- 02_1000008580.jpg (150.34 KiB) 474 keer bekeken
Geluksmomentje van de dag
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Re: Geluksmomentje van de dag
De drie kleinste zijn een week oud. Daarnet waren die ook actief aan het rondkijken, dus het lijkt goed te gaan met ze.
Ze zijn op deze leeftijd nog wel wandelend kattenvoer, hoor.
Laatst gewijzigd door Anne in Zweden op do 04 jun 2026, 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Cathelijn schreef: do 04 jun 2026, 17:01 Het is allang straks, toch? Waar blijven die foto's? Nog even en die kuikens zijn al groot![]()
![]()
Zo schattig zijn ze
Maar inderdaad wandelend kattenvoer
Maar inderdaad wandelend kattenvoer
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ooohw schattig!
Oh wat zijn ze leuk
Dat worden vast heel mooie kipjes!
Wat een leuke baby kipjes!!! Heel veel geluk met de gewend.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

De kuukies doen het goed, ook de kleintjes. De mini's zijn de nacht ook goed doorgekomen en zijn lekker actief aan het scharrelen en hun 'werpkist' aan het verkennen.
Ik hoop ze alle zes handtam te maken. Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan doen, met zo min mogelijk stress? Ik wil niet steeds het hok afjagen om ze op te pakken, want dat werkt alleen maar averechts, lijkt me.
Ik hoop ze alle zes handtam te maken. Heeft iemand tips hoe ik dat het beste kan doen, met zo min mogelijk stress? Ik wil niet steeds het hok afjagen om ze op te pakken, want dat werkt alleen maar averechts, lijkt me.
Ik zou ze regelmatig wat lekkers uit de hand voeren.Anne in Zweden schreef: vr 05 jun 2026, 15:58 De kuukies doen het goed, ook de kleintjes. De mini's zijn de nacht ook goed doorgekomen en zijn lekker actief aan het scharrelen en hun 'werpkist' aan het verkennen.
Ik denk ook gewoon kleinmaken door door de knietjes te gaan en dan heel laag wat lekkers voorhouden op een uitgestoken vlakke hand. Ik deed dat met de volwassen kippen van de buuf waar ik voor moest zorgen. Ik had nog nooit voor een kip gezorgd. De kippen hadden mij nog nooit gezien. Ze waren in het begin argwanend en bleven uit mijn buurt maar aan het eind van dag 2 aten twee van de drie al uit mijn hand. Buuf was stomverbaasd. Hoe krijg je dat voor elkaar, dat is mij nog nooit gelukt. Nou, gewoon 
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Oké, dat klinkt alsof het goed te doen is.
Gaan we daar maar eens mee beginnen!
-
hannabelgje
- 5-sterren

Ik zeg meelwormen. Vinden ze zalig.
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Klopt, ik had ook meelwormen gepakt.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Mogen ze die al hebben, op die leeftijd? Dan ga ik dat straks eens proberen. De oude garde hier is er ook dol op, dus ik heb een flinke voorraad.hannabelgje schreef: vr 05 jun 2026, 20:39 Ik zeg meelwormen. Vinden ze zalig.
-
hannabelgje
- 5-sterren

Als het naar binnen kan dan mogen ze het hebben. Voor de kuikens kookte ik oog eieren en prakte die. Beetje laten drogen en dat vonden ze ook heerlijk.Anne in Zweden schreef: Mogen ze die al hebben, op die leeftijd? Dan ga ik dat straks eens proberen. De oude garde hier is er ook dol op, dus ik heb een flinke voorraad.