-Annemarie- schreef: vr 24 apr 2020, 19:13
Da's wel handig!
Ik ben regelmatig in de valkuil getrapt van meerdere producten tegelijk veranderen. Dan weet je dus nooit wat er wel of niet werkt. Dus nu weet ik: óf alleen de shampoo veranderen, óf alleen de conditioner, óf alleen de gel.
Wat ik nog wel eens doe is eerst wassen met een sls/sles etc. vrije shampoo, en dan samen met de conditioner de kleurshampoo voor grijs haar gebruiken. Voor mij werkt dat, maar voor ieder ander misschien weer niet.
Ik heb ook fijn haar en niet superveel krul van nature. Dus ik laat er niet heel veel conditioner in zitten, dan wordt het slap en ziet het er vettig uit. Het is een heel proces van uitzoeken wat voor jouw haar werkt, en dat moet je wel leuk vinden.
Hee, dat herken ik

Maar ik ga niet zoveel veranderen want ik bedwing de neiging om een flesje Kruidvat-olie te kopen omdat iemand zei 'dat dat zo goed voor haar werkt'. Eerst aan de slag met de spullen die ik al heb (en de Bananaconditioner die er dan nog wél aankomt).
Wat een goeie tip van zilvershampoo+conditioner samen laten intrekken
Ook las ik over het 'wassen met conditioner' dat je echt 2 minuten goed moet masseren om te wassen omdat het niet zo goed reinigt als een shampoo (een stuk milder) . En dan goed uitspoelen want dan gaat het vuil mee. Daarna dan evt. een leave-in gebruiken.
Ik denk dat er ook conditioners (dat is toch gewoon een crèmespoeling

) zijn die je haar niet zwaar maken, maar ja voordat je daar achter bent ben je tig flessen verder
Mijn zus heeft fijn haar net als ik maar meer krul en zij vindt het veel te veel gedoe
Wel was zij degene die met een goeie, niet op dieren geteste zilvershampoo aan kwam zetten, die ik nog steeds met veel plezier gebruik!
Vanmorgen uit bed heb ik even 2 druppels van Hegron Hair Serum met Arganolie ( (Action, 2,99€) gemengd met wat water in mijn handpalmen, en toen ondersteboven wat gescruncht en floep! daar waren de krullen weer. Ik ben wel benieuwd hoe lang het blijft zitten. Ik doe er altijd onwijs veel gel in na het wassen en je merkt meteen dat dat weer geactiveerd wordt