Zijn er hier ook F1 fans??

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zijn er hier ook F1 fans??

constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Bericht door constance.blokzijl »

Laika schreef:Wij zijn in 84 en 85 bij de formule 1 races op Zandvoort geweest. Ik was fan van Elio de Angelis (prachtige naam toch?) van team Lotus (omdat de auto zo mooi was ;) )
Ik herinner me nog het geluid van de langsrazende auto's, kippenvel :cool: :cool:
De liefde is bekoeld na verloop van tijd.
Ooh! Dat is wel heel gaaf! Ik geloof vast dat mijn vader in die tijd ook al keek. Heel lang via de BBC weet ik maar daar was ik nog ietsje te klein voor in die tijd [emoji6]
Staat me pas vanaf eind 80 / begin 90 bij dat ik echt mee keek. Dus de tijd van Prost, Senna, Jean Alesi kan ik me nog herinneren, Gerhard Berger.

Ik merk ook dat ik toch meer een zwak heb voor een paar oudere teams, Williams, die doen al zo lang mee. Ik vind het zo jammer dat ze het zo slecht doen momenteel, alhoewel het dit seizoen weer beter gaat! Dat Russel nu 2x Q2 heeft gehaald vind ik dus top!

McLaren blijft mijn favoriete team, maar met Alonso, en ver van een favoriete coureur, vond ik het ook allemaal vreselijk. Die doen het nu ook weer geweldig, en dan volgend jaar ook weer een Mercedes motor. En Norris is gewoon echt een leuk joch!

Ik moet ook altijd erg lachen als mensen horen dat ik F1 volg. 3/4 van de Nederlanders doen dat eigenlijk pas sinds Max een beetje leuk mee doet. En dan blijkt ineens dat ik ook kennis heb van langer dan 5 jaar, sterker nog, ik kan meepraten over ruim 25 jaar [emoji6]

En natuurlijk ben ik wel lekker chauvinistisch en vind ik het super leuk dat Verstappen vandaag 2e wordt. Maar 3 zondagen terug toen half NL al niet meer keek was ik ook erg happy met een 3e plek voor Norris hoor!
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Kaela schreef:

Ja de reclames zijn wel wat irri. Maar niet zo irri als Alard Kalff, daar kunnen wij dan weer niet zo goed over.

Ik had dus altijd veel minder moeite met Alard Kalff, nu die Jack Plooij, die moet gewoon lekker tandarts blijven. Want echt die interviews die hij doet in dat vierkantje vreselijk! Bah.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik heb een vader getroffen die zo anti sport is als maar kan ;D

Ik ben met de F1 mee gaan kijken toen ik mijn vriend leerde kennen zo'n 15 jaar terug maar ik ben het pas leuk gaan vinden toen max mee ging doen. Overigens mag ik op de vrijdagavond ook graag kijken naar het formule 1 café. Laatst ook gewoon gekeken toen mijn vriend niet thuis was.

Vind het verrassend hoe slecht Ferrari het dit seizoen doet. En het is jammer dat de auto van hamilton en bottas zoveel sneller is dan de rest waardoor de strijd om plek 1 al niet meer spannend is :-(
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Oh mijn vader keek heel veel sport, voetbal, maar ook boksen (dat had hij zelf gedaan) volleybal, dat deed ik dus keek ik ook altijd mee, en dus ook F1.

En inderdaad de Ferrari, bizar hè! Maar alle auto’s met een Ferrari motor zijn niet vooruit te branden! Haas (alhoewel door hun briljante zet met de banden reden ze leuk vooraan mee even) en Alfa Romeo hebben ook geen snelheid...

En ja Mercedes, die hebben niet stil gestaan natuurlijk, doen ze best sterk hoor. En heel simpel de afgelopen jaren riep iedereen heel hard dat Stroll zijn stoeltje gekocht was door papa maar je ziet nu wel duidelijk hoe belangrijk materiaal is, naast dat je toch echt wel een rondje moet kunnen rijden, die stond daar mooi achter de Mercedessen....
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ik vond het vooral verrassend hoe goed Ferrari het vorig jaar opeens deed. Maar dat was op COTA ineens voorbij, heel gek... :???:

Het oprukkende middenveld vind ik leuk om te zien. Dit jaar al Renault, McLaren en RacingPoint op de eerste drie startrijen gehad ipv standaard Redbull, Ferrari en Mercedes. En Lando op het podium :thumbup:

Die Mercs zijn gewoon erg goed, ik geloof niet dat een ander team die voorsprong nog gaat inhalen. Ik zou graag Max in de 2e Mercedes zien ipv Bottas. Niet eens voor het WK maar omdat ik hem en Lewis weleens met hetzelfde materiaal wil zien rijden.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

pluk schreef:
Die Mercs zijn gewoon erg goed, ik geloof niet dat een ander team die voorsprong nog gaat inhalen. Ik zou graag Max in de 2e Mercedes zien ipv Bottas. Niet eens voor het WK maar omdat ik hem en Lewis weleens met hetzelfde materiaal wil zien rijden.
Nou vooral het laatste ben ik ook erg benieuwd naar. Wat gebeurd er als ze hetzelfde materiaal zouden hebben.

Wat dat betreft zou ik best nieuwsgierig zijn wat er gebeurd als het hele veld hetzelfde materiaal heeft????
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

constance.blokzijl schreef: ma 20 jul 2020, 11:47 Nou vooral het laatste ben ik ook erg benieuwd naar. Wat gebeurd er als ze hetzelfde materiaal zouden hebben.

Wat dat betreft zou ik best nieuwsgierig zijn wat er gebeurd als het hele veld hetzelfde materiaal heeft????
Ik denk dat ze het elkaar heel lastig zouden maken en dat Lewis uiteindelijk toch wint.

Iedereen hetzelfde materiaal hebben ze met A1 GP geprobeerd. Was geen zak aan :biggrin2:
Van het huidige veld rijden Max en Lewis dan alsnog vooraan (en vanaf volgend jaar ook Alonso), samen met de coureurs wiens rijstijl dan toevallig bij die auto past.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Soms is het wel heel saai, door het verschil in de auto's. Dan is het enkel wachten tot de koplopers een fout maken, anders is het al duidelijk hoe het gaat. Maar zoals gister, met tactiek over welke banden, dan wordt het toch nog best spannend. Dan kunnen minder goede teams opeens keuzes maken waardoor ze hoger eindigen.

Dat er verschil zit in de auto's vind ik niet zo erg, ik snap wel dat dat bij formule 1 hoort. Maar ik zou het niet erg vinden als de coureurs in het beste team dan wat vaker zou wisselen. Want jaar na jaar dezelfde op nummer 1 vind ik niets aan en doet in de regel het karakter van de nummer 1 ook niet veel goeds. Ik vind Hammilton inmiddels maar een arrogant ventje. En ach, ze zijn allemaal wel arrogant natuurlijk, maar het helpt vaak wel als je nog een beetje moet knokken voor het resultaat.
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Fan vind ik een groot woord. Liefhebber past me beter.
Sinds 2002 zag ik regelmatig de races. We keken bij BCC of de Belgen en als daar de race niet beschikbaar was maar we wel graag wilden kijken keken we uit pure armoe bij RTL (7?). Ergens rond 2011 - 2012 werd dat minder en hield het uiteindelijk op.
Toen Max een stoeltje bemachtigde bij Toro Rosso zijn we weer aangehaakt.
Met de computer kijken we naar Ziggo Sport, vreselijk vinden we Olaf Mol en Jack Plooij, maar er lijkt niet echt een andere optie voor ons.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

src_esther schreef: di 21 jul 2020, 20:44 Fan vind ik een groot woord. Liefhebber past me beter.
Sinds 2002 zag ik regelmatig de races. We keken bij BCC of de Belgen en als daar de race niet beschikbaar was maar we wel graag wilden kijken keken we uit pure armoe bij RTL (7?). Ergens rond 2011 - 2012 werd dat minder en hield het uiteindelijk op.
Toen Max een stoeltje bemachtigde bij Toro Rosso zijn we weer aangehaakt.
Met de computer kijken we naar Ziggo Sport, vreselijk vinden we Olaf Mol en Jack Plooij, maar er lijkt niet echt een andere optie voor ons.
Zeker wel!
Ik heb een jaarabo op deze https://www.formula1.com/en/subscribe-t ... html#nl-NL
Online te volgen, evt via de app. Ik hang meestal mn laptop met een hdmi kabel aan de tv.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Ik heb er nooit veel om gegeven, maar inmiddels vind ik het ook leuk om te volgen. Ml is een groot liefhebber en tegenwoordig kijk ik vrijwel altijd met hem mee.
Max is favoriet.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Ik keek het vroeguh wel nog. Ben ook 3 dagen bij de Hongaroring geweest toen. In de volle zon. :biggrin2:
Heb me daar nog kapot gelachen ( ben heel erg blond) ze begonnen tegen mij in het Duits, tassen doorzoeken, ik in Hongaars wat teruggezegd, die blikken weet ik nog. Sorry sorry, mocht toen zo doorlopen ;D
Dat was wel nog in de tijd dat papa Max reed. ( crap voel me oud)
En ergens jaren later ben ik afgehaakt omdat het zo saai werd.
En nooit meer begonnen opnieuw te kijken. Kijk sowieso weinig normale tv. ( hebben ook alleen duitse ;D )
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

F1? dacht ik.......dus blijkbaar niet zo'n fan! ;D ;D Oh ja, F1! wist ik na even nadenken dan toch :biggrin2: .

De namen die ik me nog kan herinneren zijn Jackie Stewart, Graham Hill, Jacky Ickx, Nikki Lauda, James Hunt en de fatale crash van Roger Williamson. Lang geleden allemaal.

En wie voor altijd in mijn geheugen zit is Rob Slotemaker, maar daarna houdt het op.
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Kaio schreef:Ik keek het vroeguh wel nog. Ben ook 3 dagen bij de Hongaroring geweest toen. In de volle zon. :biggrin2:
Heb me daar nog kapot gelachen ( ben heel erg blond) ze begonnen tegen mij in het Duits, tassen doorzoeken, ik in Hongaars wat teruggezegd, die blikken weet ik nog. Sorry sorry, mocht toen zo doorlopen ;D
Dat was wel nog in de tijd dat papa Max reed. ( crap voel me oud)
En ergens jaren later ben ik afgehaakt omdat het zo saai werd.
En nooit meer begonnen opnieuw te kijken. Kijk sowieso weinig normale tv. ( hebben ook alleen duitse ;D )
Haha ik ben daar dus ook 3 dagen geweest, 2001 was dat. Ook toen papa Jos nog reed. Oh man, Mika Hakkinen, Schumacher (beide [emoji6]) Trulli en weet ik veel wie er toen allemaal nog mee deed, de Jaguar weet ik ook nog, die livery, dat groene, vond ik zo mooi!
Helemaal afgehaakt heb ik niet echt, maar er zijn een paar jaartjes geweest dat ik minder fanatiek keek.
En sinds een jaar of 6/7 kijk ik weer zoveel ik kan
constance.blokzijl
5-sterren
5-sterren

Tanna schreef:F1? dacht ik.......dus blijkbaar niet zo'n fan! ;D ;D Oh ja, F1! wist ik na even nadenken dan toch :biggrin2: .

De namen die ik me nog kan herinneren zijn Jackie Stewart, Graham Hill, Jacky Ickx, Nikki Lauda, James Hunt en de fatale crash van Roger Williamson. Lang geleden allemaal.

En wie voor altijd in mijn geheugen zit is Rob Slotemaker, maar daarna houdt het op.
Oh dat is inderdaad wel even geleden!

Even voor wie het leuk vind en het nog niet gezien heeft; Netflix heeft nu 2 seizoenen drive to survive erop staan.
Erg leuk om te kijken!

Plaats reactie