pluk schreef:
Voor een noodsituatie (waaronder plotseling dringend medische hulp nodig) en het uitlaten van de hond heb je geen formulier nodig.
Een beginnende bevalling valt dan toch onder nood. Dus niet stressen, nergens voor nodig.
En mocht je aangehouden worden dan zeg je dat je bevalling begonnen is. Geen agent die je dan bekeurd.
En kraambezoek...huishoudens zou ik 1 per dag laten komen zodat ze in ieder geval niet met andere huishoudens in contact komen. Het is een advies, geen wet en er wordt toch niet op gehandhaafd.
Probeer te genieten of je te verheugen. Stressen heb je niks aan.
Zal vast kloppen, maar het advies was om het wel vast klaar te leggen. Mocht het zo zijn dat we naar het ziekenhuis moeten, hoef je alleen nog de datum in te vullen.
Voor bezoek denk ik dat we het gewoon houden zoals bedacht: eerste week alleen opa's en oma's (dat zijn 3x2personen) en daarna pas anderen....
sam28 schreef:
Het is een advies, geen regel. Grappenhuis zei gister in Eenvandaag nog dat het een advies was en ze niet achter de voordeur kunnen.
Geen stress, hopelijk heb je een onbezorgde laatste stuk zwangerschap en kraamtijd.
Nou wil ik natuurlijk niet aanmoedigen dat je lekker allemaal bij elkaar op de lip gaat zitten maar ik ben het wel eens met Pluk.
We hebben niet voor niets ons huis laten aanpassen (okeej, eigenlijk hadden we dat al voor Corona gepland, maar het komt wel lekker uit, een woonkamer van 5x8)

Dus lekker op elkaar doen we hier niet aan
eelke schreef:Overigens doen veel verse gezinnen niet eens kraambezoek, maar raambezoek
Ik zou echt naaste familie wel per twee binnen laten denk ik. Heel kort, inderdaad niet de baby vasthouden en met mondkapje. En dan daarna gewoon een tijdje niemand. Lijkt me erg ruk, maar je wil toch ook echt niet ziek worden in je kraamtijd...

Probleem is dat onze 'naaste' familie al best groot is... Dat doen we dan pas later, en verder weet ik niet of er veel mensen komen. Ik heb al rekening gehouden met de tekst op het geboortekaartje, daar staat idd (k)raambezoek
pearlsofpassion schreef:Het is je eerste kindje hé?
Je zou ook kunnen overwegen om dit net het ideale excuus te vinden om niet aan die drukte van kraambezoeken te doen.
Die eerste weken met je baby kan je juist heel blij zijn dat die verplichte bezoekjes niet hoeven en je gewoon kan slapen samen met de baby overdag en samen met je partner van de baby genieten (en uitzoeken hoe alles moet). Maakt dat genieten en de roze wolk een stuk eenvoudiger en jij en je baby zullen waarschijnlijk zeer dankbaar zijn!
Veel ouders raken compleet oververmoeid en dwingen de baby's dan te snel om alleen in hun bedje te slapen (wat tegennatuurlijk is) of zelfs door te slapen 's nachts. Geeft veel onnodig stress en die start is voor de baby zo belangrijk. Van een goede, stressloze, start, pluk je de rest van zijn/haar leven de vruchten van.
Vrienden van ons lieten bij hun eerste kindje de eerste 4 maand heel weinig bezoek komen omdat ze volledig op hun kindje wilden kunnen focussen. Dat werd hun vaak niet in dank afgenomen.
Ik zou dit echt als een kans zien. Ze zijn maar 1 keer en maar even pasgeboren en dat is het allerbeste dat er is! Dat is het enige gevoel dat ik echt mis, dat gevoel die eerste weken..
Voorstellen aan de familie kan na een paar maand ook nog. Dan is zo'n baby eigenlijk toch leuker om op bezoek te komen want dan maken ze al eens wat geluid, bewegingen, kijken je aan en zijn meer wakker. Kortom, mogelijk nog schattiger.

Verleidelijk he...
Lijkt me op zich ook prima om zo lang alleen met baby te gaan zijn.... Ben ook blij dat ondanks bepaalde richtlijnen mijn verloskundige ons gewoon thuis laat bevallen... Vriendje neemt ook extra vrij, dus de eerste 2 weken zijn we echt samen
In principe heb ik echt weinig moeite met de lockdown, het enige is echt die winkels.... Gisteren voor een nieuwe waterkoker gekeken (deze is echt kapot) en zelfs dat red ik niet online...

Ik moet dingen echt 'voelen' qua gewicht, knopje e.d....
Dus een keer goed winkelen zou ik wel fijn vinden, want ons lijstje wordt een beetje lang (snoer voor computerscherm, waterkoker, weegschaal, nieuwe vloer, lampen, bepaalde schroefjes van de Ikea, nieuwe telefoon, aankleedkussen, luiertas enzovoort enzovoorts

)