mijn werk
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: mijn werk
Ik kan me volgens leidinggevende niet ziek melden, omdat ik op de handeling van mij na, ik al ontslagen ben. Ik moet alleen nog een vinkje zetten in mijn HR.
Ik ben met een vriendin juridisch advies aan het inwinnen.
Heb je ook een centraal nummer waar je je ziek meldt? Zou dat dan in ieder geval doen.
Allemensen, wat een vervelende toestand Sam. Zo hoort een werkgever/leidingevende niet om te gaan met iemand waar ze naar eigen zeggen verder tevreden over zijn.
Ik ben blij te horen dat je steun hebt van een vriendin. Wat heb ik een respect voor jou kracht hoe je hier nu mee om gaat. Jou bordje ligt zo ontzettend vol en dit had er niet bij mogen komen. Sterkte!
Ik ben blij te horen dat je steun hebt van een vriendin. Wat heb ik een respect voor jou kracht hoe je hier nu mee om gaat. Jou bordje ligt zo ontzettend vol en dit had er niet bij mogen komen. Sterkte!
Jeetje, nou dan is het nog niet rond toch... wat voor ontslag hebben ze het dan over? Met wederzijdse instemming? Nou, dat teken je dus niet, althans, nog niet. Dus dan is het nog geen ontslag...
Misschien ook het UWV bellen? Die gaan immers over de ziekmeldingen.
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou dat zou ik maar niet geloven. Al zou je samen besloten hebben uit elkaar te gaan, dan kan dat wel zodanig dat je je recht op uitkering behoudt maar dan moet dat met een vaststellingsovereenkomst met in acht neming van de wettelijke opzegtermijn. En niet met een ontslag nemen door jou want dan verspeel je heel veel rechten.sam28 schreef: vr 28 feb 2020, 15:48 Ik kan me volgens leidinggevende niet ziek melden, omdat ik op de handeling van mij na, ik al ontslagen ben. Ik moet alleen nog een vinkje zetten in mijn HR.
Waar ze bang voor zijn is dat als jij ziek bent, je niet ontslagen kan worden.
Is er een schriftelijk verslag van het gesprek dat je hebt gehad? Anders zou het wel verstandig zijn eea op papier te zetten voor jezelf (jouw weergave van het gesprek) voor later.
Wel ervaring mee, geen verstand ervan... enne : alle verstandige dingen zijn al gezegd.
Knuffels voor jou

Knuffels voor jou
Jeetje zeg, wat een nare sitautie
Laat je niet gek maken hoor wat ontslag betreft.. ze proberen je er nu makkelijk uit te werken zodat het hun niks kost.
Je kunt mensen helemaal niet zomaar ontslaan.
Begrijpelijk dat je nu helemaal geen puf hebt voor gedoe. Je gaat er uiteindelijk toch wel weg (al was het dan omdat je zelf weer beter voelt en ander werk vind?), dus ik zou er voor nu mooi blijven zitten en hun hier voor op laten draaien. Tis toch niet te geloven dat je geen ruimte krijgt voor herstel na een zware tijd.
Laat je niet gek maken hoor wat ontslag betreft.. ze proberen je er nu makkelijk uit te werken zodat het hun niks kost.
Je kunt mensen helemaal niet zomaar ontslaan.
Begrijpelijk dat je nu helemaal geen puf hebt voor gedoe. Je gaat er uiteindelijk toch wel weg (al was het dan omdat je zelf weer beter voelt en ander werk vind?), dus ik zou er voor nu mooi blijven zitten en hun hier voor op laten draaien. Tis toch niet te geloven dat je geen ruimte krijgt voor herstel na een zware tijd.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ohw, wat verschrikkelijk...
Ik heb er geen verstand van, maar hoop dat je dit niet leest en het hele weekend kan rusten....
Je kan in het weekend toch niets veranderen...
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Ik heb er geen verstand van, maar hoop dat je dit niet leest en het hele weekend kan rusten....
Je kan in het weekend toch niets veranderen...
Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk
Sam, je bent overduidelijk niet in staat om te werken op dit moment. Dan ben je dus arbeidsongeschikt. Meld je ziek en maak je niet druk om wat je binnenkort-ex-baas daarvan vindt. En zeg nog niet op. Zolang jij niet een formele opzegbrief hebt gestuurd heb je nog geen ontslag genomen. Mondelinge dingen hebben in dit geval geen enkele juridische waarde. Maak ook een afspraak bij de bedrijfsarts en pak het dan van daar op.
Zolang je in de ziektewet zit heb je even de tijd om je verdere koers te bepalen.
Zolang je in de ziektewet zit heb je even de tijd om je verdere koers te bepalen.
Samenvatting van het juridisch loket:
Maandag HR bellen en aangeven dat ik niet zelf ontslag ga nemen en open sta voor een vaststellingsovereenkomst zodat ik recht houd op ww.
Als zij niet akkoord gaan moet ik direct een aangetekende brief sturen en een per normale post dat mijn ziekmelding is geweigerd en ik me wel ziek wil melden en wel per 28 februari..
Voor nu dus even niks, weekend houden.
Vriendin die voor mij me ziek heeft geprobeerd te melden en me geholpen heeft met het juridisch loket staat maandag om 9u voor de deur en dan bellen we samen de HR. Zo lief!! Ze is de partner van een hele goede vriendin, dus ze hoeft me niet eens op te vangen maar doet dat toch. Haar gewicht in goud waard.
Een kennis van me is senior HR medewerker zorg en zij heeft me ook uitgebreid advies gegeven. Heel waardevol ook.
Ik heb iets meer lucht en eet nu een broodje. Gister met moeite een minibeetje gegeten. Ik word van al het eten misselijk lijkt het wel. Hopelijk door de iets meer lucht, geen misselijkheid meer.
Maandag HR bellen en aangeven dat ik niet zelf ontslag ga nemen en open sta voor een vaststellingsovereenkomst zodat ik recht houd op ww.
Als zij niet akkoord gaan moet ik direct een aangetekende brief sturen en een per normale post dat mijn ziekmelding is geweigerd en ik me wel ziek wil melden en wel per 28 februari..
Voor nu dus even niks, weekend houden.
Vriendin die voor mij me ziek heeft geprobeerd te melden en me geholpen heeft met het juridisch loket staat maandag om 9u voor de deur en dan bellen we samen de HR. Zo lief!! Ze is de partner van een hele goede vriendin, dus ze hoeft me niet eens op te vangen maar doet dat toch. Haar gewicht in goud waard.
Een kennis van me is senior HR medewerker zorg en zij heeft me ook uitgebreid advies gegeven. Heel waardevol ook.
Ik heb iets meer lucht en eet nu een broodje. Gister met moeite een minibeetje gegeten. Ik word van al het eten misselijk lijkt het wel. Hopelijk door de iets meer lucht, geen misselijkheid meer.
Idd met wederzijdse instemming. En precies, ik voel me enorm schuldig maar ik teken niks.eelke schreef: vr 28 feb 2020, 16:14 Jeetje, nou dan is het nog niet rond toch... wat voor ontslag hebben ze het dan over? Met wederzijdse instemming? Nou, dat teken je dus niet, althans, nog niet. Dus dan is het nog geen ontslag...
Ik geloof ook niet dat ik me niet ziek mocht bellen. Ze hebben mij mijn ziekmelding geweigerd en dat is fout. Ik weet inderdaad dat als ik ziek ben ik niet ontslagen mag worden.Siberienne schreef: vr 28 feb 2020, 16:20 Nou dat zou ik maar niet geloven. Al zou je samen besloten hebben uit elkaar te gaan, dan kan dat wel zodanig dat je je recht op uitkering behoudt maar dan moet dat met een vaststellingsovereenkomst met in acht neming van de wettelijke opzegtermijn. En niet met een ontslag nemen door jou want dan verspeel je heel veel rechten.
Waar ze bang voor zijn is dat als jij ziek bent, je niet ontslagen kan worden.
Is er een schriftelijk verslag van het gesprek dat je hebt gehad? Anders zou het wel verstandig zijn eea op papier te zetten voor jezelf (jouw weergave van het gesprek) voor later.
Wat op papier staat is het eerste gesprek, het gesprek waarin is gezegd dat ik beter moest gaan functioneren en als na een maand niet dan ontslag.
Dankjewel. Ik zeg zeker niet op. Ik wacht maandag even af. Ik vermoed dat ze wel open staan voor een vaststellingsovereenkomst want zij zitten ook niet te wachten op een langdurig zieke in dienst.MillyMol schreef: vr 28 feb 2020, 18:38 Sam, je bent overduidelijk niet in staat om te werken op dit moment. Dan ben je dus arbeidsongeschikt. Meld je ziek en maak je niet druk om wat je binnenkort-ex-baas daarvan vindt. En zeg nog niet op. Zolang jij niet een formele opzegbrief hebt gestuurd heb je nog geen ontslag genomen. Mondelinge dingen hebben in dit geval geen enkele juridische waarde. Maak ook een afspraak bij de bedrijfsarts en pak het dan van daar op.
Ziek is ziek. En voor zover ik weet is het zeer onverstandig om ziek een vso te sluiten. UWV kan dit als een benadelingshandeling zien en daardoor ww weigeren.
Klote dat je in deze situatie zit!
Mijns inziens is de beste oplossing voor beide, overeenstemming krijgen over een vaststellingsovereenkomst. Hiermee zeg je beide dat de situatie niet meer "houdbaar" is. De werkgever kan zo "van je af zonder dat er een gang naar de kantonrechter hoeft te worden gezet en jij kan gewoon een uitkering uitvragen omdat je ontslag niet verwijtbaar is", waardoor de druk op een volgende sollicitatie minder groot wordt.
In het meest gunstige geval krijg je een transitievergoeding mee, maar aangezien het jouw eigen besluit is om te stoppen zou ik daar niet vanuit gaan.
Hier kan je meer lezen over zo'n vaststellingsovereenkomst.
Verzuimen lijkt misschien op korte termijn een oplossing maar gaat op de lange termijn alleen maar tot meer stress en gedoe leiden, omdat je aan allerlei regelgeving moet voldoen in het kader van de wet Poortwachter. Ik zou proberen de regie in handen te houden en zelf te komen, desnoods met hulp zoals je al aan geeft en gevonden hebt.
Mijns inziens is de beste oplossing voor beide, overeenstemming krijgen over een vaststellingsovereenkomst. Hiermee zeg je beide dat de situatie niet meer "houdbaar" is. De werkgever kan zo "van je af zonder dat er een gang naar de kantonrechter hoeft te worden gezet en jij kan gewoon een uitkering uitvragen omdat je ontslag niet verwijtbaar is", waardoor de druk op een volgende sollicitatie minder groot wordt.
In het meest gunstige geval krijg je een transitievergoeding mee, maar aangezien het jouw eigen besluit is om te stoppen zou ik daar niet vanuit gaan.
Hier kan je meer lezen over zo'n vaststellingsovereenkomst.
Verzuimen lijkt misschien op korte termijn een oplossing maar gaat op de lange termijn alleen maar tot meer stress en gedoe leiden, omdat je aan allerlei regelgeving moet voldoen in het kader van de wet Poortwachter. Ik zou proberen de regie in handen te houden en zelf te komen, desnoods met hulp zoals je al aan geeft en gevonden hebt.