Martine-Tom schreef:Volgens mij hebben dallies toch ook best wat jachtinstinct, lees net Janine over hazen en Lizzy heeft toch ook best moeite met de kippen dus of dat een goede combi is?
Boston terrier?
Een americain hairless? (Of de kortharige variant hiervan, de rat terrier)
Mocht dat wat zijn geef dan maar een gil, er zit heel wat kaf tussen het koren qua fokkers van deze rassen en heel toevallig zit ik een klein beetje in het wereldje

Ja, heel wat honden hebben jachtinstinct. Maar er zit toch verschil op. En het konijn leeft in huis en zou dus bekend zijn. In principe kan dat prima. Er zijn gewoon ook hondjes die bij een vluchtreactie van dat diertje, zelfs al is het bekend, het pakken, uit instinct, uit reflex. Zonder nadenken.
Het merendeel van de honden zal wel opschrikken, evt achternalopen, maar genoeg bij zinnen blijven om het niet te pakken of kwaad te doen.
Teckels zijn vb rattenvangers, zelfstandige rattenvangers, dus zonder commando of begeleiding.van een baas. Ik zou daar toch iets minder gerust op zijn...
Setters zijn vb toch honden die het wild aanwijzen? Niet zelf vangen? Van oorsprong uit dan he.
Want het gaat over die oorsprong, de aangeboren instincten. Al de rest kan je trainen, maar de echte diepgewortelde instincten krijg je er niet uit...