Klaagtopic

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Klaagtopic

- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Sterkte voor de oude heertjes :-*

Tola heeft er ook veel last van (hij komt uit Spanje, maar ja toch een andere hitte denk ik).
Zelfs als we 's morgens vroeg gaan wandelen sjokt hij mee, zo ken ik hem helemaal niet :-\
Het baasje vindt het ook allemaal maar niks want die raakt compleet overprikkeld van hitte en zweten, dus zitten Tola en ik het maar samen uit met de boel dicht.
Zou Carolien het warm hebben of is hij gewoon een beetje raar :biggrin2:
Afbeelding
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

- pien - schreef: za 20 jun 2026, 16:20 Sterkte voor de oude heertjes :-*

Tola heeft er ook veel last van (hij komt uit Spanje, maar ja toch een andere hitte denk ik).
Zelfs als we 's morgens vroeg gaan wandelen sjokt hij mee, zo ken ik hem helemaal niet :-\
Het baasje vindt het ook allemaal maar niks want die raakt compleet overprikkeld van hitte en zweten, dus zitten Tola en ik het maar samen uit met de boel dicht.
Zou Carolien het warm hebben of is hij gewoon een beetje raar :biggrin2:
Afbeelding
Ach, het is een kat hè :P :biggrin2:
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier liggen de heren poezels heel de dag buiten te genieten van de hitte. Zalig vinden ze het. Maarja het zijn dan ook oosterlingen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Zoals de vaste clan hier wel weet hebben wij een stacaravan in de Belgische Ardennen. Fantastische plek op de camping maar helaas het sprookje is over. 5 mei reden we van een fantastische vakantie terug en 6 mei viel de mail in de mailbox dat de camping verkocht is aan Le Papillon groep. En net zoals bij de dierenartsketens betekend verkoop aan een groep niets goeds. Zo ook hier. Per direct is het huidierenbeleidt aangepast max 2 :-X nu hebben we wel 2 plaatsen dus zou 4 zijn..maar we hebben er nog wat meer...Maar ook de voortenten moeten eraf, de veranda's, de tuinhuisjes etc. En toon vanaf de alle 1e mail was zeker geen wees welkom mail. Ze zijn er overduidelijk om schoon schip te maken en er een eenheidsworst met allemaal dure chalets erop. Verkopen mag alleen met hun toestemming en dan eisen ze 4% van de verkoopopbrengst, 10 jaar oude caravan mogen sowieso al niet meer verkocht worden. Ze mogen je verplaatsen, te pas en onpas inspecties uitvoeren en nog heel veel meer. 22 juni was de deadline om te tekenen. Dat hebben we niet gedaan. Dus linksom of rechtsom de caravan moet er 31 december af zijn. Hoe dat nu verder moet :-X :-X :-X Ik ga het bos daar echt missen. Het doet echt wel zeer zeker op deze manier. De oude eigenaar had bedongen dat alle jaargasten met hun caravan mochten blijven staan. Maar verder niet gespecificeerd en daar pakken ze het nu op. Ratten, echt vuile ratten zijn het. We zijn ook niet meer geweest, ik heb mijn zomervakantie ook teruggetrokken want de lol is er wel vanaf.

We zijn aan het kijken voor een eigen stukje grond waar dan ook waar een stacaravan op getrokken mag worden voor max 45000€ maar dat is nog verdomde lastig. Ook omdat hij zo enorm groot is 11,50 bij 3,90m. Aan een bosrand. De intentie is iig om in de herfstvakantie erheen te gaan. De oude caravan leeg te halen dan kan opdracht gegeven worden voor sloop. En dan hoop ik dat de "nieuwe" caravan verplaatst kan worden en dat we wat gevonden hebben. :'( :'(

Maar echt als iemand mij verteld dat iets verkocht is aan een groep gaan mijn nekharen acuut rechtop staan!
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

O Cindy, wat verschrikkelijk dat jullie afstand moeten doen van je veilige haven... Altijd als Den Haag je te veel werd, kon je in de Ardennen terecht om stoom af te blazen, en dan nu dit. :'( Dat moet echt pijn doen.

Voor 45.000 € kun je in noordelijk Zweden prachtige lappen grond (met een goed huis erop) kopen, maar ja, daar heb je niks aan. Hopelijk kun je iets anders vinden waar je makkelijk naartoe kunt rijden voor een weekendje. Succes, en sterkte. :-*
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Jeetje Cindy wat ongelooflijk stom.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ohhh dat is echt helemaal niet leuk Cindy, jullie stekkie.

Pfff er is iemand, duidelijk onder invloed, vanaf de stoep met fiets en al tegen mijn auto gevallen. Nadat ie eerst aan het begin van de straat en daarna aan het eind naar autos stond te schreeuwen.

Heel het voorval staat van begin tot eind op camera, verschillende buren hebben beeld aangeleverd, hij staat er duidelijk op en loopt hier dagelijks in de wijk rond, ik heb aangifte gedaan, maar de politie doet niks, zaak gesloten.
Dus zelf dokken, want van de private lease maatschappij moet ik het laten repareren. En de dag erna pleurt die person er bij wijze van spreken weer opnieuw tegenaan ::)
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Hoe dan Eelke? Dat is toch ronduit belachelijk.

eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Ja, hoe? Pech. Waarborgfonds is alleen voor gemotoriseerd vervoer en de politie mag alleen iets met camerabeelden als er een straf van 5 jaar of hoger gegeven kan worden (en als je dan bedenkt wat Ali B gekregen heeft...).
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Die kleine Spaanse pendejo van mij heeft gisteren een kip doormidden gebeten :-X
In geen 30 jaar dat ik een hond heb is iets in die richting me overkomen, maar ineens was het zover.
Net op bezoek, loslopende kippen in de tuin, geen vuiltje aan de lucht, we gaan naar binnen, Tola wordt los gemaakt, de deur gaat open en Tola is weg. Ik hoor geblaf en ren de tuin in (het blaffen blijkt van een hond in de tuin er naast maar zo ren ik wel in de goeie richting blijkt, het kippenhok ::) ) en ik zie Tola met z'n bek vol veren en een gehavende kip achter de kruiwagen.
'Gelukkig' stierf kip heel snel (je zag het leven er per seconde uitvloeien :-X ) en hoefde oom niet z'n bijl te pakken (zo deed hij het als het tijd was).
Gloeiende...daar sta je dan, net of je in een slechte film zit.
Oom zei 'ja, kippen gaan wel 's dood', ik heb m'n excuses aangeboden en uiteraard een nieuwe kip maar hij wilde er niet van weten.
Sjongejonge, de adrenaline bleef nog wel even aanwezig. En de boosheid (boos op mezelf natuurlijk).
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Zo te lezen was er geen aanleiding voor jou om dit aan te zien komen Pien dus wees niet te streng voor jezelf :-* Gelukkig pakt oom het goed op en weet jij nu helaas door dit voorval dat Tola het op kippen heeft voorzien.
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Klopt, als ik ook maar een nanoseconde had gedacht dat dit zou kúnnen gebeuren was hij nergens los geweest.
Ik heb het meteen nagevraagd bij de gt en ze zei 'wees een maand alert op herhaling' maar ik denk dat ik z'n hele leven alert blijf op herhaling :D
Dankjewel dinky! Dat had ik even nodig, deze vriendelijke woorden.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

- pien - schreef: vr 10 jul 2026, 14:32 Klopt, als ik ook maar een nanoseconde had gedacht dat dit zou kúnnen gebeuren was hij nergens los geweest.
Ik heb het meteen nagevraagd bij de gt en ze zei 'wees een maand alert op herhaling' maar ik denk dat ik z'n hele leven alert blijf op herhaling :D
Dankjewel dinky! Dat had ik even nodig, deze vriendelijke woorden.
Ik ben het met je eens - uit ervaring - dit is niet na een maand weg. En het gebeurt, en dan val je enorm en dat betekent dat je het ook serieus genoeg genomen hebt. Natuurlijk wilde je niet dat dit gebeurde, maar instinct is soms te sterk… (Lykke had vandaag bijna een kat te pakken die in het hoge gras naast het bospad lag. Ik had ook een halve hartverzakking…… )
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Jemig, dat is ook schrikken!

Nou, ik ga het beleven want ik heb echt wel een goeie gt (dacht ik tenminste) met veel jachtervaring.
Ik lees veel over hondengedrag en probeer bij te leren en mijn verantwoordelijkheid te nemen. Dat is het minste wat ik kan doen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Mijn ervaring met mijn meutehonden: één maal gejaagd en ze weten wat het is en willen ze niets liever. En dan hebben ze niet eens wat te pakken gehad, alleen maar gezien of zelfs alleen maar geroken. Het geeft ze ontzettend veel voldoening.

Plaats reactie