src_esther schreef:Maar dat is toch ook gewoon een soort zout en hoewel het een aardige schurende werking heeft, lijkt het me niet heel gezond om (veel) binnen te krijgen. Hoewel, waarschijnlijk beter dan die hondentandpasta's...
Baking soda is volgens mij natriumbicarbonaat. Van mens en gezondheid:
Zuiveringszout, baksoda, bakzout of baking soda (natriumbicarbonaat) heeft ontzettend veel gezondheidsvoordelen. Zuiveringszout is veilig en veelzijdig; het is niet alleen handig voor het bakken, maar ook voor talloze medicinale en huishoudelijke doeleinden. Het innemen van zuiveringszout helpt de pH-balans van het bloed (het zuur-base-evenwicht) te handhaven. Zuiveringszout is nuttig voor de behandeling van kleine aandoeningen zoals zonnebrand en insectenbeten, het werkt als een natuurlijke deodorant en tandpasta (voor witte tanden) en het kan worden gebruikt voor het reinigen van vrijwel elke kamer in je huis. Zuiveringszout of baking soda heeft ontzettend veel toepassingen, terwijl je het kunt aanschaffen voor een habbekrats. Het drinken van zuiveringszout in niet gevaarlijk mits je het in normale hoeveelheden doet. Hoe kun je zuiveringszout gebruiken en waar kun je het voor gebruiken?
Zuiveringszout voor wittere tanden
Zuiveringszout kan worden toegepast voor het bleken of witter maken van je tanden. De tanden raken verkleurd om een aantal verschillende redenen, waaronder eten, drinken, nicotine en alcohol. Zuiveringszout is een effectief bleekmiddel voor tanden, want het kan vlekken van de tanden verwijderen.[2] Om deze reden is baking soda in veel tandbleek- en tandpastapreparaten verwerkt. Zuiveringszout bestrijdt ook schadelijke bacteriën.
Toepassing
Om je tanden witter te maken en vlekken te verwijderen, maak je je tandenborstel vochtig en doe je er een klein bakje baking soda op. Spuug het mengsel na het poetsen uit en spoel je mond met water.
Pas deze methode slechts spaarzaam toe, want het glazuur van je tanden kan er door beschadigen.
====
Ik was ook niet van plan om het vaker dan eens per week toe te passen. Of eens per twee weken. Om te kijken wat het resultaat is. Het is trouwens 2 eetlepels baking soda op 2 eetlepels kokosolie. En ik gebruik heel weinig op de tandenborstel.