CGM - De Curly Girl Methode

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: CGM - De Curly Girl Methode

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Wat werkt voor jou goed qua koud uitspoelen? Meer glans? Meer krullen? Makkelijker te stylen?
Koud uitspoelen vergeet ik steeds ;D Half uitspoelen, hoe doe jij dat?
Ik ben nu maar een mapje aan het aanleggen met alles wat ik verzameld en uitgeprint heb van allerlei bestanden, om er echt een studie van te maken :cool: en evt. nog mijn bevindingen vast te leggen om te kijken wat werkt.

Er komt nu van de Body Shop een Banana conditioner aan (een klein flesje, om te proberen). Die is cg en goed betaalbaar. En ik moet mijn huidige nieuwe conditioner (Petal Fresh Rosemary en Mint) 's een keer goed lang in laten trekken en half uitspoelen. En dan niet vergeten koud uit te spoelen ;D
En nog ooit een keer een cg zilvershampoo kopen (erg kleine keus sowieso, zeker als je cg wil én dierproefvrij én betaalbaar) en dan maar hopen dat je er goed op reageert qua stofjes en kleur.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Ik heb echt meer krul als ik de conditioner helemaal goed uitspoel met koud water, zoveel krul dat het de buurman dus opvalt haha.
Spoel ik niet goed uit, dan zakt het sneller uit, is het met 3 dagen alweer zo dat ik het echt moet wassen. Lijkt het echt super vet, terwijl het niet vet voelt.

Ik doe trouwens wel aan refreshen als ik mijn haar los wil, dus plantenspuit met (in mijn geval) de lus all-in-one erbij, even goed schudden, haar vochten spuiten en met een t-shirt droog knijpen.

Nu hopen dat de lus binnenkort binnen komt, ik had eerst mini’s om uit te proberen maar die zien de bodem....

Anders moet ik ook nog gaan zoeken wat ik hier allemaal kan krijgen ....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: do 23 apr 2020, 17:22 Ik heb echt meer krul als ik de conditioner helemaal goed uitspoel met koud water, zoveel krul dat het de buurman dus opvalt haha.
Spoel ik niet goed uit, dan zakt het sneller uit, is het met 3 dagen alweer zo dat ik het echt moet wassen. Lijkt het echt super vet, terwijl het niet vet voelt.

Ik doe trouwens wel aan refreshen als ik mijn haar los wil, dus plantenspuit met (in mijn geval) de lus all-in-one erbij, even goed schudden, haar vochten spuiten en met een t-shirt droog knijpen.

Nu hopen dat de lus binnenkort binnen komt, ik had eerst mini’s om uit te proberen maar die zien de bodem....

Anders moet ik ook nog gaan zoeken wat ik hier allemaal kan krijgen ....
Aha, dan ga ik dat ook een keer proberen. Heb vanmorgen koud afgedoucht :cool: (goed voor je bruine vet én je immuunsysteem, ik doe het niet voor m'n lol ;D ) dus m'n haar koud uitspoelen gaat ook wel lukken.
Zondag is het weer zover met haren wassen. Wat voor haar heb jij? Ik heb fijn haar, best wel veel, maar ook snel plat.
Met die eerste conditioner had ik VOLUME en echt een krullenbol :D Het kan dus wel alleen hoe?

Waar komt jouw Lus vandaan? Van ver?
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef:
Aha, dan ga ik dat ook een keer proberen. Heb vanmorgen koud afgedoucht :cool: (goed voor je bruine vet én je immuunsysteem, ik doe het niet voor m'n lol ;D ) dus m'n haar koud uitspoelen gaat ook wel lukken.
Zondag is het weer zover met haren wassen. Wat voor haar heb jij? Ik heb fijn haar, best wel veel, maar ook snel plat.
Met die eerste conditioner had ik VOLUME en echt een krullenbol :D Het kan dus wel alleen hoe?

Waar komt jouw Lus vandaan? Van ver?

Mijn Lus komt uit Canada, en is al vanaf 23 maart onderweg.... de vorige keer (dus voor dat de wereld op slot ging) duurde het 2 weken voor de mini’s er waren.

Ik heb ook fijn haar, en ook best veel en doe ik er niets mee behalve snel in een staart (zoals nu de afgelopen 2 dagen omdat ik druk ben in mijn moeders huis, de eerste kijkers zijn er zaterdag al!)
dan zie je wel slag in mijn staart maar geen krul. Mijn haar ziet er nooit super steil uit, dat lukt dan ook weer niet zonder hulpmiddelen en dan lijkt het alsof ik een miezerig bosje heb.
En met de conditioner niet uitspoelen zakte de krul er zo uit gedurende de dag.

Ik moet eigenlijk mijn haar wassen, maar nou ja, ik ben toch thuis en nog ff niet wassen kan ook geen kwaad. Morgen ‘moet’ ik pas toonbaar zijn....
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Ik duim dat je producten er snel zijn :)

Mijn haar is tot op m'n schouders dus het is nog even wachten tot er een klem in past zodat ik een leuk toefje kan maken :biggrin2:
Lang(er) haar is inderdaad het voordeel van dat, als het 'niet zit', je er dan effe een staart in doet en je kunt vooruit :D
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Ik vind mijn haren een beetje droog en klitterig ondanks de conditioner. En in het lijstje "beter niet" is met natte haren met conditioner en krullenspul erin naar bed gaan :biggrin2:

Koud uitspoelen met m'n nieuwe conditioner werkt wel al wat beter maar ik ben er nog niet. Gelukkig wordt het langaamaan wel zo lang dat ik het ook achter mijn oren kan stoppen. Ik krijg wel een mooi matje in mijn nek ::) da's minder...

Het is nog even zoeken / wennen
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Het is ook even zoeken wat voor je haar werkt heb ik het idee.

Mijn pakje is er.... maar ik was niet thuis dus ik moet het vanaf morgen ophalen én ik moet nog invoerrechten betalen.
Dus ik weet niet (ondanks dat ik hier echt heel blij mee ben) of ik deze nog eens bestel, zo wordt het wel serieus prijzig, kom ik uit op ruim € 60 voor een fles shampoo, conditioner en de all-in-one....

Dus misschien wordt het toch een hele studie.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Siberienne schreef: vr 24 apr 2020, 12:27 Ik vind mijn haren een beetje droog en klitterig ondanks de conditioner. En in het lijstje "beter niet" is met natte haren met conditioner en krullenspul erin naar bed gaan :biggrin2:

Koud uitspoelen met m'n nieuwe conditioner werkt wel al wat beter maar ik ben er nog niet. Gelukkig wordt het langaamaan wel zo lang dat ik het ook achter mijn oren kan stoppen. Ik krijg wel een mooi matje in mijn nek ::) da's minder...

Het is nog even zoeken / wennen
Het is altijd zoeken naar wat voor jouw haar werkt, en heel vervelend, het kan over een maand weer net een beetje anders zijn. Uitproberen mag :D En je haar moet ook nog wennen :)
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: vr 24 apr 2020, 15:35 Het is ook even zoeken wat voor je haar werkt heb ik het idee.

Mijn pakje is er.... maar ik was niet thuis dus ik moet het vanaf morgen ophalen én ik moet nog invoerrechten betalen.
Dus ik weet niet (ondanks dat ik hier echt heel blij mee ben) of ik deze nog eens bestel, zo wordt het wel serieus prijzig, kom ik uit op ruim € 60 voor een fles shampoo, conditioner en de all-in-one....

Dus misschien wordt het toch een hele studie.
Het ligt er aan hoe lang je er mee gaat doen? Maar wel jammer dat je invoerrechten moet betalen :-\
Heb je bijv. al gekeken bij CGproberen.nl? Daar kun je kleine hoeveelheden kopen om uit te proberen :)
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

- pien - schreef: Het ligt er aan hoe lang je er mee gaat doen? Maar wel jammer dat je invoerrechten moet betalen :-\
Heb je bijv. al gekeken bij CGproberen.nl? Daar kun je kleine hoeveelheden kopen om uit te proberen :)
Klopt, ik ga even kijken hoe lang ik hier mee ga doen. En kan ook aan de tijd liggen, pakje doet er langer over dan normaal en omdat er zoveel besteld wordt zal de controle ook meer zijn dan normaal. Dus misschien heb ik nu pech en fiets ik er anders wel tussendoor.
Maar die website ga ik wel even opslaan!

Ik vind het wel fijn om eerst mini’s te proberen!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

- pien - schreef: vr 24 apr 2020, 15:49 Het ligt er aan hoe lang je er mee gaat doen? Maar wel jammer dat je invoerrechten moet betalen :-\
Da's wel handig! :thumbup:

Ik ben regelmatig in de valkuil getrapt van meerdere producten tegelijk veranderen. Dan weet je dus nooit wat er wel of niet werkt. Dus nu weet ik: óf alleen de shampoo veranderen, óf alleen de conditioner, óf alleen de gel.
Wat ik nog wel eens doe is eerst wassen met een sls/sles etc. vrije shampoo, en dan samen met de conditioner de kleurshampoo voor grijs haar gebruiken. Voor mij werkt dat, maar voor ieder ander misschien weer niet. ;)

Ik heb ook fijn haar en niet superveel krul van nature. Dus ik laat er niet heel veel conditioner in zitten, dan wordt het slap en ziet het er vettig uit. Het is een heel proces van uitzoeken wat voor jouw haar werkt, en dat moet je wel leuk vinden. :biggrin2:
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Na twee keer conditioner erin masseren en koud uitspoelen voelt het al zachter

Weet je, het is gewoon een heerlijke afleiding om hiermee bezig te zijn! En dat afdrogen maakt zo’n verschil al. DA’s wel grappig om te merken

Ik ga misschien nog wel een haar masker proberen maar eerst maar eens flink met conditioner aan de slag
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

constance.blokzijl schreef: vr 24 apr 2020, 15:54 Klopt, ik ga even kijken hoe lang ik hier mee ga doen. En kan ook aan de tijd liggen, pakje doet er langer over dan normaal en omdat er zoveel besteld wordt zal de controle ook meer zijn dan normaal. Dus misschien heb ik nu pech en fiets ik er anders wel tussendoor.
Maar die website ga ik wel even opslaan!

Ik vind het wel fijn om eerst mini’s te proberen!
Ik denk dan juist dat de controle minder is. Meer pakjes, zelfde aantal mensen (weet ik natuurlijk niet zeker) = minder controle :D
Inmiddels heb ik op fok ook een heel topic gevonden over CG en volgens mij ook op het Vivaforum.
Het gaat een hele studie worden :crazy2:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

-Annemarie- schreef: vr 24 apr 2020, 19:13 Da's wel handig! :thumbup:

Ik ben regelmatig in de valkuil getrapt van meerdere producten tegelijk veranderen. Dan weet je dus nooit wat er wel of niet werkt. Dus nu weet ik: óf alleen de shampoo veranderen, óf alleen de conditioner, óf alleen de gel.
Wat ik nog wel eens doe is eerst wassen met een sls/sles etc. vrije shampoo, en dan samen met de conditioner de kleurshampoo voor grijs haar gebruiken. Voor mij werkt dat, maar voor ieder ander misschien weer niet. ;)

Ik heb ook fijn haar en niet superveel krul van nature. Dus ik laat er niet heel veel conditioner in zitten, dan wordt het slap en ziet het er vettig uit. Het is een heel proces van uitzoeken wat voor jouw haar werkt, en dat moet je wel leuk vinden. :biggrin2:
Hee, dat herken ik ;D Maar ik ga niet zoveel veranderen want ik bedwing de neiging om een flesje Kruidvat-olie te kopen omdat iemand zei 'dat dat zo goed voor haar werkt'. Eerst aan de slag met de spullen die ik al heb (en de Bananaconditioner die er dan nog wél aankomt).
Wat een goeie tip van zilvershampoo+conditioner samen laten intrekken :thumbup:
Ook las ik over het 'wassen met conditioner' dat je echt 2 minuten goed moet masseren om te wassen omdat het niet zo goed reinigt als een shampoo (een stuk milder) . En dan goed uitspoelen want dan gaat het vuil mee. Daarna dan evt. een leave-in gebruiken.
Ik denk dat er ook conditioners (dat is toch gewoon een crèmespoeling :???: ) zijn die je haar niet zwaar maken, maar ja voordat je daar achter bent ben je tig flessen verder ;D
Mijn zus heeft fijn haar net als ik maar meer krul en zij vindt het veel te veel gedoe ;D
Wel was zij degene die met een goeie, niet op dieren geteste zilvershampoo aan kwam zetten, die ik nog steeds met veel plezier gebruik!
Vanmorgen uit bed heb ik even 2 druppels van Hegron Hair Serum met Arganolie ( (Action, 2,99€) gemengd met wat water in mijn handpalmen, en toen ondersteboven wat gescruncht en floep! daar waren de krullen weer. Ik ben wel benieuwd hoe lang het blijft zitten. Ik doe er altijd onwijs veel gel in na het wassen en je merkt meteen dat dat weer geactiveerd wordt :D
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Interessant topic..ik heb van nature iets slag in mijn haar. Als ik het met de tang recht probeer te stylen dan zijn er altijd wel plukken die de verkeerde kant op gaan staan.

Waar kan ik het beste beginnen met inlezen? Heb dun fijn haar met iets slag.
Ik was mijn haar alleen met aleppo zeep

Plaats reactie