Bp weet raad
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Bp weet raad
Ik heb na het passen van het kinderzitje de knoop doorgehakt en de fiets van de halfords gekocht. Heb nog een leuke inruil op mijn oude fiets gekregen. En het kinderzitje paste alleen met de verhoger die ik op mijn oude fiets al had en die hebben ze netjes overgezet.
Vanmorgen voor het eerst op de fiets naar het zwembad, omdat ik nu kind én zwemtas mee kan nemen. Heerlijk.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik kan er hopelijk weer een hele poos tegen!
Vanmorgen voor het eerst op de fiets naar het zwembad, omdat ik nu kind én zwemtas mee kan nemen. Heerlijk.
Allemaal bedankt voor het meedenken. Ik kan er hopelijk weer een hele poos tegen!
- Charlie Angel
- Moderator
Ik hoop dat je veel plezier zult hebben met je fiets! [emoji8]
-
hannabelgje
- 5-sterren

Veel plezier met je nieuwe fiets!
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
Dat je er maar veel plezier van mag hebben! 
Dank jullie wel!
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Veel plezier en rij voorzichtig! Hoe zit dat tegenwoordig in Nederland, is een helm dragen daar al normaal geworden?
Fijn dat ze je goed geholpen hebben met het overzetten van het zitje
Dat jullie er maar veel plezier van mogen hebben!
@Anne: op basis van alle basisschool kinderen die ik voorbij zie komen denk ik dat ik kan stellen dat gebruik van een helm beetje 50/50 is bij jonge kinderen. Het is dus zeker normaler aan het worden, zeker onder (jonge) kinderen.
Heb je het over tieners dan zie je veel fatbikes zonder helm.
@Anne: op basis van alle basisschool kinderen die ik voorbij zie komen denk ik dat ik kan stellen dat gebruik van een helm beetje 50/50 is bij jonge kinderen. Het is dus zeker normaler aan het worden, zeker onder (jonge) kinderen.
Heb je het over tieners dan zie je veel fatbikes zonder helm.
Het wordt wel steeds normaler. Nina moet een helm op. Want ik ben als de dood dat ze een keer door een razendsnelle ebike (met oudje erop, want sorry, die zijn met regelmaat levensgevaarlijk, ongeduldig en asociaal) of fatbike wordt aangetikt. En vergeet de bezorgers niet die met enorme bakken voorop hun fiets op topsnelheid overal tussendoor racen. En dan val je al snel héél hard.Anne in Zweden schreef: do 02 jul 2026, 19:48 Veel plezier en rij voorzichtig! Hoe zit dat tegenwoordig in Nederland, is een helm dragen daar al normaal geworden?
En toen zei Nina: mama waarom heb jij dan geen helm op. Uh ja… omdat ik dat niet gewend ben. Maar eigenlijk is het tegenwoordig gewoon slimmer om wel te doen. Dus zijn Nina en ik samen een helm voor mij gaan kopen en die draag ik braaf. Je hebt maar 1 hoofd en ik zie mijn meisje graag groot worden.
Laatst op vakantie hadden we de helmen vergeten. Toen gingen we door de bossen en landerijen en vond ik het wel prima. Het is het razendsnelle fietsverkeer dat door de stad flitst waar ik bang van ben.
Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ik wens jullie veel fietsplezier. En ja, een helm staat niet al te charmant maar is een goed plan om op te doen. Het is gekkenhuis in fietsland 
Ik ben het vanuit het paardrijden al wel gewend om er niet uit te zien. Daar is het heel normaal, je hebt gewoon een helm op, simpel. Dus nu ik eenmaal besloten heb om een helm te dragen op de fiets, loop ik er ook gewoon de winkel mee in zonder dat ik het door heb. Dat vinden mensen dan weer wel raar merk ik ::)Lizzy schreef: zo 05 jul 2026, 07:19 Gefeliciteerd met je nieuwe fiets! Ik wens jullie veel fietsplezier. En ja, een helm staat niet al te charmant maar is een goed plan om op te doen. Het is gekkenhuis in fietsland :-X
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
In Oslo val je uit de toon als je er geen op hebt. Ik was hem een keer vergeten en voelde me heel ongemakkelijk… maar ja hier kan je de helm aan de fiets laten hangen als je boodschappen gaat doen. Zou ik in NL toch niet doen… (in hartje Oslo trouwens ook niet)Kaela schreef: zo 05 jul 2026, 17:08 Ik ben het vanuit het paardrijden al wel gewend om er niet uit te zien. Daar is het heel normaal, je hebt gewoon een helm op, simpel. Dus nu ik eenmaal besloten heb om een helm te dragen op de fiets, loop ik er ook gewoon de winkel mee in zonder dat ik het door heb. Dat vinden mensen dan weer wel raar merk ik![]()
Ik reed nog paard zonder cap of met lessen/wedstrijden eentje met een stiekje onder je kinKaela schreef: zo 05 jul 2026, 17:08 Ik ben het vanuit het paardrijden al wel gewend om er niet uit te zien. Daar is het heel normaal, je hebt gewoon een helm op, simpel. Dus nu ik eenmaal besloten heb om een helm te dragen op de fiets, loop ik er ook gewoon de winkel mee in zonder dat ik het door heb. Dat vinden mensen dan weer wel raar merk ik![]()
In de winkel lopen ermee.... Ach, kan jou het schelen, je bent toch al getrouwd
- pearlsofpassion
- Moderator
In belgie is onder tieners de helm ook zowat voor de helft in de mode. Om aan je stuur te hangen!
Eentje spotten met de helm ook effectief op, daar moet je serieus voor zoeken.
Behalve onder de wielrenners natuurlijk ( onze Vincent doet aan wielrennen) daar is het uiteraard gewoon verplicht. Altijd. Punt.
Ik vind dat het eigenlijk altijd verplicht zou moeten zijn. En zeker op elektrische fietsen. Het is veel gevaarlijker om zonder helm te fietsen dan te skien en daar draagt nu ook iedereen ze. Het heeft een paar bekend comapatienten gekost, maar nu is dat toch ook normaal.
Alleszinds, veel plezier met je fiets Karin.
Klinkt heel fijn dat jullie nu samen op stap kunnen.
Eentje spotten met de helm ook effectief op, daar moet je serieus voor zoeken.
Behalve onder de wielrenners natuurlijk ( onze Vincent doet aan wielrennen) daar is het uiteraard gewoon verplicht. Altijd. Punt.
Ik vind dat het eigenlijk altijd verplicht zou moeten zijn. En zeker op elektrische fietsen. Het is veel gevaarlijker om zonder helm te fietsen dan te skien en daar draagt nu ook iedereen ze. Het heeft een paar bekend comapatienten gekost, maar nu is dat toch ook normaal.
Alleszinds, veel plezier met je fiets Karin.
Klinkt heel fijn dat jullie nu samen op stap kunnen.
Het is grappig hoe snel een cap/helm ingeburgerd raken.
Voor mij was een cap met paardrijden ook niet meer dan normaal. Ik wist niet beter dan dat je met een goede cap reed. Ik durf ook wel te zeggen dat hij mij beschermd heeft, ik ben een keer tijdens de les met springen gevallen waarbij ik met de cap tegen de hindernispaal ben beland en door de cap niks mankeerde. Toen mijn jongere neefje ruim 10 jaar later ging paardrijden was de bodyprotector ingeburgerd, die zag je in mijn tijd nog niet.
Met professioneel wielrennen reed men in de jaren 90 nog zonder helm de bergen af. Nu kan je het je niet meer voorstellen zonder helm
Voor mij was een cap met paardrijden ook niet meer dan normaal. Ik wist niet beter dan dat je met een goede cap reed. Ik durf ook wel te zeggen dat hij mij beschermd heeft, ik ben een keer tijdens de les met springen gevallen waarbij ik met de cap tegen de hindernispaal ben beland en door de cap niks mankeerde. Toen mijn jongere neefje ruim 10 jaar later ging paardrijden was de bodyprotector ingeburgerd, die zag je in mijn tijd nog niet.
Met professioneel wielrennen reed men in de jaren 90 nog zonder helm de bergen af. Nu kan je het je niet meer voorstellen zonder helm
-
Siberienne
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik kan me nog die ‘fietshelmen’ van leer herinneren, daar zat paardenhaar in. Deed geen drol. Gelukkig toonde verkoper van de fiets van meneer even dat je zo’n ding zo uit elkaar trok. En zei hij ‘koop een goede’. Heel blij mee toen een paar jaar later meneer voor mijn ogen onderuit ging bij een vaart van 50-60 km per uur en met zijn hoofd op het asfalt klatste. Er zaten steentjes een cm diep in de helm, maar zijn hoofd was heel. We fietsten met twee jongens die de helm bij zich hadden maar vaak niet op. Die zijn hem toen ook maar gaan dragen….