Grootse plannen! Up date 24 mei 2021
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Grootse plannen! Stroomversnelling!!!!
Dat wordt ook geweldig zeg, echt mooi!
Omdat Frankrijk in lockdown is, hebben we niet veel gelegenheid om te integreren. Wel worden we herkent bij de supermarkt en beginnen sommige kassières Engels tegen ons te praten, net als onze buurman. Al die verhalen over onvriendelijke, chauvinistisch Fransen... Ik ben ze nog niet tegen gekomen. Overal waar we komen worden we uiterst vriendelijk geholpen (bouwmarkten vooral). Uiteraard proberen we eerst altijd in het Frans te spreken, maar al snel gaat het onze pet te boven en dan wordt er door de Fransen echt hun best gedaan om Engels te spreken en met handen en voeten komen we er wel.Lizzy schreef: zo 20 dec 2020, 11:26 Wow, wat wordt het moooooi![]()
Zo gaaf om te zien, dit! En hoe hebben jullie het verder? Begint het Franse leven al een beetje te wennen?
We hadden iemand gevonden, een oud lerares Frans, waar we op Franse les zouden gaan, maar helaas dat mag niet. Dat is wel erg jammer, maar komt wel, we steken onze energie dan maar ik klussen en daarvan hebben jullie het resultaat nu gezien. Overigens voelen we ons heel veilig hier qua corona.
Jammer wel dat door Corona de familieleden die na de kerst zouden komen allemaal thuis blijven, maar het is niet anders.
Vanmiddag hebben we een heerlijke wandeling gemaakt hier in de omgeving, het is zo mooi hier:
Laatst gewijzigd door M@rina op zo 20 dec 2020, 17:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Een open lucht theater hier vlakbij, nu natuurlijk gesloten.
Deze zijn van een paar weken geleden, toen er nog geen avondklok was. Bijzonder is dat om 00:00 uur alle straatverlichting uit gaat en om 6 uur weer aan. het is hier dan echt compleet donker en de sterrenhemel die je dan ziet. zijn onbeschrijfelijk mooi!
Deze zijn van een paar weken geleden, toen er nog geen avondklok was. Bijzonder is dat om 00:00 uur alle straatverlichting uit gaat en om 6 uur weer aan. het is hier dan echt compleet donker en de sterrenhemel die je dan ziet. zijn onbeschrijfelijk mooi!
- pearlsofpassion
- Moderator
Wauw, mooi!
Geniet ervan hoor!
Dat Fransen Engels leren spreken merkten wij vorige keer in Frankrijk ook. Als ze ons tegen elkaar horen spreken beginnen ze spontaan in het Engels waardoor wij er niets meer van begrijpen.
terwijl Meneer vrijwel perfect tweetalig Nederlands-Frans is.
En ik redt me ook best, begrijp hen alleszinds beter in het frans dan het Engels. Dus we konden er wel mee lachen, maar ze schieten dus soms zelfs wat door. 
Fijn dat jullie daar zo warm onthaald worden! Altijd een fijn gevoel.
Geniet ervan hoor!
Dat Fransen Engels leren spreken merkten wij vorige keer in Frankrijk ook. Als ze ons tegen elkaar horen spreken beginnen ze spontaan in het Engels waardoor wij er niets meer van begrijpen.
Fijn dat jullie daar zo warm onthaald worden! Altijd een fijn gevoel.
Gisteren hebben we de vloer besteld. Het wordt een goedkope houtenvloer met goede geluid en warmte isolatie. Later gaan we de vloer in een lichte kleur verven.
Eerder kregen we van vrienden hier een tip voor een leuk brocante winkeltje, een dorp hier 13 km vandaan, aangezien we toch onderweg waren zijn we daar ook even langs gegaan en we hebben een tafel, 6 stoeltjes en 2 lampjes gescoord!
De tafel is 188x82cm:
Het zijn 4 verschillende stoeltjes in dezelfde kleur geverfd. Ik ga er leuke gekleurde kussentjes op maken:
Eerder kregen we van vrienden hier een tip voor een leuk brocante winkeltje, een dorp hier 13 km vandaan, aangezien we toch onderweg waren zijn we daar ook even langs gegaan en we hebben een tafel, 6 stoeltjes en 2 lampjes gescoord!
De tafel is 188x82cm:
Het zijn 4 verschillende stoeltjes in dezelfde kleur geverfd. Ik ga er leuke gekleurde kussentjes op maken:
Laatst gewijzigd door M@rina op di 29 dec 2020, 18:32, 2 keer totaal gewijzigd.
En de lampjes. 1 komt boven een stukje aanrecht te hangen en de ander in de gang bij een raam:
Verder hebben we vensterbanken gemaakt en is het tegelwerk klaar. We hebben uiteindelijk besloten de tegeltje ook i de raamkozijnen te doen:
Vandaag ook de waskom in de badkamer geplaatst op een eiken blad. De waskom en het blad zijn a-symetrisch. Afvoeren en leidingen voor water zijn nu ook allemaal aangesloten:
In de wc komt ook een klein eiken blad met een klein waskommetje.
Laatst gewijzigd door M@rina op di 29 dec 2020, 23:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat is het enorm mooi aan het worden!
Wat wordt het mooi!! Die tegels in je keuken, ik blijf het zeggen maar 
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Wow leuk hoor! Echt mooi wordt het en leuk om jullie voortgang te zien
Het wordt steeds mooier 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Schitterend! Het is zo leuk om de verbouwing te volgen!