Sinds kort lid van dit forum aangezien we zo'n 5 weekjes geleden twee katertjes in huis hebben genomen
Ze zijn nu 16 weekjes oud en ik had ze over op MUSH VAISTO. Een KVV (pre-mix ) van rund en kip dat hier in Zweden makkelijk te verkrijgen is.
Echter, 1 van de katertjes kreeg obstipatie. Nu weet ik dat harde ontlasting mag; maar hij moest heel veel moeite doen voor twee harde knikkers. Daarom toen toch weer kwalitatief natvoer gaan geven.
Nu twijfel ik een beetje wat ik moet gaan doen aangezien er meerdere dingen zijn waar ik over twijfel.
1.) MUSH VAISTO CAT heeft maar 3 smaken: Rund&kip / rund&varken /varken&kip. Ze zeggen dat de varkens die geslacht worden gecontroleerd worden op het virus en dat de kans minimaal is dat de kat dit virus zou kunnen krijgen door dit voer. Echter.. durf ik geen varken te geven.
2.) Er zou ook een hoge dosis jodium in zitten --> wat op de langere termijn de schildklier kan benadelen. Kan dit ook gelinkt worden aan obstipatie?
3.) Obstipatie
4.) SMAAK is een ander merk KVV maar dit vinden ze niet zo lekker.
Nu is mijn vraag eigenlijk: Weet iemand andere KVV merken die in Zweden te koop zijn? Ik heb een ouder topic doorgelezen maar daarvan werken de links niet meer.
Misschien is mijn verhaal niet helemaal duidelijk dus vraag gerust naar meer informatie. Ik weet ook dat dit voornamelijk een forum is voor BARF maar ik wil eerst een goede basis van KVV zodat ik vanuit daar misschien wat meer kan uitbreiden.
Groetjes Tirza.