Ik heb even een vraagje in verband met mijn 10-jarige labrador. Ze eet al bijna haar hele leven KVV en dit heeft altijd goed gegaan. De laatste maanden merk ik dat ze het er precies minder goed op doet. Ze is vaak misselijk, boert regelmatig, stoelgang is vaak te hard, ze stinkt nogal uit haar bek en ik heb het gevoel dat ze zich in het algemeen gewoon niet zo goed voelt.
Ik heb eens zitten opzoeken en de symptomen lijken wel op verteringsproblemen. Ik las dat oudere honden KVV soms moeilijker kunnen verteren omdat ze vaak een tekort aan maagzuur hebben. Ook stress zou dit kunnen veroorzaken las ik en ze is nogal nerveus van karakter…
Ik zou nu even willen overschakelen op een andere voeding om te zien of haar klachten hiermee beteren. Ik dacht aan gestoomde voeding (dogchef, butternut, purinstinct,…) of desnoods een goede brok.
Maar nu vraag ik me af of ik haar nadien makkelijk terug kan overschakelen naar KVV als ze dit meerdere weken niet meer gehad heeft. Of gaat haar spijsverteringsstelsel zich ik die tijd aanpassen en gaat ze misschien nog meer last hebben nadien?
Ik weet even niet wat ik het beste kant doen, maar wil wel even iets anders proberen om te zien of alles betert.