Formulier avondklok

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Formulier avondklok

Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Ik heb wel een smartphone maar dat soort dingen kan ik echt niet online invullen hoor. Dropbox? Mailen naar mijzelf? Als ik al zou weten hoe dat moet, dan heb ik het nog steeds op mijn laptop, niet op mijn telefoon. Daar heb je toch geen mailprogramma op? Ik althans niet.
Maar, met papieren varianten kom ik er ook wel.
Of het nodig is? Nee. Er is al een samenscholingsverbod; dat wordt al niet gehandhaafd. Als en indien ik nu nog in de avond naar iemand toe wil, dan blijf ik er wel slapen. Dit is wat mij betreft een volkomen disproportienele maatregel die niet het beoogde effect gaat hebben.

Suzanne
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik ben het daar wel mee eens.
Ik geloof ook niet dat een avondklok een verschil maakt.
En in Frankrijk blijven ze ze maar vervroegen, maar ze krijgen het toch ook niet onder controle. Logisch, al wie 's avonds na het werk nog naar de supermarkt wil moet zich haasten en staat dan allemaal tegelijk in de rij... ::) Meer dan dat zie ik er ook geen heil in, eerlijk gezegd.
Ja, in een drukke stad en als er anders uitgegaan wordt of in groepjes samen gehangen, daar kan ik het nut inzien. Maar dat doen ze nu dan gewoon wat vroeger. En op het platteland zie ik het zowiezo niet.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik ben bang ook dat de avondklok weinig nut gaat hebben. Handhaving lijkt me an sich nog wel te doen. Niet 100% natuurlijk, maar bij deze regel zou ik toch niet graag na 21.00 uur over de snelweg of doorgaande wegen tuffen zonder goede reden. Je valt wel op, als het verder zo rustig is.

Voor mij persoonlijk maakt het weinig verschil. Morgen even opletten dat ik op tijd vertrek als ik bij mijn vriendin ga eten. Voor zo'n samenkomst heeft zo'n regel nul effect. Zij leeft verstandig, ik leef verstandig en dan ga ik alleen een uurtje eerder naar huis. Helpt niets. Samenscholingen kunnen ook voor 21.00 uur, dat voorkom je hier niet mee. En dan zeggen ze dat ze mensen willen ontmoedigen bij elkaar op bezoek te gaan. Kies dan een tijd die dat echt ontmoedigd, door de bank genomen kan je na je werk en voor 21.00 uur nog prima even bij je moeder op de koffie.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Nou ik heb er al 1 afspraak om afgezegd. En nog 1 andere vanwege de 1 visite regel. Of we het daar mee gaan redden, ik weet het niet, maar ik merk dat het dus sowieso wel iets effect heeft.

Maar wat dat betreft vind ik het wel jammer dat het toch niet 20.00 is geworden. 21.00 is nog voor veel mensen lastig, en ook een akelig gevoel; dat je niet zo maar weg kunt ook al wil je niet eens weg. Maar het lijkt me inderdaad zo veel minder nut hebben...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Zo lang mensen nu roepen dat ze 's middags wel met elkaar gaan zitten slempen denk ik niet dat het enig effect gaat hebben, zo'n avondklok. Maar we gaan het zien.
pearlsofpassion
Moderator

Lizzy schreef: za 23 jan 2021, 08:09 Zo lang mensen nu roepen dat ze 's middags wel met elkaar gaan zitten slempen denk ik niet dat het enig effect gaat hebben, zo'n avondklok. Maar we gaan het zien.
Nou, nee, dat is het nu net, je merkt niet of het werkt of niet. Want je kan niet vergelijken met hoe het zonder die klok gegaan zou zijn..
Net zo met de mondmaskerplicht. Sinds die er is willen de cijfers maar niet deftig zakken, blijven heel hoog schommelen. Ik heb het dan over België.. Maar ligt het daaraan of aan het feit dat mensen het beu zijn de regels te volgen, de regering probeert een volledige lockdown te vermijden, de scholen open blijven, of aan die nieuwe varianten? Dat kan je niet weten hé... Al die invloeden door elkaar.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

pearlsofpassion schreef: za 23 jan 2021, 09:49 Nou, nee, dat is het nu net, je merkt niet of het werkt of niet. Want je kan niet vergelijken met hoe het zonder die klok gegaan zou zijn..
Net zo met de mondmaskerplicht. Sinds die er is willen de cijfers maar niet deftig zakken, blijven heel hoog schommelen. Ik heb het dan over België.. Maar ligt het daaraan of aan het feit dat mensen het beu zijn de regels te volgen, de regering probeert een volledige lockdown te vermijden, de scholen open blijven, of aan die nieuwe varianten? Dat kan je niet weten hé... Al die invloeden door elkaar.
En hoeveel erger zou het zijn geweest zonder? Dat weet je nooit, want er is geen controlegroep.
zurca
5-sterren
5-sterren

Bericht door zurca »

Nou wij hebben dus geen printer maar ik heb wel zo'n briefje nodig ivm mijn werk. Ik ga eens proberen om het digitaal in te vullen. ::)

Edit, nou ik ben absoluut niet handig met tablet, gsm of pc maarrrrrr....het formulier staat ingevuld en wel op mn gsm :biggrin2:
(Wat ik dan niet handig vind is dat je elke keer datums aan moet gaan zitten passen :-\ )
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

pluk schreef: vr 22 jan 2021, 19:18 We zullen iets moeten en gelukkig wordt hier het leger niet ingezet zoals in sommige andere landen.
Kleine nuance hierin: de KMar is gevraagd om capaciteit beschikbaar te stellen voor de handhaving. Zodra daar een positief besluit over genomen is, wordt het leger dus wel ingezet.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lizzy schreef: za 23 jan 2021, 08:09 Zo lang mensen nu roepen dat ze 's middags wel met elkaar gaan zitten slempen denk ik niet dat het enig effect gaat hebben, zo'n avondklok. Maar we gaan het zien.
Tja en spreek je met elkaar op tijd af en blijft dan gewoon maar bij elkaar slapen, lekker gezellie, maar je komt in ieder geval niet buiten ::)

En hoe vroeger die avondklok hoe meer mensen tegelijk de supermarkt in moeten. Moet er niet aan denken 18 uur of zo, mensen die net na hun werk nog maar heel even hebben dus, met zijn allen.... Maar goed met de invoering ervan om 21 uur is stap 1 al gezet :-X

Maar verder bedankt voor de formulieren , zou het ergens voor nodig zijn.
pearlsofpassion
Moderator

Kaela schreef: za 23 jan 2021, 10:02 En hoeveel erger zou het zijn geweest zonder? Dat weet je nooit, want er is geen controlegroep.
Zeg ik toch?
Dat is net m'n punt. :biggrin2:
Fenixjuh
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fenixjuh »

Ik heb een mailtje van mijn verloskundige: Wij moeten allebei zo'n formulier klaarleggen, mocht het nodig zijn om over straat te gaan ::)
Dacht dat ik hem niet nodig zou hebben, en vriendje laat de honden in dezelfde straat uit na 21u, grasveld ligt voor de deur, dus hij kan altijd zijn huis aanwijzen....

Wat ik wel heel erg vind, is dat ik maar 1 persoon per dag uit mag nodigen.....
Zowieso hadden we er al over nagedacht, bezoek pas als de kraamzorg weg is, maar hoe moet ik dat met 1 persoon doen dan? We hadden al bedacht 1e week alleen opa's&oma's met mondkapje en niet baby tillen en daarna zien we wel, maar ik kan toch niet maandag mijn moeder, dinsdag vriendjes moeder, woensdag mijn vader, donderdag vriendjes vader (die zo'n 100km moet rijden), dan vrijdag vriendjes stiefvader en in het weekend zijn stiefmoeder..... ::) :'(
pearlsofpassion
Moderator

Nee joh, dat is toch niet veiliger? Beetje zelf logisch nadenken zou ik doen.

Ik wil trouwens nog wel de eerste politieagent zien die een punt maakt als je tijdens een bevalling geen ingevuld formulier bij hebt. ::) Bij elk ziekenhuisnoodgeval trouwens...
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Fenixjuh schreef:Ik heb een mailtje van mijn verloskundige: Wij moeten allebei zo'n formulier klaarleggen, mocht het nodig zijn om over straat te gaan ::)
Dacht dat ik hem niet nodig zou hebben, en vriendje laat de honden in dezelfde straat uit na 21u, grasveld ligt voor de deur, dus hij kan altijd zijn huis aanwijzen....

Wat ik wel heel erg vind, is dat ik maar 1 persoon per dag uit mag nodigen.....
Zowieso hadden we er al over nagedacht, bezoek pas als de kraamzorg weg is, maar hoe moet ik dat met 1 persoon doen dan? We hadden al bedacht 1e week alleen opa's&oma's met mondkapje en niet baby tillen en daarna zien we wel, maar ik kan toch niet maandag mijn moeder, dinsdag vriendjes moeder, woensdag mijn vader, donderdag vriendjes vader (die zo'n 100km moet rijden), dan vrijdag vriendjes stiefvader en in het weekend zijn stiefmoeder..... ::) :'(
Voor een noodsituatie (waaronder plotseling dringend medische hulp nodig) en het uitlaten van de hond heb je geen formulier nodig.
Een beginnende bevalling valt dan toch onder nood. Dus niet stressen, nergens voor nodig.
En mocht je aangehouden worden dan zeg je dat je bevalling begonnen is. Geen agent die je dan bekeurd.

En kraambezoek...huishoudens zou ik 1 per dag laten komen zodat ze in ieder geval niet met andere huishoudens in contact komen. Het is een advies, geen wet en er wordt toch niet op gehandhaafd.
Probeer te genieten of je te verheugen. Stressen heb je niks aan.
pluk
5-sterren
5-sterren

Bericht door pluk »

Ronald schreef: za 23 jan 2021, 14:55 Kleine nuance hierin: de KMar is gevraagd om capaciteit beschikbaar te stellen voor de handhaving. Zodra daar een positief besluit over genomen is, wordt het leger dus wel ingezet.
Ik heb t inmiddels ook gelezen. Wat ik er van begrijp staan ze standby voor t geval t uit de hand zou lopen.
Weet nog niet wat ik hier nou van moet vinden.. :-\

Plaats reactie