[quote="meesmerel1"]
[quote="geer"]
[quote="jelle"]
Hoi Nephilim,
ik snap waar je vandaan komt... ik heb ook lang sceptisch gestaan tegenover allerhande beweringen van BARfers en versvoerfabrikanten. Hier vind je er een aantal die prima uit hun woorden komen, maar ik ben er ook wel eens tegengekomen die dat een stuk minder konden. Natuurlijk kan ook ik best een stuk schrijven met allerhande beweringen die tegen vers en BARF pleiten. Niet dat het klopt, maar het is net zo min te staven met harde feiten als veel beweringen die je in kringen van verslees-voerders zult tegenkomen.
En aangezien ik zelf een wetenschappelijke opleiding heb was ook bij mij de drang naar bewijzen ipv beweringen groot. Niet gevonden, geen keiharde bewijzen en onderzoeken althans. Toch ben ik door verhalen en getuigenissen van mensen die ik vertrouw en door mijn eigen gezond verstand wel overtuigd geraakt, en er wordt hier nu volop geBARFt.
Door simpelweg te kijken naar wat er nou echt in die brokken zit en hoe ze worden gefabriceerd ben ik er wel van overtuigd geraakt dat vers en BARF voor elke normale hond een veel betere en natuurlijker manier van voeden is. En logisch nadenken: wat kunnen de grondstoffen zijn voor een hondenvoer dat misschien een à anderhalve euro per kilo kost... en dat dan nog na diverse commerciele tussenstappen. Een hond is primair een carnivoor, dat zul je hopelijk met mee eens zijn... er is geen enkele brok voor zover ik weet waar als hoofdingedient écht vlees in zit.
Ik stel zelf het eten voor mijn honden samen, weet wat ze eten en zie hoe ze het er op doen. En ik zie dat het klopt. Een hond hoort te scheuren aan pens, te kluiven op een écht bot en kipkarkassen te kraken tussen de kaken. Niet een bak droge brokken weg te werken. Hij doet het er wel op, hoor, voor zolang het duurt. Eigenlijk jammer, dat je niet veel sneller aan de buitenkant van je hond ziet wat je erin stopt. Heel veel honden lijken het in principe prima te doen op de meest slechte voeding. Als ze er al problemen door krijgen is het erg moeilijk die terug te voeren op de voeding van jarenlang.
De beste manier om bewijs voor jezelf te krijgen is waarschijnlijk gewoon om het te proberen. Dan zie je pas het verschil. Dat, gecombineerd met de positieve ervaringen van mensen die ik serieus durf te nemen heeft mij ook overstag doen gaan.
[/quote]
Kijk, en dAt probeerde ik nu al een half uur uit mijn eigen pen te krijgen

Goed gezegd!

[/quote]
Helemaal mee eens (alhoewel ik kant-en-klaar voer).
De hardliners onder barfers zijn idd. best wel extreem en ik kan me voorstellen dat je je dan in je persoon voelt aangevallen. Wat voor brok voer je eigenlijk?
gr.
Marije
[/quote]
Hoe bedoel je ,hoewel je kant en klaar voert ???
Ik voer ook kant en klaar en ook ik vindt brokken geen gezonde hondenvoeding.