Amber : Hier ook bekend geweest als Mevr. Tank - lompe Loetje
Geboren 2005
Overleden Okt 2016 op 11 jarige leeftijd
En ook als pup gekomen
Zoonlief zat op de middelbare school en had een leraar , die nam zijn E.B pup mee naar school
En zoonlief werd verliefd en wilde ook een eigen hond . Dat vonden wij op zijn leeftijd nog geen goed idee , ze willen zo veel

Maar hij bleef verliefd , we hadden toen 5 honden , en er werden er een paar oud. Dus dan was het van , als er nu eens eentje wegvalt .... Zoonlief was inmiddels zes jaar ouder . En we gingen akkoord . Wij kenden het fenomeen E.B niet , ja van die serie , Jake of zo iets ... een knorrige Bulldog . We hadden zelf Herders , Collies en Russels , we hadden ook onze bedenkingen over de gezondheid van het ras , maar goed . Zijn hond , en we gingen op zoek naar een nestje . En dat kwam na verloop van tijd . Er was een pup die gelijk opviel .

En dat was mevr Tank . En ze werd van ons , nou wat voor een pup

We waren wel wat gewend , maar wat een barrel . Werkelijk van alles had ze aan de hand . En dat is zo gebleven , ook op volwassen leeftijd was en bleef het een barrel . Maar ook heel erg lief , zo lomp als ze met ons was , zo voorzichtig was ze met kleine kinderen . Ik heb tijdens een vakantie eens zonder ondertand rondgelopen , de schuldige was lompe Loetje . We hebben allemaal dubbel gelegen , zomers op het ligbed in de tuin . Dan sprong lompe Loe weer een op je en lag je met bed en al dubbel geklapt .
Luisteren ? Dat was iets voor honden

Je moest het belang er zelf van in zien , en anders ? Dan duurde het even , zo was je eens in zee . En je verdomde het om eruit te komen . Dat duurde een half uur . Zo ben je eens in een auto gekropen , het portier stond een klein stukje open en natuurlijk had je dat gezien . Na een aantal minuten stond er een poedelnaakte man naast de auto . De vrouw riep , ga weg jij

En ik , ik wist niet waar ik kijken moest en lag slap van het lachen

Dat geurtje bij die vrouw was zo onweerstaanbaar

en heb je dan geen zin om effe met me te rellen . We gingen eens naar een bijeenkomst , georganiseerd door de stichting waar Noa vandaan kwam . Ik had me gelukkig al voorbereid , jou kennende

Voldoende handdoeken mee dus . We gingen van start met een wandeling , voor een E.B had je een goede conditie en je ging met nog zes andere Bullen aan de race . En ja wel , een enorme stinkende poel . Je dook er in . En we moesten na de wandeling het restaurant nog in om iets te eten met de club . wat een meur verspreidde je

Zo zijn er nog tientallen voorvallen , je had ook een hobby : Verzamelwoede , alles moest mee . Een kleine opsomming van ""schatten "" Bloemengieter , ik heb de gieter nog gebruikt

Korset , die droeg ik niet . Deurmat , die paste niet . Tientallen slippers , pantoffels , schoenen , ondergoed of handdoeken die van de waslijn waren gevallen . Speelgoed treintje , alles was boeiend . En het moest bewaard , tot de kliko werd geleegd dan ging het weg

Tijdens een strenge winter had je eens een sneeuwpop ontdekt langs de route , waas daat . Nou , de sneeuwpop was snel overleden . Daas leuk beuken

Of de baas , die op de vlonder zat om de vijver schoon te maken . De baas lag op een gegeven moemnt in de vijver . Milo en Noa werden oud , en zaten in de wandelkar , oh die kar kan ik ook duwen hoor . Die bejaarden zijn nu toch aan de wandel , en de tank duwde de kar voort

Je was eens mee naar het tuincentrum , een medewerker was bezig de planten te besproeien met een slang . Hij wilde je even aaien , maar hij had ook een nat pak . Hap in de slang

Ik kan er een boek over schrijven , van alles heb je aan de hand gehad
Je bent twee keer geopereerd aan je knie , verder mankeerde je nooit iets . Als er al iets was dan kwam dat door je lompe acties , bindvliesontsteking bv Maar ook jij werd ouder , tot je 10e jaar ben je actief en gezond gebleven . Daarna kregen we de strippenkaart bij de DA , we liepen de deur plat . Of met Tessa , of met jou . Pancreas en lever lieten het afweten , en jij was er de hond niet naar om ziek op de bank te hangen . We hebben je tijdig laten gaan , lekker thuis op de bank . En je bent vredig heengegaan . Toen werd het oorverdovend stil , het zonnetje in huis was niet meer

We konden geen banaan meer zien , want pelden we een banaan dan kwam jij er aan . Je collega -strandjutter Tessa ging 5 maanden daarna .

Onze lieve meisjes , onze strandjutters , onze zwemmertjes . Lieve Amber , je bent een verrijking in ons leven geweest , tientallen hartverzakkingen , het schaamrood op de wangen .

Dagelijks gieren van het lachen , want boos worden op jou ? Dat was een onmogelijke missie