BPWR sim only

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: BPWR sim only

Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb youfone en ben op zich tevreden. Wat ik jammer vind, is dat als ik boven mijn bundel bel, ik geen waarschuwing ofzo krijg. Dan krijg ik 'ineens' een forse rekening, dat is wel jammer....
Dus probeer ik bedrijven vaak met vriendjes telefoon te bellen, maar hij trapt er ook niet altijd in.... Eigenlijk moet 1 van ons over naar 'onbeperkt'.... ::)

Qua bereik: Houd er rekening mee dat in de stad, in goed geïsoleerde gebouwen het bereik altijd minimaal zal zijn. Vrienden van ons in een nieuwbouwhuis hebben om die reden juist een vaste lijn gekocht, omdat ze thuis niet bereikbaar waren....
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

De enige aanbieder waarmee ik goede ervaringen heb, is meteen ook een van de duurste, namelijk KPN. VL had Vodafone, thuis vreselijk bereik, ze hebben hem nog een nieuwe mobiel aangesmeerd, helpen deed het niet. Iedereen die hier op bezoek kwam had problemen met bereik, behalve met KPN. Dus nu hebben we beiden een KPN abo met korting door combinatie met internetaansluiting (ADSL :(, tegen de internetaanbieder zei ik dat PostNL hier ook sneller is dan het internet toen ik belde met een vraag).
En wat betreft potdichte gebouwen; daar kom (nouja, kwam en hoop weer te komen) ik weleens en heb ik nooit problemen met bereik.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Inderdaad is in het ziekenhuis echt treurig bereik, en dan zit ik ook nog eens in een nog dichter OK complex ;D
Mijn huis is oud en tochtig en ook in de trein heeft Ben niet altijd lekker bereik.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

sam28 schreef: zo 27 dec 2020, 12:49 Ik zit in een groepsapp van mijn huis. Een inside joke is dat zelfs de pakketpost rond de kerst van 2020 sneller is dan de Wifi in het pand.
;D ;D
;D Dat is wel treurig
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

sam28 schreef:Wat ik doe op een dag is KinkFM luisteren een uur op de terugweg van mijn werk (op de heenweg wil ik rust..) Thuis gekomen even een rondje op internet hangen. Dan kijk ik NPO+ tussen 17.30 en 20.00 (heel ruim genomen). Ik game niet.
In het weekend kijk ik misschien een uurtje langer tv maar luister ik geen online radio.
Uiteraard mail ik wel soms foto's en bijlages en app ik veel ook met bijlages..
En als het echt dramatisch is, ik kan de Wifi toch niet opzeggen. :-\
Doe je dat allemaal met mobiele data? Ik weet dat radio streamen heel weinig data kost. Tv kijken slokt wel data op. (Hier ook een Kink radio fan trouwens)

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Nee, ik wil als extra dus tv kijken op de data en een rondje internet hangen. :biggrin2:

En ja, het internet is hier super treurig. Ik ben nadat ik thuis gekomen ben zostraks 10 min online nu en al 2x kort geen internet gehad. >:( :-X
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Fenixjuh schreef: zo 27 dec 2020, 22:54 Ik heb youfone en ben op zich tevreden. Wat ik jammer vind, is dat als ik boven mijn bundel bel, ik geen waarschuwing ofzo krijg. Dan krijg ik 'ineens' een forse rekening, dat is wel jammer....
Dus probeer ik bedrijven vaak met vriendjes telefoon te bellen, maar hij trapt er ook niet altijd in.... Eigenlijk moet 1 van ons over naar 'onbeperkt'.... ::)

Qua bereik: Houd er rekening mee dat in de stad, in goed geïsoleerde gebouwen het bereik altijd minimaal zal zijn. Vrienden van ons in een nieuwbouwhuis hebben om die reden juist een vaste lijn gekocht, omdat ze thuis niet bereikbaar waren....
Dat kun je op de meeste mobiele telefoon zelf instellen, dat je een seintje krijgt. Bij android in ieder geval wel.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ik heb die zoektocht ook al eens gedaan, en de oplossing was een router waar je een simkaart in kan doen. Dan heb je je eigen wifi via een 4g verbinding. Alleen had het (zowat onbewoonde) eiland waar ik toen woonde geen goed netwerk (4g) bereik dus daar schoot ik niks mee op. Heb daar toen met T Mobile contact over gehad (dacht ik)

Er moet toch wel een reden zijn dat het internet in je huis zo slecht is? En dus misschien een mogelijkheid om dat te verbeteren?
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

er ligt 1 internet kabel die gesplitst wordt over 180 routers. Das de reden en daar betaal ik 15€ per maand voor. :o
Uitknijpers hier. Maar das een ander onderwerp want ik kan een boek schrijven over de huur"stichting" die dit verhuurt.

Ik schijn in mijn laptop ook een sim te kunnen stoppen. Maar geen idee of ik een extra sim kan krijgen op dit telefoonnummer.

Fenixjuh, je kunt een dataplafond ergens instellen. Bij de provider of op je telefoon. Dan stopt het internet gewoon met werken als je op de zoveel mb zit.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

sam28 schreef: wo 30 dec 2020, 05:49 er ligt 1 internet kabel die gesplitst wordt over 180 routers. Das de reden en daar betaal ik 15€ per maand voor. :o
Uitknijpers hier. Maar das een ander onderwerp want ik kan een boek schrijven over de huur"stichting" die dit verhuurt.

Ik schijn in mijn laptop ook een sim te kunnen stoppen. Maar geen idee of ik een extra sim kan krijgen op dit telefoonnummer.

Fenixjuh, je kunt een dataplafond ergens instellen. Bij de provider of op je telefoon. Dan stopt het internet gewoon met werken als je op de zoveel mb zit.
Is het bekabeld internet dan zo slecht, of de wifi vanaf die router? Is het niet beter als je een kabel in je laptop stopt?

Ahhh hier is dat 4g. Ook niet bepaald goedkoop...
https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis
src_esther
5-sterren
5-sterren

Ik snap wel dat het traag is. Een internet aansluiting met zoveel mensen delen is verre van ideaal zelfs als het een glasvezel verbinding is.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

src_esther schreef: wo 30 dec 2020, 14:11 Ik snap wel dat het traag is. Een internet aansluiting met zoveel mensen delen is verre van ideaal zelfs als het een glasvezel verbinding is.
Genoeg kantoren met meer dan 150 aansluitingen of apparaten toch?
src_esther
5-sterren
5-sterren

eelke schreef: wo 30 dec 2020, 15:03 Genoeg kantoren met meer dan 150 aansluitingen of apparaten toch?
Maar daar worden geen games gespeeld, films gekeken en muziek geluisterd via internet. Sowieso wordt het meest gebruik gemaakt van het interne netwerk en niet het internet. Nouja, er zijn wat branches waar ze wel veel internet gebruiken, maar -geloof me - dan kun je met 30 man al last hebben van vertragingen, zelfs met goede glasvezel verbinding in hartje Amsterdam. Ja, ik heb ervaring als IT-er in de internetbranch.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

De kabel kan, maar mijn router hangt bij mijn voordeur. De kabel komt tot aan het keukenblad. Vanaf daar is het nog 4 meter naar mijn bank en dan staat de kabel strak.
De kabel naar de eetkamertafel is ook tekort en als ik de tafel wat verschuif dan staat de kabel ook strak. Of ik moet de tafel in de gang zetten.
Ik zou een andere, langere kabel kunnen aanschaffen maar ik betaal voor wifi met een fatsoenlijke snelheid. Waarom zou ik dan lopen kloten met kabels die ik dan zelf moet aanschaffen. Ik kon ook wel van hun een nieuwe router krijgen.. 70 piek. Echt, ik heb maar niet gereageerd want mijn reactie was niet aardig geweest. Ze hebben me namelijk ook al gezegd dat ik eens liever moest doen online want er waren zoveel D-dos aanvallen op mijn router. Eikels. En dat is nog een aardig woord voor wat ik van ze vind.
Ik ben het dus spuugzat en zou iedereen die lui echt afraden.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

src_esther schreef: Maar daar worden geen games gespeeld, films gekeken en muziek geluisterd via internet. Sowieso wordt het meest gebruik gemaakt van het interne netwerk en niet het internet. Nouja, er zijn wat branches waar ze wel veel internet gebruiken, maar -geloof me - dan kun je met 30 man al last hebben van vertragingen, zelfs met goede glasvezel verbinding in hartje Amsterdam. Ja, ik heb ervaring als IT-er in de internetbranch.
Nou mijn ervaring is anders. Bij ons gaat alles online en bij iedereen tegelijk en het werkt allemaal super vlug. Wij zitten er met zo'n 40 man tegelijk op. Nooit problemen of dat het trager werkt.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Plaats reactie