Dankjulliewel allemaal
Siberienne schreef:Verhuizen naar Noorwegen. Geen panacee maar manlief heeft toch een stuk minder last, want ja de allergie is voor de pollen maar de continue aspecifieke prikkels van fijnstof helpen ook niet echt.
Even serieus; het gaat soms ook inderdaad om hoeveel uur per dag je blootgesteld bent. Bij hem gaf het qua functioneren wel verlichting om te zorgen dat de slaapkamer ‘schoon’ was, met pollenhorren en geen kleding van buiten daar etc.
ja haha , al zal ml dat niet erg vinden
Aan zee of in de bergen wonen schijnt ook te helpen
Ik denk dat ik vaak blootgesteld ben eraan, meerdere keren wandelen met de honden, we wonen in buitengebied met grassen, ik geef buiten les op lesveld, doe aan waterwerk met de honden. Oja de honden lopen ook de hele dag om mijn heen in hun vachten zit het ook natuurlijk....
Zijn uiteraard zaken die ik niet ga veranderen.
Too schreef:Voorop gesteld dat ik geen expert ben
. Heb je al eens een ander middel geprobeerd? Bij mij doet loretadine namelijk nagenoeg niks, ik red het dan wel met simpele cetirizine van de drogist.
De huisarts heeft ook nog wel opties voor je al hebben sommige middelen wel wat bijwerkingen (slaperigheid kun je soms tackelen door je pil s avonds in te nemen)
Er zijn best wat succesverhalen mbt medical taping, dat kan de fysio voor je doen
Als het bevalt is het ook prima 'zelf' te doen.. door he man dan , zelf je rug tapen is nogal een uitdaging
̶B̶l̶a̶a̶s̶e̶r̶w̶t̶ ̶s̶c̶h̶i̶j̶n̶t̶ ̶o̶o̶k̶ ̶g̶o̶e̶d̶ ̶t̶e̶ ̶w̶e̶r̶k̶e̶n̶,̶ ̶b̶i̶j̶ ̶d̶e̶ ̶r̶e̶f̶o̶r̶m̶/̶b̶o̶e̶k̶w̶i̶n̶k̶e̶l̶ ̶t̶e̶ ̶k̶r̶i̶j̶g̶e̶n̶
Geen idee hoe ik daar nou bij kwam..
Verder .. binnen-en buitenkleren, je haar uitspoelen zodat de pollen niet bij je blijven
Lang geleden wel cetrizine gehad, maar daarvan was ik een super zombie, viel altijd in slaap (oja heb sowieso heel leven vermoeidheidsproblemen waar ze nooit vast hebben kunnen stellen waardoor, dat zal vast niet meehelpen dus) . Maar zou het wel eens een keer opnieuw kunnen proberen, wellicht reageer ik nu anders erop.
Medical taping, blijft dat dan goed zitten dan? , uieraard douche ik me echt iedere dag nu (voelt ook nog fijn voor de longen). Maar goed, volgens mij duurt het hier ook heel lang voor je ergens terecht kunt

zelfs bij HA.
Ik heb nu wel beeld dat ML die tape probeert aan te brengen
Hylos schreef:Mijn broer was er al jaren mee aan het dokteren, vanalles geprobeerd.
Tot iemand hem op Scutellaria wees.
Dat helpt bij hem echt heel goed!
Nou dat kan ik natuurlijk wel altijd meteen proberen he

Weet je of het capsules of tinctuur zijn? Of welke het was, zie nl meerdere Scutellaria varianten (en aangezien niet meer mag worden gezegd waarvoor het goed is

)