Juice challenge 4 t/m 8 april

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Juice challenge 4 t/m 8 april

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Heb ik al eens gezegd dat ik smoothies zum :puke: vind?
Bij deze nog maals ::)
Eet zo wel een halve avocado of zo
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ja ik vind dat ook erg goor ja. Liever sapjes dan hoor.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Kaio schreef:Heb ik al eens gezegd dat ik smoothies zum :puke: vind?
Bij deze nog maals ::)
Eet zo wel een halve avocado of zo
Ja, ik vind ze deze keer ook te lobbig. Die van de 5-daagse kuur zijn wel goed te doen, maar ik had gisteren iets gemaakt dat zonder avocado heerlijk smaakte, en toen ik de halve avocado erdoor deed (moest volgens het recept), was ie verpest. Inderdaad, dan liever zo een halve avocado.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Meestal vind ik die met avocado of banaan wel ok. IS meestal het enige dat dan erdoorgaat en dat wordt wel zacht
Maar zo'n smoothie met geblenderde stukjes spinazie is echt zo jak! Ben dus echt een sapperd en geen smootherd ( in de echte zin van smoothies ) :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hmmm de 2e en 3e sap zijn ook rood geworden, was te lui om tussendoor te spoelen ::) ;D
Had er wel al wat minder pastinaak ingedaan, maar goed nu dus ook met biet :P zal me benieuwen vanmiddag
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik moet ze nog gaan maken

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ik ga zometeen ook weer aan de slag. Deze week maar met wat meer discipline, vorige week was nog te veel met napret gevuld. Maar nu gaat de zweep erover! :knuppel2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Ik heb afgelopen weekend wel soep gemaakt van overgebleven groenten. Weggooien vind ik zonde. Zeker de asperges. Dus soep gemaakt van de erwten, asperges, broccoli roosjes, courgette en bloemkool. Die heb ik gisteravond genomen ipv een smoothie en dat doe ik vanavond weer. Is ook alleen groenten dus dat moet kunnen vind ik. Wel een zeer verantwoord bouillonblokje bij gekiept.

Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

hannabelgje schreef:Ik heb afgelopen weekend wel soep gemaakt van overgebleven groenten. Weggooien vind ik zonde. Zeker de asperges. Dus soep gemaakt van de erwten, asperges, broccoli roosjes, courgette en bloemkool. Die heb ik gisteravond genomen ipv een smoothie en dat doe ik vanavond weer. Is ook alleen groenten dus dat moet kunnen vind ik. Wel een zeer verantwoord bouillonblokje bij gekiept.

Was dat je eerste hartige hapje sinds het begin van de kuur? Dat vind ik het moeilijkst namelijk (en ik hou me daar dus ook niet aan): dat je een week lang alleen zoetigheid binnenkrijgt. Ik ben veel meer van de hartig, van een week of twee weken zoet zou ik heel onaardig worden en/of stukjes behang met mayonaise gaan eten.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Zaterdag bij mijn ouders pompoensoep gegeten

Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Anne in Duitsland schreef:Was dat je eerste hartige hapje sinds het begin van de kuur? Dat vind ik het moeilijkst namelijk (en ik hou me daar dus ook niet aan): dat je een week lang alleen zoetigheid binnenkrijgt. Ik ben veel meer van de hartig, van een week of twee weken zoet zou ik heel onaardig worden en/of stukjes behang met mayonaise gaan eten.
Ik ben ook meer van hartig, echt geen zoetekou, maar zoet van fruit dat lukt me dus wel.
Ik moet er wel bijzeggen dat ik avocado wel lekkerder vind dan banaan in een sapje omdat banaan het erg zoet maakt. En ik denk dat ik voor de rest overal vaak wat meer spinazie erinkieper, of andere groente die in de sap zit, en maar kleine appeltjes.

Oja een raapje heb ik dus nog niet voor de sap later deze week. In belgie hadden ze dat wel in de winkel maar in nl en de?
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

En dames hoe gaat het?

Gisteren had ik sowieso een K humeur. Had ook geen zin om te sappen. Had het koud en had zin in eten.Iets warms eigenlijk, iets hartigs. Maar goed verder niks te vinden hier in huis dus vol houden maar. Wel een banaan gegeten (die ik overigens dus niet lekker vond >:( , te rijp naar mijn smaak) en dan nog een nakd choco reep, die deed wel goed. Tja vrouw met rothmeur en choco, dat is altijd goed he :biggrin2: Heb dus wel een oranje sapje over van gister, denk dat ie voor de gootsteen wordt.
Zit nu weer/pas aan het ontbijtsapje. Tis wel niet mijn dagje qua sapjes. Ik ben niet zo'n fan van peer heb ik gemerkt.
De rest van de dagen zien er qua sapjes voor mij toch een stuk beter uit, die met de rode bieten vond ik over het algemeen wel lekker.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Ik sap braaf iedere dag, maar eet daarnaast wel een paar roggebroodcrackertjes met kaas en 's avonds een verantwoorde warme maaltijd, omdat ik voor Herr Antje toch moet koken. Met dit weer alleen koud eten/drinken, brrr! Heb net een halve liter sap op, ga nu met de honden wandelen en eet bij terugkomst dan een paar crackertjes (met een pot koffie erbij :D ). Ik detox dus niet bepaald, maar voor de vitamientjes is het goed zo, en het is leuk om eens andere recepten te drinken (ik bleef maar bij die sapjes van de 5-daagse kuur hangen anders).

Heb wel het kookboek van Jason Vale in huis gehaald, en was van plan om me daar helemaal aan te houden die week, maar ik ben volgende week in NL en dus zal ik ook dan wel wat dieetsteken laten vallen...
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik houd me er dus zo veel mogelijk aan. Het helpt ook met mijn doelen, zeker de grootste om mijn hersenen/lichaam te resetten van continue honger en snaaien. Kan zeggen dat dat wel helpt. 2e doel : je kan het wel, die is ook wel gehaald ;D

Je hebt het fast food kookboek aangeschaft?
Ik vind die recepten over het algemeen erg lekker, en vullend, uitgezonderd van de ochtendsmoothies, maar ja ik walg van smoothies en peer vind ik ook niet zo lekker dus.
Staan ook best wel een aantal vage combi's in waarvan je denkt hmmm ik weet niet, maar tot nu toe echt wel juist lekker geweest!
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hier vandaag ff geen sapjes. Vanmorgen een banaan en sinaasappel gegeten en net een warm soepje. Vanavond ook een soepje. Ff een dagje niet. Morgenvroeg ga ik weer aan het sap. Of ik volgende week het programma juist ga volgen weet ik niet. Als ik die boodschappenlijst zie en mijn bankrekening gok ik van niet. Sowieso vind ik die smoothies als ontbijt geen goed idee......

Plaats reactie