Vol afgrijzen naar Brandpunt zitten kijken

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Waar mensen ijsjes etend en selfie-makend door concentratiekamp Auschwitz lopen :'( . Mensen maken zelfs selfie's terwijl ze in een oven gekropen zijn :'(

Begrijpen of snappen mensen niet waar ze lopen? Hebben ze er gewoon geen gevoel bij, dat er in 1,1 miljoen mensen daar vermoord zijn? Boeit het ze niet? Waarom brengen ze een bezoek?

Ik snap er echt niks van! Kan iemand het uitleggen?

Angelique
5-sterren
5-sterren

Re: Vol afgrijzen naar Brandpunt zitten kijken

Bericht door Angelique »

Die hebben er idd geen idee of gevoel ibij, of iig is het gevoel " kan ik hier inchecken, staat leuk op fb" groter.

Tijdje terug was er iemand die bij de jolige groepsfoto's en selfies de achtergrond had vervangen door authentieke foto,s en toen viel bij sommigen wel het muntje.

Las een tijd terug ook een reactie van iemand die er geweest was dat het maar een saaie bedoening was, niks te doen en niks te zien. ::) gelukkig reageerde er toen een mede-amerikaan met een "what did you expected..Disneyworld?
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, deze kunstenaar bedoel je

http://prankster.nl/kunstenaar-maakt-to ... -monument/

Ze zouden deze foto's bij de ingang moeten hangen :-X
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Ik vind sowieso dat er tegenwoordig in Nederland bijzonder weinig aandacht aan besteed wordt. Maar dat werkt de overheid ook wel in de hand met het belachelijke feit dat bevrijdingsdag niet eens ieder jaar een vrije dag is. Met alles wat er in de wereld gebeurt vind ik het belangrijk om er toch bij stil te staan.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Wat bezielt die mensen. Vreselijk.
Lizzy schreef:Ja, deze kunstenaar bedoel je

http://prankster.nl/kunstenaar-maakt-to ... -monument/

Ze zouden deze foto's bij de ingang moeten hangen :-X
Raar dat de naam van de kunstenaar niet wordt genoemd door Prankster terwijl wel het door hem geproduceerde beeldmateriaal wordt gebruikt. >:(
Nog maar even gezocht en de kunstenaar heet Shahak Shapira (schrijver, musikant en satiricus). Het project heette Yolocaust
Jip1
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jip1 »

Nee begrijp daar niets van [emoji20]

Ben vorig jaar in Bergen Belsen geweest. Vol respect en stil doorheen gelopen. Is niet in me opgekomen om fotos te maken!! Zo indrukwekkend en voelde me daar veel te, hoe zeg je dat, nederig? voor.

De sfeer en het weten wat daar gebeurd is......

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik snap daar ook geen fiets van, als ik zou gaan slaap ik erna 3 nachten niet denk ik...
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Het komt volgens mij door een gebrek aan historisch besef. Er wordt onvoldoende aandacht aan besteedt op scholen en oorlog is nog steeds een ver van mijn bed show voor deze generatie, zelfs nu de dreiging toeneemt en we wel te maken hebben met de gevolgen ervan.
En alles moet met iedereen gedeeld worden tegenwoordig, dus waarom geen selfie in de oven van een vernietigingskamp? Leuk toch?

Not.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

:'( :'( :'( Ik begrijp heel vaak niets meer van de medemens.... :-X

Ik was al helemaal ziek toen ik in Herinneringskamp Westerbork ben geweest....., daar heeft Eddie me huilend naar buiten gebracht omdat ik echt niet meer kon. De foto's daar, de sfeer & het gevoel, het raakte me tot in het diepst van mijn ziel. En ik weet dat heel veel mensen het juist daar "mee" vinden vallen.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Het zal ook wel puberale groepsdruk zijn denk ik... als ik nog bedenk waar mijn klasgenoten toen in staat toe waren te roepen en vinden... in de klas, ik heb nooit het idee gehad dat ze hetzelfde zouden zeggen als je ze het een op een zou vragen.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

eelke schreef:Het zal ook wel puberale groepsdruk zijn denk ik... als ik nog bedenk waar mijn klasgenoten toen in staat toe waren te roepen en vinden... in de klas, ik heb nooit het idee gehad dat ze hetzelfde zouden zeggen als je ze het een op een zou vragen.
Daar heb je absoluut een punt Eelke.

Eddie en ik kwamen een tijd geleden een groep opgeschoten knapen tegen, ik denk een man of 5-6. Grote bek, schelden, tieren, raggelen, je kent het wel. We gingen met zijn alleen de rolband op en wij kwamen ertussen in te staan. Een paar voor en een paar achter ons. En het was stil.., het leken wel honden. Conflictvermijdend gedrag, kalmerende signalen, wegkijken en ga zo nog maar even door. Bovenaan gingen zij recht, wij links, en het begon zo weer.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef:Het zal ook wel puberale groepsdruk zijn denk ik... als ik nog bedenk waar mijn klasgenoten toen in staat toe waren te roepen en vinden... in de klas, ik heb nooit het idee gehad dat ze hetzelfde zouden zeggen als je ze het een op een zou vragen.
Ik vrees dat volwassenen net zo makkelijk ijsjes etend en selfiesmakend door Auschwitz lopen :-\
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef:Ik vrees dat volwassenen net zo makkelijk ijsjes etend en selfiesmakend door Auschwitz lopen :-\
Ja, die mogen dan van mij net zo goed het stempel; 'nog niet volledig ontwikkelde hersenen' krijgen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

eelke schreef:Ja, die mogen dan van mij net zo goed het stempel; 'nog niet volledig ontwikkelde hersenen' krijgen.
Ja, dat is ook een beetje wat ik dacht :-\ . Ik snap gewoon niet wat je daar gaat doen als het je toch allemaal geen reet interesseert. Blijf lekker thuis dan. Ja ik weet niet, misschien ben ik juist een ouderwetse trut ofzo, maar dit is toch een plek waar ingetogen gedrag gewenst is. Tijd voor overpeinzingen. Tijd voor bezinning. Tijd om dit tot je door te laten dringen en op je in te laten werken: 1,1 miljoen mensen stelselmatig en fabrieksmatig vermoord :-X . Hoe kom je erop en erbij om te denken dat je naar Disneyland gaat? Voor vermaak en vertier?

Gisteren liep de maker van het programma van Brandpunt met de Poolse Gids over een deel van het Auschwitz dat niet bij "de tour" hoort. Daar lagen de funderingen van de barakken nog. En daar vinden ze een menselijk botrestant. Waarschijnlijk een rib van een vrouw. Mijn God. Dat is dus de "grond waarop je loopt", één groot massagraf....... Eigenlijk bijna teveel om je het goed te beseffen wat daar (en in andere concentratiekampen) gebeurd is....
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

toen ik in Auschwitz was, was het heel stil. Het was nog voor de tijd van de selfies, dus dat scheelde natuurlijk. Er waren toen wel mensen die foto's maakten. Ik had daar niet echt behoefte aan, heb het nog zo op mijn netvlies staan.
Als je door die plek niet geraakt en stil wordt, dan is er echt iets mis met je...

Plaats reactie