Dex is een old english bulldog van +/- 34 kg. Ze eten barf maar met een gemalen bot mix. Dex is erg op eten en altijd bang dat je afpakt - geen idee had hij als pup al en wij hebben nooit wat afgepakt. Het vasthouden van een stuk karkas om hem er rustig op te laten kauwen werkte averechts. We hebben het een tijd aangezien maar na de zoveelste keer rochelen en hoesten omdat hij schrokte zijn we KVV gaan voeren. KVV is Rana een paar keer verstopt op geraakt en ook Dex lijkt gevoelig voor te veel bot, had ook snel (erg) droge ontlasting op KVV. Dus weer terug naar barf maar dan met gemalen bot.
Botmix en orgaan bestel ik bij Dogmeat. Ik maak porties voor 2 weken en haal elke 2 weken spiervlees en wissel dan steeds af.
Botmix is altijd of kip of eend.
Spiervlees is kipdijfilet, kalkoen of rundsucade. Dat haal ik bij de Turkse slager hier in de stad.
Orgaan nier (rund), hart (lam of eend) en lever (paard of net wat er is).
Pens rund, geit of schaap
Ik bedenk me nu dat ze de laatste 4 weken meer kip hebben gehad in de vorm van orgaan. Dat had ik te kort besteld bij dogmeat heb ik bij de Turkse slager extra meegenomen. En een keer extra kipdijvlees omdat ze geen kalkoen hadden.
Omdat de variatie met diersoorten niet geweldig is ben ik er een paar maanden terug mee begonnen om rollen KVV van bv patrijs, fazant, lam bij te voeren. Dit zijn kleine plukjes (1kg over 14 porties verdeel, 7 dgn Rana en 7 dgn Dex) extra bij de dagportie te stoppen. Het gaat echt om een plukje dus weet niet of dit echt wat toevoegt.
Door het voer gaat standaard een schepje psyllium vezels. Met regelmaat krijgen ze een rauw ei, een restje joghurt, rijst oid restjes van ons.
Vis is ergens onderweg uit het menu gevallen

Ik heb een tijdje gemalen zalm of andere vis bijgevoegd maar vind dat zo vies… het hele huis meurt dan naar vis en de honden zelf stinken ook nog uren naar vis

Visolie gaf ik vroeger wel maar doe ik eigenlijk al heel lang niet meer.
Ik ga de capsules van Royal Green bestellen. Kan ik die in zijn geheel geven? 1 Per hond per dag?