Biggles, is misschien niet zo'n heel goed voorbeeld, er bestaan bij meerdere mensen twijfels over of hij wel echt een kat is

. Hij vind het helemaal geweldig om uitgelaten te worden, mee op visite te gaan en met mij mee om ergens te gaan logeren. Mee logeren doe ik nog steeds af en toe, maar het uitlaten en mee op visite nemen doe ik bijna niet meer. Met uitlaten, vind ik het probleem dat hij als kat nog veel kwetsbaarder is dan een hond. Dat ik nogal wat commentaar krijg als ik met hem aan het lopen ben neem ik op de koop toe. Erg leuk met een blote poes (nou ja kater) langs een café lopen...
Wat ik wel een probleem vond was dat ik op een gegeven moment de deur niet meer uit kon komen zonder dat Biggles de deur blokkeerde, want hij wilde overal mee naar toe, en hij heeft daardoor de heel sterk de neiging gekregen om snel naar buiten te rennen als ik de voordeur open doe en vuilnis buiten zet, en het is al een paar keer voorgekomen dat hij helemaal in paniek aan de verkeerde kant van de deur stond omdat ik hem buitengesloten had, want hij vind buiten alleen leuk als ik erbij ben.
In december ben ik bij Tannetje geweest met de kudde, en ik geloof dat ook Tannetje nog nooit zo'n malloot gezien had, want hij had het helemaal naar zijn zin, Bella kreeg zulke harde kopjes van hem dat ze bijna omviel, hij heeft uitgebreid op het tapijt liggen rollen, sprong overal op om spullen te jatten om mee te spelen, op het toetsenbord heeft hij een tekstberichtje achtergelaten, en heeft zijn kunstjes nog even netjes laten zien, Biggles was vooral erg tevreden met zichzelf

.
En met logeren spande hij de laatste keer echt de kroon, met oud en nieuw was ik bij een vriendin met 2 harige katten die Biggles niet kende, en ik hoewel Biggles de 2 poezen wel heeft zitten pesten, heeft er niemand ruzie gemaakt, en heeft hij heerlijk hun brokjes opgegeten, gespeeld met gejatte spullen heerlijk liggen slapen en zich vooral erg vermaakt, ik maakte mij wel zorgen dat hij zijn kattenbak die ik van thuis had meegenomen niet gebruikte, maar dat was niet nodig, hij gebruikte de al aanwezige kattenbak. Ooh en spelen met kortharige piepkleine hondjes (die vriendin heeft een mini-dwergpinscher) vind hij ook erg leuk.
Had hij gewoon haar gehad, denk ik dat ik er makkelijker mee geweest was om hem mee te nemen net als een hond, maar nu moet ik hem in de winter ook nog eens aankleden, en het kan ook te gek, overigens is Biggles dat niet met mee eens, want als het aan hem ligt koop in een kattenwagentje zodat hij overal langs gereden kan worden als een prins in zijn koets. Maar helaas voor hem moet hij het doen met clickertraining en activiteiten binnen, wat hem goed afgaat, hij kan pootjes geven opzitten, zit, af, aan de voet, volg, weaven tussen mijn benen enz. en het beste is hij in mij trainen en pesten.
Ik heb ook wel eens aan een kattengedragstherapeut gevraagd waarom je nergens terecht kon om een gehoorzaamheidscursus met je kat te doen, maar de stoom kwam bijna uit die vrouw d'r oren, en degene die met mij mee was trok me door omdat ze bang was dat die vrouw me aan ging vliegen

.
Biggles is als jonge kat wel meegenomen naar shows bij de vorige eigenaar, maar verder is er niet echt veel speciaals met hem gedaan, en ondanks dat zou hij als het aan hem ligt dezelfde dingen doen als een hond.