. Vieze aso >:( . En ik word dan geacht wel de hondenpoep op te ruimen >:(

Ik ben niet zo gauw ergens vies van maar dit is toch echt wel over de grens :puke:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

oooooh dat is ZO GOOR

Janouk heeft er een keer in liggen rollen en moest toen nog de auto in :-X

Spot zijn darmen zijn trouwens ook meteen goed van slag als hij mensenpoep eet. We hadden hier ook een poosje een bermkakker, die zat gewoon pal langs de weg zijn drol te draaien. Nooit in het echt betrapt, maar blijkbaar werken de sluitspieren weer want al weken niks gezien (even afkloppen).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, ik dacht wel dat ik jullie blij zou maken met mijn nieuwe mensenpoepverhaal ;D ;D ;D

Er in rollen is echt ook van een verschrikkelijke gorigheid :-X :-X :-X :-X . Misschien nog wel erger dan opeten :-X :-X :-X

Echt he, als je dan je schijt niet op kunt houden: neem lekker een zakje mee om het op te ruimen! Ik begrijp mensen niet hoor. Maar goed, bij ons in het bos gooien de moedertjes ook vol gescheten luiers in de bosjes. Dus het kan altijd erger. Hoe haaaaal je het in je harses om een plastic luier in het bos te gooien?!?! Echt he, ik ontplof dan echt uit mijn wandelschoenen >:(
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ow wat een SUPER reactie, om die man te vragen het even op te ruimen. Ik denk het, maar het zéggen..
Ik moest denken aan de eerste dagen van januari: baande ik me een weg door het vuurwerk wat hier vanaf de voortuin over stopen en straten lag tot het dichts bijzijnde veldje voor plassen/poepen. Sta ik daar in het gras, te midden van de gore, verregende vuurwerktroep, waar kennelijk niemand uit de wijk iets mee te maken heeft.. Mijn hond hurkt, ik pak een zakje en voel me zó onzinnig bezig zijn..! Die drol is nauwelijks vindbaar tussen alle vuurwerkafval, zó veel rotzooi, serieus waar!
Huh en als jouw hond die mensenfledder op vreet - alsof dat niet beroerd genoeg is - mag jij die als 'ie er straks opnieuw uitgepoept wordt opruimen. Ik zou zeggen, zo'n 2e hands drol komt de oorspronkelijke eigenaar zelf maar even oprapen, graag in bijzijn van mijn hond zodat die een fijne lebber in het gezicht kan geven terwijl er gebukt wordt voor het oprapen. "Vies, nee hoor, het is uw eigen poep die in die bek verdween..".
WillyP
5-sterren
5-sterren

Bericht door WillyP »

Lil schreef:Ja die korven bestaan. De oude baskervilles hadden een anti vreet rekje dat je voorin kon doen. Zonder kon je belonen met niet meer. Vanaf de zijkant lukte hier niet maar ja was ook meer herder dan labrador mbt gedrag dat ik had.

https://www.beslist.nl/products/dieren_ ... 738803774/

Afbeelding
Deze korf heb ik destijds ook bij Charlie opgedaan tegen vreetgedrag onderweg. Nou ik kan je vertellen dat ook met het antivreetklepje ze nog steeds lekker aan het vreten was. In mijn buurt niet, maar zodra ze vond dat ze op veilige afstand van me was ging ze gewoon haar gang. En drollen door de muilkorf gedrukt tegen je broek aankrijgen om weer af te poetsen is echt niet leuk :yucky: . Ze deed dit het liefst bij de mensen die met me mee liepen.

Uiteindelijk heb ik de muilkorf in de kast gelegd. En ben ik gaan trainen met een correctieband, want aan de lange lijn vertoonde ze het gedrag niet, omdat ze slim genoeg is om te weten dat ik dan bij haar kon om te corrigeren. De correctieband (met piep en spray, geen schok!) werkte perfect daarvoor. Ze draagt hem nu niet meer, ik kan op afstand haar met mijn stem corrigeren en ze kom dan ook direct naar me toe. Ik heb dit wel steeds positief getraind. De piep van de correctieband betekend dat ze op de plek waar ze is weg moet naar mij moet komen. Dat was al heel snel duidelijk. Deed ze dat niet dan volgde er de spray, die heb ik echt maar een enkele keer in moeten zetten heel in het begin. Eenmaal bij mij wordt ze altijd beloont met wat lekkers.
Ik wist me daarvoor ook echt geen raad meer met Charlie. Ze vrat ook echt alles wat los en vast zat wat op straat of in de berm lag. Dit was voor mij de enige oplossing en nog hebben we er baat bij zonder dat ze hem hoeft te dragen.

Plaats reactie