[quote="sylvia"]
Ik dacht ook altijd dat de invloed van de fokker zo giga groot was,maar die invloed is alleen zolang het de eigenaar goed uitkomt,en zodra de eigenaar een advies hoort die hem beter uitkomt is het woord van de fokker ineens niets meer waard.En tegen een da kan een fokker ook niet op,hoewel de meeste serieuze fokker meer weet van de afwijkingen binnen het ras dan de da.
Ik vindt het allemaal erg leuk utopische gezwets maar de werkelijkheid is anders ,want was het zo als hier verteld dan liepen er nu heel veel vlees etende amerikaanse cockerspaniels in Nederland.
Ieder mag zijn menig hebben,maar ik heb hier dertien jaar ervaring met puppykopers en dertien jaar resultaat in wat gaat een puppy koper voeren,zelfs hele boekwerken advies over verzorging,wat ze kunnen naslaan worden vergeten en niet nageleefd,Als je een pup afgeeft draag je de verantwoordelijkheid over aan de kopers,en je kunt alleen hopen dat ze je raad opvolgen.Hoe wil je hard maken dat die brokken slecht zijn als het gros van de honden op brokken leeft,werkt en wint, als de da zegt dat brokken beter is dan vlees.
Dan rest je niets anders dan hopen dat er ergens 1 eigenaar vlees blijft voeren.De meeste mensen zijn namelijk niet zo intensief bezig met wat hun hond eet,ik koop dure brokken dus ik hou van mijn hond ,want hij heeft recht op het beste,en ok fokker dat vlees was ook goed hoor maar het is niet dat ik nu afval voer.Ga er maar aanstaan,de nieuwe eigenaren verplichten vers te blijven voeren vindt ik veel te ver gaan,wat als ik bij donna een contract had moeten tekenen dat ze de rest van haar leven alleen euk had mogen eten,slaat toch nergens op,terwijl haar fokker dat wel HET beste voer voor honden vindt.
[/quote]Je heb gelijk en 1 lichtpuntje is dat veel broken mensen radar hebben gezien echt op het werk bij mij ik werk in een groot bedrijf mensen hadden het erover.
En hier in N.H. heb je van die grote winkels voor,tuin,plant en dier en daar staan grote open vriezers met het gebruikelijke maar ook Duck, Prins vers
ik bedoel maar.En het word steeds meer verplicht om wat eruit komt zelf op te ruimen nou dan ben je met vers toch veel beter af.Als je soms ziet wat sommige honden neer leggen heb je aan boterhamzakje echt niet genoeg.