Dan maar onofficieelToo schreef:Neuh... officieel geen enkele , ja een 'nood-fruit'![]()
En er is natuurlijk helemáál niks mis met een bord groenvoer en een stukje mager vlees ( of witvis) maar ik snak(te) naar een beetje comfortfood
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Vandaag gaan we buritos maken van wat over is. En dan kunnen we nog een dag of drie toe met de rest. Al hebben ze flink hun best gedaan gister!Kaela schreef:Gourmetten, met drie collega’s. Zo maar eens aan de voorbereiding, dan kunnen we straks lekker smullen
Broccoli, tempeh, rijst en een of andere gele saus.
Dat klinkt wel heel erg naar wat Lennard produceert in zn pamperLigaa schreef:een of andere gele saus.
Hier gekruide kalkoenstukjes met wraps en slaai.
- Charlie Angel
- Moderator
Bloemkoolrijst met kip kerrie.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Thaise roerbakgroenten met udon noodles en gele currypasta vd Wereldwinkel en Santen, daarbij garnalen dimsun vd Sligro uit de airfryer #nietvoorherhalingvatbaar (de dimsum dus)
Toe; bananenchoco brood
Toe; bananenchoco brood
- Pauline
- 5-sterren

Zuurkool/pompoenschotel
En geen pavlova, maar kha tiramisu
Mmmm, ziet er goed uit Pauline!
Ik had rodekool salade met bloedsinaasappel (en rozijnen en noten) met gebakken aardappeltjes en een vegetarische gehacktbal (van de vege slager).
Ik had rodekool salade met bloedsinaasappel (en rozijnen en noten) met gebakken aardappeltjes en een vegetarische gehacktbal (van de vege slager).
Gister hadden we vegan Surinaamse bami met tempeh. Lékker
Ik moet zeggen dat het me héél goed bevalt, ik mis geen vlees, kaas mis ik soms, vooral op m'n roggebroodje...
Maar verder, héérlijke recepten, zeker voor het avondeten
Voor vanavond maar weer iets lekkers verzinnen
Ik moet zeggen dat het me héél goed bevalt, ik mis geen vlees, kaas mis ik soms, vooral op m'n roggebroodje...
Maar verder, héérlijke recepten, zeker voor het avondeten
Voor vanavond maar weer iets lekkers verzinnen
Ik ben erachter gekomen wat piccalilly is: VIES. Ik dacht dat ik kerriesaus gekocht had.koekje schreef:Dat klinkt wel heel erg naar wat Lennard produceert in zn pamper![]()
- Charlie Angel
- Moderator
Lasagne met courgette als bladen, erg lekker! Morgen weer. 
- -Annemarie-
- 5-sterren

Ik antwoord even hier.
Ongeveer zoals in dit recept. Ingrediënten variëren, wat je zelf lekker vind. Ik kon niet makkelijk aan rettich komen, dan gebruik ik radijsjes. En vissaus i.p.v. garnalenpasta. Paprikapoeder en eigen pepers i.p.v. gochugaru.
Het is helemaal niet moeilijk, en genoeg recepten te vinden. Ook verschillende methoden maar het maakt allemaal niet zoveel uit.
Het staat nu boven Agaatje te fermenteren.

https://www.jamiemagazine.nl/recepten/kimchi.html- pien - schreef:Is kimchi ook te maken voor dummies? En hoe doe je dat dan? In jip-en-janneketaal?
Ongeveer zoals in dit recept. Ingrediënten variëren, wat je zelf lekker vind. Ik kon niet makkelijk aan rettich komen, dan gebruik ik radijsjes. En vissaus i.p.v. garnalenpasta. Paprikapoeder en eigen pepers i.p.v. gochugaru.
Het is helemaal niet moeilijk, en genoeg recepten te vinden. Ook verschillende methoden maar het maakt allemaal niet zoveel uit.
Het staat nu boven Agaatje te fermenteren.

- -Annemarie-
- 5-sterren

Gisteren kon ik aanschuiven bij een vegetarische bloemkoolpizza. Vandaag maak ik mediterrane spinazie-kipquiche met gorgonzola.
Beiden uit het blaadje van de Jumbo, ik had even geen inspiratie en puf om zelf iets te verzinnen.
Beiden uit het blaadje van de Jumbo, ik had even geen inspiratie en puf om zelf iets te verzinnen.
Gister gebakken aardappeltjes met bloemkool. Vandaag broodje hamburger en ovenfrietjes.
Gisteren kaasfondue. Vandaag Curry Madras.