Best handig, zo'n Heimlich procedure

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vandaag gaf ik alle 3 een stuk gedroogd runderkophuid. Ze liggen lekker tevreden te knagen, bonkt er iemand op de ramen. De pakjes meneer. Dus ik loop naar buiten, kom terug, staat Biscuit daar heel raar te doen. Eén blik op haar was voldoende om te realiseren dat het stuk kophuid of in d'r luchtpijp of slokdarm vast zat :o :-X

Ik heb haar bek open gemaakt (kaken stijf op elkaar) en gevoeld maar voelde niks in haar keel. Greep naar de auto sleutels om als een debiel naar m'n dierenarts te rijden, f*ck, die hingen er natuurlijk niet, Leo was ons bio groentenpakket aan het ophalen. Ik bedacht me heel snel "OK, buurman heeft geen auto, dierenambu bellen gaat te langzaam, Leo bellen". Ik belde Leo en gilde "direct moest terug komen, Biscuit staat te stikken". Hij stond op de luidspreker. Op dat zelfde moment heb ik Biscuit achter haar borstkas opgetild zodat ze op z'n kop hing. Een flinke druk gegeven onder haar ribben. Op de grond gezet, zat nog steeds vast. Weer opgetild en weer een flinke druk gegeven en uiteindelijk heb ik haar echt keihard staat schudden, ondersteboven!

En ineens zeg, vloog dat stuk runderkophuid naar buiten!!!!!!! Ik gilde naar Leo (die nog steeds op speaker stond) "het is eruit, ze is gered!!!!!!!!!!!".

Of ik haar echt gered heb weet ik niet. Misschien zat het vast in de slokdarm, dan had ze het sowieso wel overleeft. Maar ik was stik gelukkig dat het stuk kophuid eruit was.

Voor mij is de les echt dat ik dit soort snacks niet meer geef als ik geen auto tot mijn beschikking heb. Wat een ellende. Ik ben in 2 minuten echt 10 jaar ouder geworden :-X :-X :-X :-X

En ik dacht "ik deel het toch ff, toch handig als mensen de Heimlich procedure kennen".

Voorlopig even geen runderkophuid meer hier.......
KarenH
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Re: Best handig, zo'n Heimlich procedure

Bericht door KarenH »

Zo, gelijk 10 jaar en grijze haren erbij.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Pffff wat een nachtmerrie.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, echt een nachtmerrie. En Leo en ik zitten dit net te na te beschouwen met een goed glas wijn en Leo zegt ook "had je een auto gehad en had het in d'r luchtpijp gezeten, had je nooit snel genoeg bij de dierenarts kunnen zijn". Voor je eigen gemoedsrust dus fijn om te weten wat je moet doen. Niet gezegd dat je ze daar altijd mee redt maar "beter mee verlegen dan om verlegen", qua kennis van deze Heimlich greep!
Basil
4-sterren
4-sterren

Bericht door Basil »

Pffff je schrikt je rot zeg... gelukkig goed afgelopen.
rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Jeetje Lizzy, wat een ellende zeg, goed dat je snel wist te handelen !
Moet je ook maar kunnen in die blinde paniek die er dan is,
Hoop dat Biscuit er niet teveel aan over houdt en jij/jullie ook niet :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Lizzy schreef:Ja, echt een nachtmerrie. En Leo en ik zitten dit net te na te beschouwen met een goed glas wijn en Leo zegt ook "had je een auto gehad en had het in d'r luchtpijp gezeten, had je nooit snel genoeg bij de dierenarts kunnen zijn". Voor je eigen gemoedsrust dus fijn om te weten wat je moet doen. Niet gezegd dat je ze daar altijd mee redt maar "beter mee verlegen dan om verlegen", qua kennis van deze Heimlich greep!
Ja dat bedacht ik me ook dat je nooit op tijd bij een da bent. Ook niet met een auto.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Kolere Lizzy! Wat een enorme schrik!! Ik kan me voorstellen dat je 10 jaar ouder bent geworden. Gadver!
Gelukkig is het eruit.

Hoe is het met Bisq nu?
src_esther
5-sterren
5-sterren

Bericht door src_esther »

Zo da's schrikken! En wat een kracht heb je dan ineens want ze zal zeker meer dan 20 kilo wegen. Dat wordt morgen spierpijn. Sterkte.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Oh my god Lizzy, wat vreselijk angstig! :o
En wat heb je goed gehandeld!! :-*

Hier krijgen ze geen ook kophuid, bullepezen of ander hard spul meer. Xavi en Voske hebben er beide 1 keer zoveel last van gehad dat ik dacht dat iig Xavi de nacht niet zou halen. :-\ Het is zo hard en vooral de laatste stukken willen ze nog wel eens doorslikken.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Jeee wat schrikken! :-X

Waarschijnlijk een geluk bij een ongeluk dat je geen auto had..
En dat je Biscuit op de kop kon krijgen, ook niet makkelijk denk ik :o

Gelukkig is het goed afgelopen :-*
Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Tandjes.... (ik ben meteen weer even op zoek gegaan naar de opgeslagen uitleg) wat ontzettend benauwd zal jij het hebben gehad.

Je spikkeldame natuurlijk ook .... en waarom die krengen altijd op dat soort momenten opeens die kaken op elkaar moeten gaan klemmen zal ik ook nooit begrijpen :???:

Super goed zoals je gehandeld hebt, die borrel is wél verdiend
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Ik word al tien jaar ouder als ik het lees... :-X

Gelukkig is het goed afgelopen! :-* :-*
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Godsamme zeg Lizzy, dan druk je toch wel even al je adrenaline uit je klieren je bloedbaan in zeg! :-[

Godzijdank is dat stuk eruit gevlogen.

Stoer wijf ben je, dat je zo adequaat hebt gereageerd! :-*
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, met Bisq gaat het Godzijdank goed. Ach gossie, arm schatje, ze was totaaaaal in paniek. Ik moet zeggen dat ze zo licht was als een veertje hoor. Ja, ze weegt pak-m-beet 25 kg maar ik tilde haar zonder problemen op en schudde haar zonder problemen door elkaar. Kennelijk ken je je eigen krachten niet als het er toe doet!

Ik ben ZO geschrokken, ik had direct daarna een knetterende hoofdpijn. Inmiddels ben ik weer een beetje gekalmeerd :-X . Ik zag het echt in mijn geestesoog voor me dat ze het leven zou laten in een verdomde runderkophuid :-X . Weet ook niet of ik het ooit nog geef :-X. Denk het niet.

Pffft :-X

Plaats reactie