Als de klik er is ...

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Als de klik er is ...

rosmin
5-sterren
5-sterren

Bericht door rosmin »

Gezellig met zijn allen naar de wc, ik zit altijd alleen ;D
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Robian schreef: wo 08 mar 2023, 15:01 ;D ;D ;D ik heb beeld...
Onze grote grijze geitenbreier wilde ook bij in de wc... Dat heb ik toch maar even een halt toe geroepen.
82 cm schofthoogte en 55 kilo bij in een kleine wc met 2 shelties is toch wel een beeeeeetje te krap ::)
Ja nee, dat gaat echt niet passen en zit ook niet echt comfortabel. ;D ;D
Ik zeg nu "privacy" en dan stapt Billie netjes een paar passen achteruit. :biggrin2:
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Och, wat fijn voor deze prins dat hij bij jullie zo met de bips in de roomboter zit :-*
En wat fijn voor zijn vorige baasjes dat ze dat weten
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

doranto schreef: wo 08 mar 2023, 12:30 Die ziet er inderdaad prima uit. Ik zou dan een deel van de vacht wat wegklappen, zodat je wat dieper komt. Als je lang genoeg doorgaat, gaat de meest vaste klit er nog uit daarmee. Alhoewel je wat dieper in de vacht moet proberen te komen, wel goed uitkijken dat je de huid niet raakt, want de borstels zijn scherp.
Dank je . Duidelijke uitleg
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Vanmiddag nog even op stap geweest
Ze wilden beiden graag los en spelen
Maar we laten Seb nog niet los , dus Thara ook maar aan de lijn gehouden
Seb begint meer te snuffelen , het graven wat tut doet boeit hem geen steek :biggrin2:
Bijlagen
20230308_133102.jpg
20230308_135920.jpg
20230308_133046.jpg
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Vervolg
Bijlagen
20230308_142038.jpg
20230308_142105.jpg
IMG-20230308-WA0003.jpg
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ik vind dat hij het super doet als je zo de foto's ziet. Zo fijn dat hij bij jullie die rust krijgt. Hij lijkt op die foto bij de baas ook echt iets rustiger uit zijn ogen te kijken. Maar is lastig te zien aan de hand van foto's.

Grappig hoe elke hond zijn eigen dingen heeft onderweg. Graven boeit ze hier ook niet. Rollen door vanalles [emoji850] boeit Bobbie wel erg, Billie wil graag ook sjezen.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Charlie Angel schreef: wo 08 mar 2023, 22:21 Ik vind dat hij het super doet als je zo de foto's ziet. Zo fijn dat hij bij jullie die rust krijgt. Hij lijkt op die foto bij de baas ook echt iets rustiger uit zijn ogen te kijken. Maar is lastig te zien aan de hand van foto's.

Grappig hoe elke hond zijn eigen dingen heeft onderweg. Graven boeit ze hier ook niet. Rollen door vanalles [emoji850] boeit Bobbie wel erg, Billie wil graag ook sjezen.
Klopt hoor . De blik in zijn oogjes is al relaxter. Daarom voorlopig ook prikkelarme wandelingen . Rust in dat koppie . Hij snuffelt steeds,meer . En sinds vanmiddag is zijn tuigje af . Dat liet ie ook toe . Het is al zo'n k*t tuig zo'n Julius k9 . Maar goed , als ie straks relaxter is maar een ander tuigje
Hij komt steeds vaker op schoot , lag net even languit te rollebollen op de grond
Ik had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan . Ik v verwachtte veel gehuil bv tijdens de nachten, niet eten , dat soort dingen .
Kleine stukjes autorijden gaat goed . Want dan ga ik fijn wandelen . Morgen maar eens kijken of het al lukt met borstelen . Ik mag wel al met mijn vingers door zijn vacht
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

smulpaap schreef: wo 08 mar 2023, 22:42 Klopt hoor . De blik in zijn oogjes is al relaxter. Daarom voorlopig ook prikkelarme wandelingen . Rust in dat koppie . Hij snuffelt steeds,meer . En sinds vanmiddag is zijn tuigje af . Dat liet ie ook toe . Het is al zo'n k*t tuig zo'n Julius k9 . Maar goed , als ie straks relaxter is maar een ander tuigje
Hij komt steeds vaker op schoot , lag net even languit te rollebollen op de grond
Ik had ook niet gedacht dat het zo snel zou gaan . Ik v verwachtte veel gehuil bv tijdens de nachten, niet eten , dat soort dingen .
Kleine stukjes autorijden gaat goed . Want dan ga ik fijn wandelen . Morgen maar eens kijken of het al lukt met borstelen . Ik mag wel al met mijn vingers door zijn vacht
Dat klinkt al erg goed...tuig af, rollebollen, op schoot komen.
Welke provincie woon je? als het in de buurt is mag je het Y-tuig van Jack wel lenen totdat je er één gevonden hebt die je bevalt.

(ik woon in Twente)
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Wat voor tuig denk je aan? En wat werkt eigenlijk goed bij zulke lange vachten?

Ik heb een Ruffwear wandeltuig dat heel makkelijk aan en uit gaat en bredere banden heeft. Ik vind dat wel prettiger voor de vacht
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Robian schreef: do 09 mar 2023, 09:44 Dat klinkt al erg goed...tuig af, rollebollen, op schoot komen.
Welke provincie woon je? als het in de buurt is mag je het Y-tuig van Jack wel lenen totdat je er één gevonden hebt die je bevalt.

(ik woon in Twente)
Oh wat een lief aanbod :)
Ik woon in Noord Drenthe. Maar lange autoritten zitten er nog niet in
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Siberienne schreef: do 09 mar 2023, 12:11 Wat voor tuig denk je aan? En wat werkt eigenlijk goed bij zulke lange vachten?

Ik heb een Ruffwear wandeltuig dat heel makkelijk aan en uit gaat en bredere banden heeft. Ik vind dat wel prettiger voor de vacht
Ik zit me te oriënteren. Het moet idd zacht zijn , goed verstelbaar op 6 punten . Want meneer moet ook minstens 1 kilo afvallen
Maar dat K9 tuig is waardeloos, hij beweegt zo geforceerd .
Ik wil eigenlijk snel een ander tuig . Maar gezien de stress gaat dat ook niet meevallen
Nu dacht ik wel aan osteopathie, eerst behandelen . En als ie dan ontspannen is bv de maten opmeten . Want er zijn volgens mij wel osteopaten die dat (ook ) doen
En een behandeling Osteo is voor hem helemaal niet verkeerd om de stressemmer te legen
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

smulpaap schreef: do 09 mar 2023, 12:55 Ik zit me te oriënteren. Het moet idd zacht zijn , goed verstelbaar op 6 punten . Want meneer moet ook minstens 1 kilo afvallen
Maar dat K9 tuig is waardeloos, hij beweegt zo geforceerd .
Ik wil eigenlijk snel een ander tuig . Maar gezien de stress gaat dat ook niet meevallen
Nu dacht ik wel aan osteopathie, eerst behandelen . En als ie dan ontspannen is bv de maten opmeten . Want er zijn volgens mij wel osteopaten die dat (ook ) doen
En een behandeling Osteo is voor hem helemaal niet verkeerd om de stressemmer te legen
Bij de Ruffwear front range hoef je vrij weinig aan de hond te komen. Kop erdoor een dan de beide zijkanten vastmaken, je hoeft niet aan poten te komen bv. Ik houd het tuig vast, Shad steekt zelf zijn kop erdoor en ik pak het uiteinde vd bandjes en maar dat vast. Goed verstelbaar maar soms een wat ‘kort’ tuig afhankelijk van de bouw vd hond.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Siberienne schreef: do 09 mar 2023, 13:09 Bij de Ruffwear front range hoef je vrij weinig aan de hond te komen. Kop erdoor een dan de beide zijkanten vastmaken, je hoeft niet aan poten te komen bv. Ik houd het tuig vast, Shad steekt zelf zijn kop erdoor en ik pak het uiteinde vd bandjes en maar dat vast. Goed verstelbaar maar soms een wat ‘kort’ tuig afhankelijk van de bouw vd hond.
Dank voor het meedenken :)

Ik heb een osteopaat gevonden die hem gaat behandelen i.v.m zijn stress..En ze gaat gelijk beoordelen welk tuig voor hem geschikt is . Ze meet hem op ook
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

De prins gedraagt zich steeds vrijer in huis
Bijlagen
20230310_131210.jpg
20230310_143523.jpg
20230310_131457.jpg

Plaats reactie