mijn werk

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: mijn werk

sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

pluk schreef: vr 28 feb 2020, 19:41 Ziek is ziek. En voor zover ik weet is het zeer onverstandig om ziek een vso te sluiten. UWV kan dit als een benadelingshandeling zien en daardoor ww weigeren.
Ik snap wat je zegt. Het is alleen dat ik net 2 maanden met de duizeligheid thuis heb gezeten en ik merkte dat ik niet thuis moet zijn, dat gaat in mijn hoofd helemaal fout. Dus ik moet wel nieuw werk. Dus ja ik ben wel echt ziek maar ik moet eigenlijk werk waarbij ik even op adem kan komen. En die sollicitatie loopt gelukkig.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

M@rina schreef: vr 28 feb 2020, 20:54 Klote dat je in deze situatie zit!

Mijns inziens is de beste oplossing voor beide, overeenstemming krijgen over een vaststellingsovereenkomst. Hiermee zeg je beide dat de situatie niet meer "houdbaar" is. De werkgever kan zo "van je af zonder dat er een gang naar de kantonrechter hoeft te worden gezet en jij kan gewoon een uitkering uitvragen omdat je ontslag niet verwijtbaar is", waardoor de druk op een volgende sollicitatie minder groot wordt.
In het meest gunstige geval krijg je een transitievergoeding mee, maar aangezien het jouw eigen besluit is om te stoppen zou ik daar niet vanuit gaan.

Hier kan je meer lezen over zo'n vaststellingsovereenkomst.

Verzuimen lijkt misschien op korte termijn een oplossing maar gaat op de lange termijn alleen maar tot meer stress en gedoe leiden, omdat je aan allerlei regelgeving moet voldoen in het kader van de wet Poortwachter. Ik zou proberen de regie in handen te houden en zelf te komen, desnoods met hulp zoals je al aan geeft en gevonden hebt.
Je schrijft hier kan je meer lezen maar er staat geen link. Ik denk dat je de link erin wilde plakken van het juridisch loket? Die heb ik aan de lijn gehad :)
Bedankt voor je aanvulling!

Ik heb enorm onrustig geslapen en ben fysiek ook moe. Ipv 6K heb ik 3K gerend maar tegen het einde wilde dat wat in mijn maag zat eruit. :( En heb ik een stukje gewandeld. Beweging is beweging ofzo.
Het is gewoon surreëel nog. Hoezo hoef ik maandag niet naar het ziekenhuis?
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

sam28 schreef: za 29 feb 2020, 10:03 Ik snap wat je zegt. Het is alleen dat ik net 2 maanden met de duizeligheid thuis heb gezeten en ik merkte dat ik niet thuis moet zijn, dat gaat in mijn hoofd helemaal fout. Dus ik moet wel nieuw werk. Dus ja ik ben wel echt ziek maar ik moet eigenlijk werk waarbij ik even op adem kan komen. En die sollicitatie loopt gelukkig.
Bij alles wat je hier post gaan bij mij alle alarmbellen keihard af. Als thuiszitten in je hoofd fout gaat dan is doorgaan met ander werk geen oplossing naar mijn mening.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Dit gaat nog een naar staartje krijgen. HR belde me net op dat ze een gesprek willen met leidinggeven en mij. Dat leidinggevende een ander verhaal had dan dat ik heb en ik niemand mee mag nemen naar dit gesprek. Toen ik zei dat ik dat onwenselijk vond gaf ze aan dat ze graag onpartijdig wil zijn maar nu wel meer geneigd is het verhaal van leidinggevende te geloven. :-X
En mijn ziekmelding, ik had zelf moeten bellen en niet dat laten doen door een vriendin.
Ik hang al weer aan de lijn met het juridisch loket, daar is een wachtrij.
Ik zit er volledig door op moment.
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Helaas gaan dit soort dingen altijd moeizamer dan je hoopt. Vooral omdat je daar helemaal geen energie voor hebt....
Ben je al bij de huisarts geweest of heb je afspraak? Echt doen! Is belangrijk. Je hebt iemand nodig die bevestigd dat jij inderdaad ziek bent.
Dat gesprek is kl@te, probeer goed advies in te winnen, want ik denk dat je wel degelijk iemand mee mag nemen.
Sterkte :bigarmhug:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Volgens mij mag je altijd iemand meenemen naar zo'n gesprek. Iemand die je belangen waarneemt als je het even niet zelf kunt.

En zij wil onpartijdig zijn maar zegt nu al na een telefoontje geneigd te zijn jou leidinggevende te geloven ?

Bah bah ik vind het altijd zo verschrikkelijk als mensen zo met andere mensen omgaan. Zeker als er ook nog sprake is van zekere machtpositie over de ander. Echt heel treurig, want dit kan ook anders. Ik heb het zelf helaas ook mogen ondervinden. Dus dikke :bigarmhug:

Trouwens ziekmelden, ik kan me genoeg situaties voorstellen dat iemand zich niet zelf kan ziekmelden en dat melding door een naaste prima is :g:
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik heb morgenavond een gesprek met de huisarts.
Morgen moet ik op gesprek komen
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Oh en juridisch loket zei inderdaad dat ik iemand mee mocht nemen, dat dat vaker gebeurde.
Ik ben koud en ril. Wat een ellende.
Ik ben ondertussen geneigd ontslag te nemen en het te laten gaan.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

sam28 schreef: ma 02 mar 2020, 12:26 Oh en juridisch loket zei inderdaad dat ik iemand mee mocht nemen, dat dat vaker gebeurde.
Ik ben koud en ril. Wat een ellende.
Ik ben ondertussen geneigd ontslag te nemen en het te laten gaan.
Niet doen! Je naait daarmee alleen jezelf! Dan heb je nergens recht op.

Ze zetten je nu zo onder druk dat je geneigd bent overhaast beslissingen te nemen ( en die vallen in hun voordeel uit he ;) )
Ik denk alleen maar potverdorie waarom kunnen mensen nou niet netjes met elkaar omgaan :'(
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Kaio schreef:Ze zetten je nu zo onder druk dat je geneigd bent overhaast beslissingen te nemen ( en die vallen in hun voordeel uit he ;) )
Ik weet het en het maakt me boos. Maar ik zak bijna door mijn benen van ellende en als ik opsta zie ik sterretjes. Ik eet nog wel dus daar ligt het niet aan. :'( :'(
Dus is het dan niet beter om toe te geven om gezondheidsredenen. Ik weet het niet. :-X
Spikkelneus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Spikkelneus »

Niet opgeven, daar heb je uiteindelijk spijt van. Over een paar dagen is het allemaal achter de rug en kan je bijkomen en een plan voor de toekomst gaan maken. Zet hem op :-*
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

sam28 schreef: ma 02 mar 2020, 12:36 Ik weet het en het maakt me boos. Maar ik zak bijna door mijn benen van ellende en als ik opsta zie ik sterretjes. Ik eet nog wel dus daar ligt het niet aan. :'( :'(
Dus is het dan niet beter om toe te geven om gezondheidsredenen. Ik weet het niet. :-X
Ik snap je, ik herken het gevoel ook helemaal. Ik heb dagen lopen trillen, kon dat niet stoppen.
Gezondheidsredenen betekent ziek, iets anders dan alles opzeggen ;)
Als je hierdoor zonder inkomen komt te zitten zonder recht op uitkering of andere vorm van hulp gaat het je gezondheid absoluut ook niet helpen. Dus hoe moeilijk ook probeer op langere termijn te denken. Dat betekent niet dat je blijft werken waar je nu zit maar dat je wel uit elkaar gaat zodanig dat je niet je rechten verspeeld ;)
En neem iemand mee naar je gesprek, volgens mij mag dat altijd staat me bij ;)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Zet nog even door! Het is klote maar anders zit je straks met nog ergere gebakken peren.
Hou vol :-* :bigarmhug:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

sam28 schreef: ma 02 mar 2020, 12:36 Ik weet het en het maakt me boos. Maar ik zak bijna door mijn benen van ellende en als ik opsta zie ik sterretjes. Ik eet nog wel dus daar ligt het niet aan. :'( :'(
Er is een middenweg tussen eindeloos de strijd aangaan of toegeven aan de druk. Hoe wil je erover een paar maanden op terug kijken ? Als je je beter voelt?

Ik kan alleen voor mezelf praten maar voor mijn eigen zelfrespect was het beter dat ik wel opgekomen ben voor mijn eigen rechten.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Volgens mij proberen ze daar een machtsspelletje met je te spelen. Niemand mee mogen nemen op gesprek, pardon?! Ik vind het heel intimiderend klinken allemaal. En inderdaad, die onpartijdigheid bestaat nu ook alleen nog maar op papier. Des te belangrijker dat je iemand meeneemt, ander walsen ze over je heen.

Neem vooral geen ontslag nu, want dat is op de korte termijn misschien wat je het liefst zou doen, maar op de lange termijn ga je dan weer op allerlei nieuwe problemen stuiten, en dan blijf je in een cirkeltje ronddraaien.

Ik zou bijna proberen een advocaat te regelen om mee te nemen naar dat gesprek. :-X Iemand met verstand van arbeidsrecht, die de tegenpartij haarfijn kan uitleggen wat wel en niet kan.

Sterkte. Klotesituatie dit.

Plaats reactie