Kaela schreef:Heb heb nergens gezegd dat zij niet alles voor haar hond over heeft.
Laat ik het zo zeggen, ik vind deze opmerking echt niet zo fijntjes:
"Ik lees dat jullie net terug zijn van vakantie". Dat is erg suggestief.
En mijn eigen tekst (ook al bedoel ik het niet rot) kan ook op meerdere manieren overkomen, denk ik.
Volgens mij heeft tt'tjes niet eens ooit een GT nodig gehad, dus ik zou niet weten waarom ik daar een oordeel over zou hebben.
En als TT'tjes of wie dan ook keuzes maakt om een GT te duur te vinden, dan mag dat van mij. Ik oordeel daar niet over. Als ik die indruk naar je gewekt heb tt'tjes, dan bij deze: dat doe ik oprecht niet. Maar wat ik wél vind (en dat is algemeen!), is dat je voor je keuzes moet staan. Als je kiest dat je het te duur vind en bepaalde dingen in het leven er niet voor op wilt geven, prima. Ieders eigen keuze. Maar dat is het dan dus ook, je eigen keuze. En als je zelf het gevoel hebt dat je je dan niet alles voor je hond over hebt, dan is dat ook je eigen gevoel.
Ik krijg zelf het idee dat tt'tjes nu misschien wel een GT zou willen inhuren....?
Waar ik wél een oordeel over heb is over onwaarheden en "onzin" omtrent de aanbieder. In dit geval Monique, met het stellen dat ze een uurloon van 400 euro heeft. Met "onzin" (ik weet er geen beter woord voor), bedoel ik het feit dat men het zo ontzettend onterecht vindt dat mensen die diensten voor honden aanbieden daar van moeten leven en zich net als elke andere zzp-er met de belasting, verzekering en pensioenkosten te maken heeft. Ik kan daar slecht tegen, want als er geen droog brood in de honden te verdienen is, dan houdt de sector vanzelf op te bestaan.
Ja, ik snap dat je je daar zorgen over maakt.
En over jou laatste stelling Lizzy, over of jij 250 euro voor Monique kan betalen versus een medische behandeling: op het moment dat Monique dermate hard nodig is dat zij het verschil maakt tussen fijn verder leven of herplaatsen/inslapen, betaal jij die 250 euro ook. Wij hebben Monique 2 keer ingeschakeld en ze heeft voor Oscar 2 keer het verschil tussen leven en dood gemaakt. Heel simpel. En ik denk dat ik jou na 6 jaar hier goed genoeg ken om te weten dat je het dan doet.
Ja, ik heb Monique nu niet nodig. En dat is precies wat ik bedoelde te zeggen. Ik heb haar nu niet nodig, dus heb ik die 250 euro ook niet om een consult met Monique te kunnen betalen. En ja, zou ik in de toekomst een GT nodig heb, vraag ik Monique. Heb ik morgen mijn dierenarts nodig en kost dat me €300 (zoals vorige week met Linga), tik ik dat zonder te blikken of te blozen af en zien Leo en ik thuis wel weer hoe we de gaten gaan dichten. En we weten allemaal dat tt'tjes daar precies hetzelfde in staat want qua medische zorg gaat zij tot het gaatje.
Tja, dat het goedkoper kan dan bij Monique geloof ik wel, maar 25 euro? Als je dan terugkomt op mijn stukje over het inkomen van een GT, dan staat jou GT dus gewoon voor een netto loon van 5 a 6 euro voor jou daar te werken. Als het niet minder is. En dat is geen houdbaar inkomen, dat kan gewoon niet uit. Dus dan durf ik zomaar aan te nemen dat daar geen uitgebreide voorbereiding en nazorg bij zat. Anders is het gewoon vrijwilligerswerk.
Ik vind €25 ook erg weinig. En van mij mag Monique €250 voor een consult vragen (met 6 maanden nazorg!). Maar weet je, als ik een huis-tuin-en-keuken-dingetje heb met mijn hond, ga ik ook op zoek naar iemand die hier in de buurt woont en ik niet zoveel reiskosten hoef te betalen en misschien niet van het kaliber Monique Bladder is. Stel ik heb echt een vet probleem met mijn hond: mooi dat ik nog ff door spaarde want dan is zij in mijn ogen gewoon de beste en dan wil ik ook de beste. En ik denk dat "ik kan het niet betalen" dan een rekbaar begrip is. Tuurlijk kunnen we dingen niet betalen. Ik kan ook geen Mercedes betalen. En ik ken ook mensen die de een na de andere Malboro sigaret op steken en dan zeggen "ik voer Lidl brokken want ik kan betere brokken niet betalen". Dan denk ik "kwestie van prioriteiten, je kunt ook Lidl sigaretjes (of geen sigaretjes) gaan roken".
Maar ja, aan het eind van de dag bepaald iedereen zelf.
Het is lastig uitleggen. Zeker zo getypte tekst.