Nieuws: vrouw schiet honden dood
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Nieuws: vrouw schiet honden dood
Wat tragisch, maar voor deze mensen fijn dat die vrouw haar man kon redden op deze manier. Hopelijk herstelt hij goed.
Hier hebben sommige mensen meerdere wapens. Een van onze doghandlers kwam uit de Achterhoek, was opgegroeid met schieten. Hij kwam uit een heel normaal, net, vriendelijk en wel gesteld gezin. Een wapen hebben hoeft niet te betekenen dat je daar altijd mee rond loopt en er lichtzinnig over denkt het in te zetten.
Het lijkt me toch zo vreselijk als je eigen hond zich zo heftig tegen je keert ...
Hier hebben sommige mensen meerdere wapens. Een van onze doghandlers kwam uit de Achterhoek, was opgegroeid met schieten. Hij kwam uit een heel normaal, net, vriendelijk en wel gesteld gezin. Een wapen hebben hoeft niet te betekenen dat je daar altijd mee rond loopt en er lichtzinnig over denkt het in te zetten.
Het lijkt me toch zo vreselijk als je eigen hond zich zo heftig tegen je keert ...
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
heb pas tussen een gevecht van 2 honden gelegen.....waarvan er eentje van mij was...en geloof me ze kijken niet waar ze bijten!!
Na een waarschuwende grom van ik heb geen zin in je grom er een bull terug...en toen klapte ze in elkaar.....engelse bull greep hem bij de strot en liet niet los.....die van mij kon met zn bek enkel bij die andere zn oor...
Ik heb heel hard 'los' geroepen en die van mij liet los maar ja dan hing er nog een bull van dik 40 kg aan zijn strot...
Ik was alleen met vinnie en 2 kinderen die ik bij een brug had gedelegeerd..vinnie stond bij hun...
Ik heb t tuig gepakt van de bull en in een enkele sec liet hij die van mij los....en gentle liep naar vinnie toe..
ondertussen had ik die bull nog aan zn tuig en tot mn stomme verbazing trok die me voorover en sleepte me mee terug naar die van mij!
Viel eerst op mn knieeen daarna trok ie me achterover knalde op mn heup en rug.....en zo sleepte die me mee...
en weer in zn nek...ondertussen, hehehe, kwam zn eigenaar die met haar riem op de rug van Gentle begon te meppen terwijl die geen kant op kon...gezegd daarmee te nokken!
Ondertussen lag ik onder de bull en gentle en echt ze kijken niet waar ze bijten!!!!
Hoe de bull toen heeft losgelaten weet ik niet, iig ging gentle bij zijn vrouwtje staan en ze had hem in zn nekvel...ik hing nog aan de bull..
Gezegd gentle los te laten dat wilde ze niet en ondertussen voelde ik de bull alweer trekken. Goddank liet ze gentle los en die rende naar vinnie en kon ze dr eigen hond overnemen....
Ik heb zo n beetje 30 jr honden maar was hier helemaal van van de kaart....
Ppfff nu nog geloof ik..
De bull had wat schrammen, gentle liep mank, had een gat in de overgang poot naar borst en vele in zijn hals.
Het is goddank goed afgelopen en gelukkig heeft ie geen ernstig letsel eraan over gehouden..
Maar goed, vechtende honden kijken niet in wie ze bijten, maar ik ben wel blij dat ik de bull bij zijn tuig hield..anders tja anders ik moet er niet aan denken!
Mijn beide knieeen lagen open, blauwe heup en mn rug is nog niet in orde..
Vanaf die dag heb ik besloten dat ik geen enkele hond bij die van mij meer wil hebben....zal nog wat worden want ik had bij dit geval mn pas versneld, een ander pad ingeslagen en toen ik zag dat ze op ons af kwamen gevraagd ze terug te roepen, helaas.
Ik ga voortaan weer met een petcorrector lopen, probeer iedere onbekende hond(en) te ontlopen of ik vraag de eigenaar ze bij zich te houden.... De schrik zit er hier goed in
Na een waarschuwende grom van ik heb geen zin in je grom er een bull terug...en toen klapte ze in elkaar.....engelse bull greep hem bij de strot en liet niet los.....die van mij kon met zn bek enkel bij die andere zn oor...
Ik heb heel hard 'los' geroepen en die van mij liet los maar ja dan hing er nog een bull van dik 40 kg aan zijn strot...
Ik was alleen met vinnie en 2 kinderen die ik bij een brug had gedelegeerd..vinnie stond bij hun...
Ik heb t tuig gepakt van de bull en in een enkele sec liet hij die van mij los....en gentle liep naar vinnie toe..
ondertussen had ik die bull nog aan zn tuig en tot mn stomme verbazing trok die me voorover en sleepte me mee terug naar die van mij!
Viel eerst op mn knieeen daarna trok ie me achterover knalde op mn heup en rug.....en zo sleepte die me mee...
en weer in zn nek...ondertussen, hehehe, kwam zn eigenaar die met haar riem op de rug van Gentle begon te meppen terwijl die geen kant op kon...gezegd daarmee te nokken!
Ondertussen lag ik onder de bull en gentle en echt ze kijken niet waar ze bijten!!!!
Hoe de bull toen heeft losgelaten weet ik niet, iig ging gentle bij zijn vrouwtje staan en ze had hem in zn nekvel...ik hing nog aan de bull..
Gezegd gentle los te laten dat wilde ze niet en ondertussen voelde ik de bull alweer trekken. Goddank liet ze gentle los en die rende naar vinnie en kon ze dr eigen hond overnemen....
Ik heb zo n beetje 30 jr honden maar was hier helemaal van van de kaart....
Ppfff nu nog geloof ik..
De bull had wat schrammen, gentle liep mank, had een gat in de overgang poot naar borst en vele in zijn hals.
Het is goddank goed afgelopen en gelukkig heeft ie geen ernstig letsel eraan over gehouden..
Maar goed, vechtende honden kijken niet in wie ze bijten, maar ik ben wel blij dat ik de bull bij zijn tuig hield..anders tja anders ik moet er niet aan denken!
Mijn beide knieeen lagen open, blauwe heup en mn rug is nog niet in orde..
Vanaf die dag heb ik besloten dat ik geen enkele hond bij die van mij meer wil hebben....zal nog wat worden want ik had bij dit geval mn pas versneld, een ander pad ingeslagen en toen ik zag dat ze op ons af kwamen gevraagd ze terug te roepen, helaas.
Ik ga voortaan weer met een petcorrector lopen, probeer iedere onbekende hond(en) te ontlopen of ik vraag de eigenaar ze bij zich te houden.... De schrik zit er hier goed in
-
BlissSpirit
- 5-sterren

Zag net op HvN weer een andere versie over hoe het gebeurd is. Verteld door de zoon des huizes. Pffff, moet er allemaal niet aan denken, wat het juiste verhaal ook moge zijn.
http://www.hartvannederland.nl/algemeen ... aanvielen/
Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Dat gevoel herken ik hoor.Parelridder schreef:Ik heb helemaal niet gezegd of bedoeld dat 'de Flatcoated' nooit bijt, ik vertelde gewoon welke opluchting ik voelde pal na dat nieuwsbericht, terwijl ik nar mijn eigen maatjes keek. Meer was het niet en anders of grootser dan dat niet bedoeld.
Ik las het.. dat dit zo kon escaleren.. denk ik dat de honden binnenshuis al onder grote spanning met elkaar leefden.. Of de eigenaar schuld had weet ik niet.. Ik weet wel dat je sterk op elkaar klappende honden in een hevig gevecht beter niet als mens kunt scheiden. Ze zitten dan vol in het gevecht en een derde wordt erbij mee te grazen genomen. Tja niet fijn dat de honden dit met de dood moeten kopen vanwege ws een inschattingsfout van de eigenaren zelf. schiet nog even raar door mijn hoofd de vraag: zouden ze in opleiding zijn geweest voor ringgevechten?
Oh deze had ik nog niet gezien.. maar het blijft een naar verhaal.BlissSpirit schreef:Zag net op HvN weer een andere versie over hoe het gebeurd is. Verteld door de zoon des huizes. Pffff, moet er allemaal niet aan denken, wat het juiste verhaal ook moge zijn.
Het word alleen maar gekker, dat verhaal...Aquillo schreef:Oh deze had ik nog niet gezien.. maar het blijft een naar verhaal.
- Pauline
- 5-sterren

Omgerichte agressie gaat er dan door mijn hoofd, maar of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet.Hope schreef:Het word alleen maar gekker, dat verhaal...
Els&Flow schreef:Wij hebben vorig jaar een afschuwelijk incident gehad op het strand waarbij een staff besloot een labradoodle uit elkaar te trekken. Daar kwam ze gewoon 3x voor terug!! Die hond gaf niet op. Het was meer dan verschrikkelijk. We hebben echt alles geprobeerd om die hond eraf te krijgen. De eigenaar was in dit geval een oudere meneer, die door zijn leeftijd niet in staat was die hond eraf te halen. Bovendien was die hond tijdelijk totaal onbereikbaar.
We waren met 3 vrouwen waarvan 1 eigenaresse van de doodle en die was compleet in paniek, wat logisch was. Er stonden 4 andere honden bij die we moesten beschermen maar de staff ging echt voor die ene teef die ze moest afmaken.![]()
Ze ging letterlijk voor de kill.
Oren, slaan, schoppen, achterpoten trekken.. ze draaide zich pijlsnel om en beet als een wezeloos in de rondte. Uiteindelijk liet ze even los, maar de eigenaar greep mis en daardoor zag ze kans nog een keer aan te vallen. Pas na de 3e aanval konden agenten haar met een vangstok eraf plukken. Ik heb samen met een agent letterlijk op die hond gelegen om haar in bedwang te houden tot ze goed vast zat, dat vergeet ik nooit meer. De schok en het besef (en de tranen) kwam pas later, toen we naar de da reden.
De labradoodle is godzijdank geheel hersteld na maanden Utrecht in en uit en een lange opname om te opereren en herstellen maar ik kan je verzekeren dat de angst voor dit ras en alles wat er enigzins op lijkt heel erg groot is. Ik heb van heel dichtbij gezien wat ze aanrichtte en hoe efficient ze te werk ging. Daar kan je met 6 man sterk niet tegenop. Want ze pakt je als ze de kans krijgt.
En ja, wij kennen deze hond goed. Het is echt een schat van een hond geweest, super sociaal, leuk met kinderen, kon altijd goed overweg met andere honden. Tot die ene, bewuste ochtend, we hebben geen idee wat de trigger is geweest. De knop ging om.... Meneer loopt het strand af om naar huis te gaan, wij komen net allemaal aan en begroeten elkaar. Er zit zeker 150 meter tussen en die hond sprint terug en pakt direct deze bewuste teef. Daar ging ze voor. Steeds weer opnieuw. En de andere honden hielden afstand, waar bij een schermutseling de anderen nog weleens te hulp schieten bleven ze nu allemaal op afstand.. Dat was ook apart.
Verschrikkelijk, en zo herkenbaar helaas
We liepen nietsvermoedend in het park met Boris, en toen kwam een stafford aanrennen. Baasje riep uiteraard "hij doet niets hoor"
Ik heb geen goed woord over dit soort honden, je hoort dit soort verhalen elke week en er wordt maar niks aan gedaan. Wanneer ik er zelf een tegenkom op straat, loop ik ook een blokje om. Het is nu 11 jaar later, maar die angst gaat niet meer weg.
-
Elvira
- 5-sterren

- Contacteer:
ik las op omroep brabant dat ze de ouders ook hadden en dat het nestbroers waren. De honden zaten in kennels in de tuin en werden bij mensen weg gehouden tijdens het uitlaten. Dit werd als argument gegeven dat de eigenaren zich bewust waren van de risico's. Twee reuen uit 1 nest is bij veel rassen een gevaarlijke combinatie, zeker terriërs.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26022 ... duwen.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26022 ... duwen.aspx
"Het waren helemaal geen vechthonden, het waren staffords"BlissSpirit schreef:Zag net op HvN weer een andere versie over hoe het gebeurd is. Verteld door de zoon des huizes. Pffff, moet er allemaal niet aan denken, wat het juiste verhaal ook moge zijn.
"Ze blaften alleen maar naar de andere hond die ze tegen kwamen, er gebeurde verder niets"
Dat zijn echt het soort opmerkingen die het gevoel geven dat iemand weet wat ie in huis heeft en aan de lijn zit.
De rest geloof ik allemaal wel. Dat ze van die honden hielden, dat ze groter zijn gaan wonen om ze de ruimte te geven enz. Dat maakt de hele situatie uiteindelijk alleen maar triester.
Ik denk dat dit ook echt het grootste probleem is en dat dat ook is wat het zo eng maakt !Els&Flow schreef: En ja, wij kennen deze hond goed. Het is echt een schat van een hond geweest, super sociaal, leuk met kinderen, kon altijd goed overweg met andere honden. Tot die ene, bewuste ochtend, we hebben geen idee wat de trigger is geweest. De knop ging om.... Meneer loopt het strand af om naar huis te gaan, wij komen net allemaal aan en begroeten elkaar. Er zit zeker 150 meter tussen en die hond sprint terug en pakt direct deze bewuste teef. Daar ging ze voor. Steeds weer opnieuw.
Als het fout gaat- dan gaat het echt goed fout ! En naar mijn idee zie je dat vooral dus bij die rassen....
Het onvoorspelbare en de extreme reactie en het volhouden van die honden
Laatst gewijzigd door miik op di 17 jan 2017, 00:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Het blijven in ieder geval behoorlijk tegenstrijdige verhalen.
Al met al ben ik blij dat de vrouw zo heeft kunnen handelen. Hoe verdrietig ik het ook voor de honden vind, ben ik wel van mening dat de wereld beter af is zonder deze honden.
Al met al ben ik blij dat de vrouw zo heeft kunnen handelen. Hoe verdrietig ik het ook voor de honden vind, ben ik wel van mening dat de wereld beter af is zonder deze honden.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik heb cru gezegd liever dat ze hun eigen baas pakken dan de hond van iemand anders......
Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Het is inderdaad heel cru gezegd. Maar ik moet bekennen dat ik er ook zo over denk.....hannabelgje schreef:Ik heb cru gezegd liever dat ze hun eigen baas pakken dan de hond van iemand anders......