Hij is onderweg!!

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Nog anderhalve week - druk met de voorbereidingen!!

Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Lizzy schreef:Oh wat is ie leuk! Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!

Ja joh, die lui voeren allemaal geen lever en nier en ze hebben verder geen flets idee hoe hun hond dan wel aan vitamine A en D moet komen ::) . Verder hebben ze echt bizarre ideeën over waar wel en niet veel purine in zit. Heel veel van die lui voeren niet eens rund. En heel veel kip. Terwijl er delen van kip zijn waar meer purine in zit dan in rund. Echt he... Er zijn een paar dingen belangrijk met een reu : voldoende vocht, overdag iedere vier uur laten piesen en helemaal uit laten piesen, BARF en gewoon de normale percentages tenzij je merkt dat hij teveel uraatgruis aan gaat maken. Ik heb ook een reu gehad, ik heb de meeste eigenaren van de reuen uit mijn eerste nestje geadviseerd en geen van deze honden heeft problemen gehad met uraatgruis. Groenten, dat is wel belangrijk!

Dus 45% vleesbot, 10% orgaanvlees (lever, nier en hart en eventueel hersenen, tong, etc.), 10% pens, 10% a 15% groenten en de rest spiervlees. En op de dag dat je dan orgaanvlees geeft: geeft dan niet ook sardientjes. En geef elke dag groenten. En ik kan je tot in de treuren verder adviseren, ook wanneer hij wel uraatgruis aan maakt, maar dan wel graag in een topic in de BARF afdeling :)
Hoe regel je dat? Hier piest Tammo de ene keer in 100 porties en de andere keer staat hij ruim een minuut (of zo lijkt het ::) ) aan 1 stuk te piesen. Wanneer weet je dat alles eruit is?

Het lijkt me een lief hondje en persoonlijk ben ik dan maar blij dat hij weg moest omdat er gezinsuitbreiding kwam...
5 jaar op een appartementje, ik heb er niet zo'n mooi beeld bij :(
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

src_esther schreef:Wat een lekker koppie. Ziet eruit als een ongecompliceerde hond, hopelijk is hij dat ook, kun je wel gebruiken na je zorgen met/om de prachtige Nuria.
Precies, ik heb ook heel gericht gezocht naar een vriendelijke, wat oudere reu. Niet per se een spikkel - hoewel ik zeker wel had bedacht dat dat me weer heel leuk leek. En toen zag ik hem langs komen, tja, perfect :)
Een ernstig getraumatiseerde hond is ook genoeg binnen je roedel.

Hij zal waarschijnlijk flink van slag zijn, na 5 jaar in de steek gelaten worden door de enige baas die je kent, dat gaat je niet in de koude kleren zitten.
Dali was in het begin ook heel erg in de war en ontheemd, wist niet waar hij het zoeken moest, daar zat een zelfde soort verhaal bij. Maar na een paar maanden is dat helemaal over. Dan beseffen ze dat dit nu hun nieuwe leven is (en dat ze er stiekem best wel op vooruit gegaan zijn) en dan is het ook goed.
Ik heb er zin in!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Aprilsnow schreef:Hoe regel je dat? Hier piest Tammo de ene keer in 100 porties en de andere keer staat hij ruim een minuut (of zo lijkt het ::) ) aan 1 stuk te piesen. Wanneer weet je dat alles eruit is?

Het lijkt me een lief hondje en persoonlijk ben ik dan maar blij dat hij weg moest omdat er gezinsuitbreiding kwam...
5 jaar op een appartementje, ik heb er niet zo'n mooi beeld bij :(
Dat is dus inderdaad wel afhankelijk van hoe je reu pist. Je hebt exemplaren die zich in 1 pis helemaal leegpissen. Ideaal! Je hebt er ook bij die je echt een tijdje moet laten wandelen en die tegen wel 10 of meer bomen moeten zaiken om leeg te zijn. En dan is het laten pissen totdat je de kracht van de straal helemaal afgenomen hebt zien worden en ze hooguit nog een druppie hier en een druppie daar zie pissen.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Dat is dus inderdaad wel afhankelijk van hoe je reu pist. Je hebt exemplaren die zich in 1 pis helemaal leegpissen. Ideaal! Je hebt er ook bij die je echt een tijdje moet laten wandelen en die tegen wel 10 of meer bomen moeten zaiken om leeg te zijn. En dan is het laten pissen totdat je de kracht van de straal helemaal afgenomen hebt zien worden en ze hooguit nog een druppie hier en een druppie daar zie pissen.
Tom piest op commando, mss is dat een idee om aan te leren :)
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Aprilsnow schreef:Hoe regel je dat? Hier piest Tammo de ene keer in 100 porties en de andere keer staat hij ruim een minuut (of zo lijkt het ::) ) aan 1 stuk te piesen. Wanneer weet je dat alles eruit is?
Op commando leren plassen. En ik doe het bij mijn reuen van pup af aan zo en daarbij mogen ze aan de lijn niet markeren (als ze vrij zijn wel natuurlijk). Ik ga dus naar een plek, geef het commando voor plassen en ze plassen. En je leert zien aan de hoeveelheid en hun gedrag of ze leeg zijn.
Of een reu leren in een keer helemaal leeg te plassen nog lukt als hij eenmaal weet en kan markeren aan de lijn of altijd in kleine stukjes heeft mogen plassen is de vraag.
Border Bandit
5-sterren
5-sterren

Bericht door Border Bandit »

Wat fijn dat je Tungsten een mooi leven kunt bieden! :)

Goh, die denkt dat hij op een geweldige vakantie is als hij bij jou komt en opeens (meer) leuke dingen mee mag maken! :)

Heel veel plezier met hem!
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Gefeliciteerd!!
Wat een knapperd met een mooie uitstraling!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Janneke schreef:Op commando leren plassen. En ik doe het bij mijn reuen van pup af aan zo en daarbij mogen ze aan de lijn niet markeren (als ze vrij zijn wel natuurlijk). Ik ga dus naar een plek, geef het commando voor plassen en ze plassen. En je leert zien aan de hoeveelheid en hun gedrag of ze leeg zijn.
Of een reu leren in een keer helemaal leeg te plassen nog lukt als hij eenmaal weet en kan markeren aan de lijn of altijd in kleine stukjes heeft mogen plassen is de vraag.

Dit is natuurlijk wel een vijf jarige herplaatser.... Geen idee of dat nu nog lukt....?
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lizzy schreef:Dit is natuurlijk wel een vijf jarige herplaatser.... Geen idee of dat nu nog lukt....?
Ik denk het wel hoor, ik heb het "per ongeluk" aangeleerd, ik praat nog al eens tegen heb en benoem daarbij alles wat ie doet. Zo ook plassen, toen hij een jaar of 2 was uit frustratie "nou Tom kom op ff plassen nu" en zo ging het pootje omhoog met een blik erbij van "nouja!" ;D
Dus ik zou het gewoon benoemen en belonen als ie plast denk dat het kwartje dan snel genoeg valt
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Lizzy schreef:Dit is natuurlijk wel een vijf jarige herplaatser.... Geen idee of dat nu nog lukt....?
Bij ons loopt iedereen eigenlijk (bijna) altijd aan de lijn - vanwege de grote hoeveelheden wild hier en 3 jagers (straks vast 4, want dat nemen ze snel van elkaar over). Dus ze mogen van mij aan de lijn uitgebreid snuffelen en ook markeren. Iedereen markeert dus ook, ook de dames. Ik vind dat geen probleem. Omdat ze niet los kunnen, moeten ze wel hun ei kwijt kunnen natuurlijk.

Ik koppel wel altijd het woord ´plassen´ aan de daadwerkelijke plas, en dan leren ze dat absoluut. Dat is vooral handig als je bijvoorbeeld op reis bent en je gaat heel even luchten op een parkeerplaats, of als je onverwacht weg moet en ze op een ongebruikelijk tijdstip worden uitgelaten. Dus ze kunnen het, ze leren het zeker, maar het is zelden nodig.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Wat een lieve uitstraling heeft hij!
Heel veel plezier en geluk samen!
Radja
5-sterren
5-sterren

Bericht door Radja »

Ach jee wat een koppie :smitten: :smitten:

Heel veel plezier en geluk :D
Shanti en co
5-sterren
5-sterren

Bericht door Shanti en co »

Heel veel geluk samen! :)
Monique77
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Monique77 »

Wat een heerlijk lief koppie zeg !!
Heel veel plezier met deze mooie man
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Nog maar een weekje :D
Hoe staat het met de voorbereidingen?

Heb je hem via een stichting geadopteerd?

Plaats reactie