bult open, groot gat, ComfyWrap

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: bult open, groot gat

smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

De Comfi Cone is een hele soepele kap , en licht . Het is idd wel een enorm gevaarte
Maar het is hier allemaal goed verlopen t.av hechtingen en wondgenezing

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

B beweegt niet in een comfycone. Dus gewoon een kap en ja daarmee stoot ze tegen dingen aan maar het is niet anders.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

smulpaap schreef:De Comfi Cone is een hele soepele kap , en licht . Het is idd wel een enorm gevaarte
Maar het is hier allemaal goed verlopen t.av hechtingen en wondgenezing
Wat een lief koppie weer :)
MarijeEnBoomer schreef:B beweegt niet in een comfycone. Dus gewoon een kap en ja daarmee stoot ze tegen dingen aan maar het is niet anders.
Zo zijn de ervaringen dus voor iedereen anders.
Ook vind de ene de kap heel licht en soepel, terwijl de andere hem heel groot en zwaar vindt.
Ja, groot zal hij zeker zijn, want voor Harrie hebben we denk ik de grootste maat nodig, wil hij met zijn neus niet voorbij de kap komen.
Ik denk dat ik toch veel liever een wat zachtere kap tegen mijn benen aan krijg dan zo'n harde. Harrie is niet bepaalt subtiel te noemen :P .
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

eelke schreef:De comficone was hier drama, heel groot, en zwaar. Terwijl een 'normale' kap weer beter te doen is. Ik had wel een luxere normale, een die wat soepeler is, en met een stootrandje.

Zoiets meer zeg maar;
Afbeelding
Toen Bandit zijn neus zo kapot had, heb ik ook kappen gepast. Ik had weer de pech dat bovenstaande kap van zijn hoofd gleed, dus moest het de comfi Cone worden. Helaas.... Veel te zwaar en hij zag niks van opzij. Ik verstijft, laat heel langzaam zijn kop zakken tot de kap op de grond leunt en blijft zo staan. :(
Echt geoefend thuis hoor, met de kap half opgevouwen, zodat hij nog opzij kan kijken. Toen zakte zijn hoofd niet meer naar beneden, maar liep Bandit in angst achteruit, botste ergens tegenaan en rende in paniek nóg harder achteruit.
Hij kon er echt niet mee omgaan.

Die plastic kap van hierboven, zal echt mijn voorkeur naar uitgaan. Dan zien ze nog wat van opzij aankomen en hij is veeeeel minder zwaar.

Voor de wond op zijn rug zat ik ook aan (dikke) sokken voor over zijn achterpoten te denken. Maar ja, als hij persé wil krabben, kan hij daarmee toch schade aanrichten.

De kap die jij op internet gevonden hebt, zal voor Bandit denk ik niet werken. Het fijne van die kap lijkt mij dat de oren vrij zijn en de kop gewoon vrij kan bewegen. Maar er zit een ding OP het hoofd en dan kan best intimiderend zijn voor onzekere honden lijkt me. En wellicht dat de smalle kap om het hoofd claustrofobisch werkt?

Het blijft lastig he!?
Heb je de mogelijkheid in een dierenwinkel kappen te passen?
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Doranto schreef:Ik kwam zojuist dit tegen:
https://www.thenosestamp.eu/nl/shop/zor ... ternative/
iemand hier ervaring mee?
Oscar heeft na zijn operatie weken met een gewone kap gelopen. Inderdaad minder prettig als hij tegen ons op botste, maar verder was het prima. Hij verstijfde niet ofzo, dus dan ben ik verder wel wat van het kaliber "dit is niet bedoeld om leuk te zijn, je doet het er maar mee".

De kap uit jou link zou hier niet overleven. Ik zie best wat ruimte tussen kop en kap en dat betekend grip voor de achterpoot. Zo stevig is dat plastic nou ook weer niet, dus Oscar zou dat stuk krijgen. Eten en drinken lijkt me met die kap ook wat lastig, omdat ie verder en dichter langs de snuit doorloopt.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Voor een bordercollie is een kap vaak echt een drama, maar een beauçeron heeft een heel ander karakter. Ik zal toch wat moeten en Harrie zo inschattend denk ik dat voor hem de comfy cone waarschijnlijk de beste oplossing zal zijn. Het is altijd een gok. Werkt het niet, dan zal ik iets anders moeten verzinnen.
Die plastic kap van de link die ik gevonden had, is waarschijnlijk inderdaad voor Harrie niet zo'n goed plan omdat wat @Kaela zegt, die het waarschijnlijk niet zou overleven.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja je kunt hem altijd eerst even testen toch? Ik had toen ook twee verschillende gekocht en de beste gehouden.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik vind de mooncollar en comfycone het ideaalst.
Vooral de mooncollar vonden ze hier altijd prima en werd handig als hoofdkussen gebruikt. Ze kunnen ook alles goed zien, geen stress.
Enige nadeel is dat lenige/lange honden er redelijk makkelijk omheen kunnen. Daarom hebben we ook comfycones.
Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Ik heb een gewone kap en heb gelukkig honden die daar niet van in de stress schieten. Leuk is het desondanks natuurlijk niet, dat gebots en zo. Nooit wat van aangetrokken tot Daantje was aangevallen en die hele ellende van gruwelijke pijn en dito behandelingen/wondspoelen, mega angst om buiten te komen.. Ik had toen enorm de behoefte het zo min mogelijk ellendig te maken en heb een moon collar gekocht. De meeste van haar wonden zaten om de keel (voorborst, schouder..) dus die moon collar was wat dat betreft ook afdoende als ik er bij was. Dus alleen als ik de anderen uit liet of ging slapen kreeg ze de reguliere kap om en alle overige tijd zette ik de 'zwemband' in, incl. tijdens onze wandelingen (de wonden gaven zo'n last dat ze zelfs tijdens het wisselen tussen kap en mooncollar poogde er aan te komen, wandleen zonder was dus echt geen optie).
Die mooncollar zat comfortabeler, was een heerlijk hoofdkussen en ze stootte er nergens mee tegen aan. Dus als de bouw van de hond of de lokatie van de wond het toe laat echt een heel prettig hulpmiddel!
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

De moon collar lijkt mij inderdaad het minste vervelend voor een hond. Helaas gaat dat bij Harrie niet werken. Één bult zit net achter zijn schouderblad en is bereikbaar met zijn achterpoot, dus heeft geen enkele kap of kraag zin maar alleen een, op die plek verdikt/verstevigt, shirt. De andere zit achter op zijn rug bij de heup. En soepel als hij is zal een moon collar hem niet van likken en bijten weerhouden op die plek. :-\
De enige keus wordt dan een reguliere kap of een comfycone, waarvan bij de laatste (hopelijk) wat minder stress te verwachten is.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Iemand toevallig hiermee bekend?
http://allfourpaws.com/files/?page_id=94
Dit lijkt me het meest ideale! Dan heb ik niet én een kap én een shirt nodig.
Ik heb alleen geen idee waar ze die verkopen. Ik heb inmiddels een mailtje naar de producent gestuurd en hoop op een spoedig antwoord. De operatie is a.s. vrijdag al.
De comfy cone heb ik inmiddels is huis en ben nu bezig om hem er een beetje aan te laten wennen. Maar tot nu toe vindt hij het helemaal niets :-\
Droppie
2-sterren
2-sterren

Bericht door Droppie »

Deze staat bij mij onder de favorieten, voor het geval dat: kalpet.nl
Misschien kunnen ze ook iets voor honden maken.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Droppie schreef:Deze staat bij mij onder de favorieten, voor het geval dat: kalpet.nl
Misschien kunnen ze ook iets voor honden maken.
Dankjewel voor het meedenken!
Zo'n kraag heb ik echter ooit zelf voor hem gemaakt, maar toen vond ik dat hij daarmee veel te lang met een stijve nek rond moest lopen. Dat leek mij niet fijn en ook niet gezond. Bovendien zal dat in dit geval niet werken omdat één van de bulten die weggehaald gaan worden vrij ver naar achteren op zijn rug zit. Daar kan hij dan alsnog bij. :-\
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Doranto schreef:Iemand toevallig hiermee bekend?
http://allfourpaws.com/files/?page_id=94
Dit lijkt me het meest ideale! Dan heb ik niet én een kap én een shirt nodig.
Ik heb alleen geen idee waar ze die verkopen. Ik heb inmiddels een mailtje naar de producent gestuurd en hoop op een spoedig antwoord. De operatie is a.s. vrijdag al.
De comfy cone heb ik inmiddels is huis en ben nu bezig om hem er een beetje aan te laten wennen. Maar tot nu toe vindt hij het helemaal niets :-\
Ik heb geen ervaring met de comfy wrap.
Heb je bij animalfactory.nl geprobeerd? Zij importeren volgens mij ook de comfy cone. Maar of ze de wrap nog voor vrijdag binnen kunnen hebben is weer een andere vraag.

Jammer dat hij nog niet weg is van de comfy cone..
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Eef+doggies schreef:Ik heb geen ervaring met de comfy wrap.
Heb je bij animalfactory.nl geprobeerd? Zij importeren volgens mij ook de comfy cone. Maar of ze de wrap nog voor vrijdag binnen kunnen hebben is weer een andere vraag.

Jammer dat hij nog niet weg is van de comfy cone..
Ja ik had ze inmiddels al gemaild en ook al een antwoord ontvangen. Het zal nog een maand of twee duren voordat ze de comfy wrap kunnen leveren. Ik heb nu via Facebook aan de fabrikant gevraagd of zij evt een andere oplossing weten, misschien eentje opsturen uit de US. Ben benieuwd, maar verwacht eerlijk gezegd niet dat dat nog voor vrijdag gaat lukken.
Zo meteen maar weer even oefenen met de kap ;)

Plaats reactie