dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

[quote="Lizzy"]
[quote="Truus.P"]
[quote="Lizzy"]
Nou, da's toch leuk om te horen hoor, dat er mensen zijn die niet gelijk geirriteerd raken wanneer je over verse voeding begint! En dan is het nu toch echt fijn om te lezen dat er weer een paar honden beter in hun velletje zitten! SUPER!

Groetjes, Lizzy

[/quote]

Het ligt er ook aan HOE het wordt vertelt Lizzy.
En....je zult altijd mensen houden die er (nog) niet aan willen. Het is ook een omschakeling en elke baas denkt dat hij/zij het beste met hun dier voor heeft dus..in het begin gaan ze in de verdediging maar als de boodschap regelmatig terug komt worden ze vanzelf nieuwschierig ;D
Hier een voorbeeld ;) ;D
[/quote]Ja, da's misschien wel waar hoewel ik ook wel gezien heb dat sommige brokken-fan's weinig kunnen hebben als het over voeding gaat... Ik denk zelf dat dat komt omdat ze deep down zelf ook wel weten dat dag in dag uit die droge meuk nooit gezond kan zijn....
[/quote]

Ik vraag me af of ze dat deep down wel weten ::)
Brokken geven is ''normaal'' en ze hebben er veel geld voor over en vinden allemaal dat ze ''gezonde brok'' geven.
En..ja. ze kunnen weinig hebben als het over voeding gaat. Waarom?...omdat je aan hun als mens komt .
Dat is net als bij opvoeding van kinderen..je weet wel wat er beter kan maar je wilt het niet van een ander horen ;)
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Waar ik me zo aan erger is als er op een forum een voedingstopic is meestal met de vraag wat is het beste voer? Dan geef je daarop antwoord dat het beste voer vers is daar je hond of kat daarop gebouwd is.Direct , je kan er gewoon op wachten komen dan de overtuigde brokken gelover en die gaat er tegen in dat brokken natuurlijker beter zijn,tot hier ok,die brokkenvoerder brengt dan dingen naar voren die kant nog wal slaan die wil je dan even rechtzetten met onderbouwde feiten,gaan er altijd enkele helemaal over de rooie omdat hoe je het ook draait of keert de mensen zich altijd aangevallen voelen ,en denken dat je bedoeld dat ze niet goed voor hun dier zorgen,daaruit concluderend dat je zegt dat ze niet van hun dier houden.
Volgens mij komt deze redernatie voort uit een gevoel bij die mensen zelf dat diep in hun hart ze weten dat het waar is wat je zegt,maar dat ze om de één of andere reden (geld,of ruimtegebrek,of ze vinden het niet handig) liever brokken voeren ongeacht of het het beste voor hun hond is of niet.Dat kan ik ben de laatste die je daar op zou aanspreken,maar ik heb nog nooit een discussie kunnen voeren waarin brokkenvoerders met feiten onderbouwd mijn versvlees verhaal konden weerleggen.Tegenovergesteld eigenlijk,vaak proberen ze het niet eens beginnen ze direkt te schreeuwen dat die vers fanaat hun keuze eens moet respecteren ::)
Terwijl er van respect de andere kant op weinig te vinden is.
Daarom laat ik ook wel van die discussies voorbij gaan,dat ik denk de groeten,op dier en natuur zijn er al komplete oorlogen gevochten,beetje moe wordt je er wel van.Ik heb daar vandaag iemand geadviseerd om brokken bij de boerenbond te halen ::) ;D ik bedoel maar.
Laatst gewijzigd door sylvia op zo 25 jan 2004, 00:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

::) ;D ;D jouw advies ..brokken bij de Boeren Bond ??? ;D
Ach meid.. je zult die reactie's altijd houden en ik kan me voorstellen dat je er wel eens moe van wordt ja :(
Toch heb je er ook al veel over de streep getrokken toch?
En ZO IS DAT :-*
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

[quote="sylvia"]
Ik heb daar vandaag iemand geadviseerd om brokken bij de boerenbond te halen ::) ;D ik bedoel maar.

[/quote]

Hoe kreeg je dat je vingers uit? ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="chooky"]
[quote="sylvia"]
Ik heb daar vandaag iemand geadviseerd om brokken bij de boerenbond te halen ::) ;D ik bedoel maar.

[/quote]

[/quote]Dat was ook HEEL moeilijk! Dat doet waarschijnlijk NOG pijn ;D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="chooky"]
[quote="sylvia"]

[/quote]

[/quote]
;D ;D ;D ;D
Zonder moeite hoor ;D
Die topic rook naar opruierij zo van willen de versvoerders even reageren,nou dat heb ik gedaan met boerenbond brokjes ;D Nicolette niet die heeft netjes en serieus geantwoord ;D
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Toen Angeltje hier kwam wonen was ze ook brokjes van de boer'n bond gewend :-\ Ze had een droge neus, liep rechts-voor mank, volgens de da van baasje nr. 2 had ze artrose (met 2 jaar!), ze had dan ook een spuit en medicatie bij zich. Nooit gebruikt. Toen voerde ik ook nog brokken, maar wel "een beter merk" Nu weet ik wel beter! ;D In ieder geval, Angeltje heeft nooit meer mank gelopen, sterker nog; ontwikkelt bij het loslopen in het veld snelheden waar een windhond nog jaloers op zou worden, eerlijk, ik heb nog nooit een herder zó hard zien lopen! ;D 8) En Ashley was al snel toen z'n rug nog goed was! 8) M.a.w., hondenliefhebbers, geef je hond(en) nou maar gewoon kompleet versvlees of barf en je zult zien: je hond wordt fitter en gezonder, hoeft minder vaak naar de da (scheelt euro's!), en wordt een stuk ouder!
Nelly
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nelly »

Zo Syl, deze gaat tenminste 'ns 'n keer niet over jouw rug :D
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Nelly"]
Zo Syl, deze gaat tenminste 'ns 'n keer niet over jouw rug :D
[/quote]
;D ;D ;D precies,ik heb de eerste vers discussie daar al gevoerd toen de nieuwe site net een dag de lucht in was ,en soms heb je er even geen zin in,dan heb je zoietsvan dahááág deze zonder mij (gebeurt niet vaak,maar af en toe gebruik je je ik sla even over kaart)
Semr@
2-sterren
2-sterren

Bericht door Semr@ »

Gisteren nog, kreeg ik het met een paar collega's over het voer wat ze hun hond geven. Ik vertelde, dat brokken eigenlijk heel slecht zijn. Ik zei ook, dat ik nog een mooi brokken documentje op de computer heb staan, dat ik hem wel even door wilde mailen. Nou dat hoefde niet, de hond deed het heel goed op Eukaneuba en heeft een mooi glanzende vacht. Ik kreeg toch het gevoel, dat hij niet wilde weten wat erin zit, jammer. :-\Een andere collega heb ik het wel doorgemaild, die was wel nieuwsgierig. Ben benieuwd of hij er wat mee gaat doen, zou mooi zijn. Ik zelf kan haast niet wachten, om te zien of onze andere hond nog gaat veranderen als ze straks ook vers krijgt. :D

Groetjes Mariska.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik zelf geef nooit het brokkendocument aan iemand door,eigenlijk vindt het brokkendocument te
Mensen die tevreden zijn over hun brokken ,wie hun hond er gezond uit ziet en wie je dit dokument laat lezen geloven dit niet,omdat het eigenlijk een beetje te is geschreven.Als je dat leest zou je denken dat er geen hond is die dat overleeft laat staan dat die hond eruit zou zien als hun gezonde tegen de klippen opglimmende hond.Ik probeer liever een milder verhaal te vertellen over de werking van het verterings apparaat van de hond,en het gegevven van mooi van buiten rot van binnen,daarbij gebruik ik Andre en zijn honden nog wel als vergelijkings materiaal (hoop dat je dat niet erg vindt Andre ;D ) Dus ik hoop dat hij en zijn honden nog lang mogen blijven winnen :D
Semr@
2-sterren
2-sterren

Bericht door Semr@ »

Het klopt, dat document is heftig. Ik bedoel niet het stuk wat hier op Barfplaats staat, maar ik heb hier wel de link naar dat verhaal gevonden. Het zal ook niet met alle brokken zo gaan denk ik, maar de goedkopere merken zullen vast op deze manier hun brokken maken. En het klink best wel eng, dat je je hond zulke bocht geeft. Ik wist niet dat de brokken zo gemaakt worden, dus aan de andere kant opend het je ogen wel weer. En het zet je misschien aan het nadenken.
diana
5-sterren
5-sterren

Bericht door diana »

ik zet het overal neer hoor haha
op alle doberclubs als ze iets over voer vragen.
maar moet me ook vaak inhouden in dierenwinkels als ik weer iemand met een zak brokken zie sjouwen heb ik de neiging www.barfplaats te fluisteren...
heb het wel eens gedaan...
leer je veel van over puppies zei ik . haha liepen met puppenbrokken te sjouwen!!!!
vindt ik dan zooo zonde.
hoe jonger hoe beter op vers.
toen lady van mij nog pup was had ik nog geen internet...
en voerde natuurlijk trouw de brokkies de mijn fokker het beste vond...
Yorick
3-sterren
3-sterren

Bericht door Yorick »

Ik kan het alleen maar eens zijn met jullie. Ik was ook een brokkengever alhoewel ik wel vermoedde dat er iets beter moest zijn. Toen ik Yorick op Duck zette toen ie een pupje was was ie die voeding na 2 weken al beu dus ben ik terug overgestapt op brokken en dat ging er dan wel goed in. Tot nu toe geniet ie van de Duck, kan alleen maar hopen dat het zo blijft en dan HOP naar een paar dagen Barf per week hé!!

1 opmerkingetje: op sommige sites (ik zet geen namen neer want wete niet of dat toegelaten is) word je echt afgeschilderd als een ONMENS als je brokken geeft, daarom heb ik van deze site ook 1 van mijn favo's gemaakt, hier geven de mensen je feiten en staven deze ook en geen moeite is teveel om te antwoorden om soms domme vragen (in mijn geval dan, ik weet graag alles tot in de kleinste details :-[ )

Ook al kost Yoricks eten me nu 2 maal zoveel per maand dit mag geen obstakel zijn want je huisdieren verdienen nu eenmaal het beste.

Van Yorick, Lenka & mezelf dus ook EEN DIKKE DANK U aan Barfplaats.nl! :D
Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Het brokken-document is inderdaad zeer confronterend, maar dat heeft mij juist de ogen geopend. Ik kon het niet geloven, :o en ben toen dus heel kritisch de samenstelling op de zak van mijn (zeer dure) dieet-brok gaan bestuderen. Mede door jullie adviezen heb ik deze week rigoreus besloten: die rommel de deur uit! Beau krijgt alleen nog maar vers. ;D

Ik heb trouwens op een ander forum een vergelijking getrokken tussen Barf en Atkins (nee, geen vet dieet maar verstandige voeding) en ik kreeg ontzettend leuke reacties! Het lijkt nl erg veel op mekaar: vermijd zetmeel en suikers eet gewoon lekkere gezonden dingen: vlees, groente en fruit! Kon ik meteen een beetje reclame maken voor deze site....want die mensen hebben ook beesjus.... :D

(1 lid vroeg waar ze Barf kon kopen...dat vond ik erg grappig...)

Peet

Plaats reactie