Hope schreef:Genieten begint nu te komen. Ik durf echt zonder schaamte te zeggen dat genieten niet vanzelfsprekend hoeft te zijn met een kleintje. Mijn liefde voor haar is groter dan voor wie dan ook maar ik geloof niet meer in roze wolken. Het gaat nu steeds beter en nu begint het dan ook leuk te worden.
Fijn dat het genieten begint te komen. Ja die roze wolk, ik snap echt niet waar mensen dat vandaan halen. Mijn broertje is heeel veel jonger dan ik en ik heb daardoor van heel dichtbij meegemaakt hoe dat is, er was voor die tijd al geen sprankje de wens om een kind te krijgen, maar vanaf die tijd was het voor mij helemaal duidelijk dat ik geen kinderen wenste te krijgen. Ik ben dol op mijn broertje en vind het geweldig om het opgroeien meegemaakt te hebben, maar een kind van mijzelf hoef ik echt niet.
Hope schreef:Ik kwam eerder vooral in de supermarkt. Nu kom ik in boerderijwinkels, natuurwinkels, reform en ecoplaza-achtige toestanden
Ook de Turkse supermarkt is fijn. Veel verse groenten etc.
Ah, nou, dan kunnen met name de reformwinkels nogal een cultuurshock zijn.

Er zijn erbij waar ik rechtsomkeert maak, zijn me net wat te veel antroposofisch....
Hope schreef:Verantwoorde landbouw, tja. Ik koop biologisch en daarmee vind ik dat ik genoeg mijn best doe. Als ik ook nog uit moet zoeken wie er eerlijk is en wie niet heb ik er geen zin meer in want kost het me teveel tijd en geld.
Daar heb je gelijk in hoor. Ik zoek het verder ook niet uit, maar ik ben me er wel bewust van dat het op een aantal plekken toch niet gaat zoals het hoort.
Hope schreef:Ik koop nu veel hier in boerderijwinkels, dan kan je ook zien wat er op het land staat en hoe de kippen erbij lopen waar ik de eieren van koop.
Dat is toch hartstikke goed, veel beter dan de supermarkt. Door bij de boerderijwinkel te kopen, zie je veel beter wat seizoensgroenten zijn en het geld gaat rechtstreeks naar de boer ipv dat er ergens bij een groot concern veel poen blijft hangen.
Waarom willen jullie helemaal vegan? Als jullie al zoveel bewuster inkopen doen, dan heb je al zo'n grote stap gemaakt. Maar goed, in mij vind je dan ook geen voorstander voor vegan. Flexi-/Vegetarier prima, maar veganistisch, nee, vooral niet bij een opgroeiend kind. Ja, ik weet het, ze zijn er, maar zoals je een hond niet alleen biefstuk moet voeren, vind ik dat de mens niet alleen plantaardig moet eten.
Zoals mensen zich volstoppen met vlees en andere dierlijke producten is het andere uiterste en ben ik ook absoluut geen voorstander van. VL had pas 2 mooie entrecotetjes gehaald, had hij laten snijden want wat er gesneden lag was zwaarder dan die 2 bijelkaar.

We hebben er heerlijk van gegeten en het was echt voldoende.