dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

stel nou dat we een beeeeetje gelijk hebben?
Daar zou ik persoonlijk een beetje ongerust over worden als ik brokken voerde.
Kijk wij willen jou niet verplichten je hond vers te voeren,maar ik zou je willen zeggen,je bent hier nu al bijna een dag bezig (sjips weer niks gedaan ,bedankt :P ;D ) Besteed ook eens een dag aan onderzoek,aan logisch nadenken over wat een hond is,en zoals ik eerder zei,ook psygisch is vers ,een lekker groot sappige eetbaar bot zeer goed.Een gezonde geest in een gezonde hond.
En ja ook een hond die vers eet kan ziek worden,dus lees niet dat vers een wondermiddel is die ervoor zorgd dat je hond 20 word zonder de da te zien,das onzin,maar vers lost heel veel brokkenellende op.
En als je je geheel verdiept is in wat vers is en wat een brok is en wat dit betekent voor de hond,maak daar dan je beslissing wat je wilt voeren,is dit brok even goeie vrienden,is jouw keus maar je hebt je kritische geest twee kanten op laten kijken,nu heeft je kritische oog een blinde vlek.
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

Stig,

Als we nu eens afspreken dat jij de brokkenfabrikanten gaat uitleggen dat ze geen halve waarheden c.q. leugens moeten verspreiden over het feit hoe goed hun brokken zijn

dan gaan wij lekker verder met de discussie over de voordelen van vleesvoer en hoe we mensen met probleemhonden kunnen helpen.

P.S. Je zegt dat je niet slecht ben voor je hond...geef je het beest weleens vers??
Indien je dat niet doet moet je jezelf toch eens afvragen
of een carnivoor wel gezond kan leven op een menu wat bestaat uit 70% graan. Het is ongeveer hetzelfde als je konijn altijd tartaar geven.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Stig,ik vindt het geen leugen als ik vertel dat brokken slecht zijn voor een carnivoor,ondanks dat er honden nog een redelijke leeftijd op weten te behalen.
Het is juist zo lullig voor de honden die het niet halen en dat zijn er nog al wat.Het trieste is dat je waarschijnlijk nog een hoop geld neertelt voor iets waar het lichaam van je hond op volle toeren moet draaien om het gebouw in stand te houden.
Je hebt het elke keer over je hond die nog hartstikke jong is,dat is nog geen graadmeter.
Zoals ik eerder zei verdiep je eens en haal die blinde hoek uit je blikveld,en dan praten we verder.
Laatst gewijzigd door sylvia op vr 30 jan 2004, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Janet
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Janet »

En wees wat gerichter in je kritiek. Je hebt het alleen maar over "jullie barfers" en zo. Ik neem dan ook aan dat deze zin:
En je moet mijn berichten niet veralgemenen.
óók voor jezelf geldt ;). Het feit dat je 'geen stelling inneemt', maakt je argumenten er voor mij niet sterker op :-\.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nephilim"]
[quote="sylvia"]
Waar jij boos over bent is leuk maar wie hier wijs je aan als verspreider van leugens ??? ik heb nergens leugens verspreid,ik heb nog nooit iemand verteld dat er dooie kat in de frolic zit,ik heb nooit verteld dat het in nederland heden tendage zo is dat destructie materiaal in de hondenvoeding verdwijnt.
[/quote]
Dat van die geeuthanaseerde katten heb ik echt hier op het barfforum voor het eerst gehoord hoor... Ik zeg toch ook nergens dat jij leugens vertelt?

Laten we het hierbij houden. Ik zal barf zeker ooit wel eens proberen, probeer jullie om geen halve waarheden te verkondigen over brokken, ok? Zo hebben we allemaal toch wat aan deze discussie gehad.

Groetjes,
Stig
[/quote]Huh? Wat aan deze discussie gehad? Ik heb geen fluit aan deze discussie gehad! Ergo, ik heb mijn tijd zitten verdoen! Ik had gehoopt dat jouw hond wat aan deze discussie zou hebben....!

Maar ik neem geen woord terug: brokken zijn slecht. Punt.

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 30 jan 2004, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

Voor diegenen die een wetenschappelijk bewijs willen, er is een studie naar gedaan in Noorwegen:
http://www.living-foods.com/articles/rawpetfood.html
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="chooky"]
Voor diegenen die een wetenschappelijk bewijs willen, er is een studie naar gedaan in Noorwegen:
http://www.living-foods.com/articles/rawpetfood.html

[/quote]
zet em ook even in de bieb Eva
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

[quote="geer"]
[quote="jelle"]
Hoi Nephilim,

ik snap waar je vandaan komt... ik heb ook lang sceptisch gestaan tegenover allerhande beweringen van BARfers en versvoerfabrikanten. Hier vind je er een aantal die prima uit hun woorden komen, maar ik ben er ook wel eens tegengekomen die dat een stuk minder konden. Natuurlijk kan ook ik best een stuk schrijven met allerhande beweringen die tegen vers en BARF pleiten. Niet dat het klopt, maar het is net zo min te staven met harde feiten als veel beweringen die je in kringen van verslees-voerders zult tegenkomen.

En aangezien ik zelf een wetenschappelijke opleiding heb was ook bij mij de drang naar bewijzen ipv beweringen groot. Niet gevonden, geen keiharde bewijzen en onderzoeken althans. Toch ben ik door verhalen en getuigenissen van mensen die ik vertrouw en door mijn eigen gezond verstand wel overtuigd geraakt, en er wordt hier nu volop geBARFt.

Door simpelweg te kijken naar wat er nou echt in die brokken zit en hoe ze worden gefabriceerd ben ik er wel van overtuigd geraakt dat vers en BARF voor elke normale hond een veel betere en natuurlijker manier van voeden is. En logisch nadenken: wat kunnen de grondstoffen zijn voor een hondenvoer dat misschien een à anderhalve euro per kilo kost... en dat dan nog na diverse commerciele tussenstappen. Een hond is primair een carnivoor, dat zul je hopelijk met mee eens zijn... er is geen enkele brok voor zover ik weet waar als hoofdingedient écht vlees in zit.

Ik stel zelf het eten voor mijn honden samen, weet wat ze eten en zie hoe ze het er op doen. En ik zie dat het klopt. Een hond hoort te scheuren aan pens, te kluiven op een écht bot en kipkarkassen te kraken tussen de kaken. Niet een bak droge brokken weg te werken. Hij doet het er wel op, hoor, voor zolang het duurt. Eigenlijk jammer, dat je niet veel sneller aan de buitenkant van je hond ziet wat je erin stopt. Heel veel honden lijken het in principe prima te doen op de meest slechte voeding. Als ze er al problemen door krijgen is het erg moeilijk die terug te voeren op de voeding van jarenlang.

De beste manier om bewijs voor jezelf te krijgen is waarschijnlijk gewoon om het te proberen. Dan zie je pas het verschil. Dat, gecombineerd met de positieve ervaringen van mensen die ik serieus durf te nemen heeft mij ook overstag doen gaan.

[/quote]

Kijk, en dAt probeerde ik nu al een half uur uit mijn eigen pen te krijgen ;) Goed gezegd! :D
[/quote]

Helemaal mee eens (alhoewel ik kant-en-klaar voer).
De hardliners onder barfers zijn idd. best wel extreem en ik kan me voorstellen dat je je dan in je persoon voelt aangevallen. Wat voor brok voer je eigenlijk?

gr.

Marije
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Lizzy"]
[quote="Nephilim"]
[quote="sylvia"]
Waar jij boos over bent is leuk maar wie hier wijs je aan als verspreider van leugens ??? ik heb nergens leugens verspreid,ik heb nog nooit iemand verteld dat er dooie kat in de frolic zit,ik heb nooit verteld dat het in nederland heden tendage zo is dat destructie materiaal in de hondenvoeding verdwijnt.
[/quote]
Dat van die geeuthanaseerde katten heb ik echt hier op het barfforum voor het eerst gehoord hoor... Ik zeg toch ook nergens dat jij leugens vertelt?

Laten we het hierbij houden. Ik zal barf zeker ooit wel eens proberen, probeer jullie om geen halve waarheden te verkondigen over brokken, ok? Zo hebben we allemaal toch wat aan deze discussie gehad.

Groetjes,
Stig
[/quote]Huh? Wat aan deze discussie gehad? Ik heb geen fluit aan deze discussie gehad! Ergo, ik heb mijn tijd zitten verdoen! Ik had gehoopt dat jouw hond wat aan deze discussie zou hebben....!

Maar ik neem geen woord terug: brokken zijn slecht. Punt.

Groetjes, Lizzy
[/quote]
Mag ik me hier bij aansluiten.
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="meesmerel1"]
[quote="geer"]
[quote="jelle"]
Hoi Nephilim,

ik snap waar je vandaan komt... ik heb ook lang sceptisch gestaan tegenover allerhande beweringen van BARfers en versvoerfabrikanten. Hier vind je er een aantal die prima uit hun woorden komen, maar ik ben er ook wel eens tegengekomen die dat een stuk minder konden. Natuurlijk kan ook ik best een stuk schrijven met allerhande beweringen die tegen vers en BARF pleiten. Niet dat het klopt, maar het is net zo min te staven met harde feiten als veel beweringen die je in kringen van verslees-voerders zult tegenkomen.

En aangezien ik zelf een wetenschappelijke opleiding heb was ook bij mij de drang naar bewijzen ipv beweringen groot. Niet gevonden, geen keiharde bewijzen en onderzoeken althans. Toch ben ik door verhalen en getuigenissen van mensen die ik vertrouw en door mijn eigen gezond verstand wel overtuigd geraakt, en er wordt hier nu volop geBARFt.

Door simpelweg te kijken naar wat er nou echt in die brokken zit en hoe ze worden gefabriceerd ben ik er wel van overtuigd geraakt dat vers en BARF voor elke normale hond een veel betere en natuurlijker manier van voeden is. En logisch nadenken: wat kunnen de grondstoffen zijn voor een hondenvoer dat misschien een à anderhalve euro per kilo kost... en dat dan nog na diverse commerciele tussenstappen. Een hond is primair een carnivoor, dat zul je hopelijk met mee eens zijn... er is geen enkele brok voor zover ik weet waar als hoofdingedient écht vlees in zit.

Ik stel zelf het eten voor mijn honden samen, weet wat ze eten en zie hoe ze het er op doen. En ik zie dat het klopt. Een hond hoort te scheuren aan pens, te kluiven op een écht bot en kipkarkassen te kraken tussen de kaken. Niet een bak droge brokken weg te werken. Hij doet het er wel op, hoor, voor zolang het duurt. Eigenlijk jammer, dat je niet veel sneller aan de buitenkant van je hond ziet wat je erin stopt. Heel veel honden lijken het in principe prima te doen op de meest slechte voeding. Als ze er al problemen door krijgen is het erg moeilijk die terug te voeren op de voeding van jarenlang.

De beste manier om bewijs voor jezelf te krijgen is waarschijnlijk gewoon om het te proberen. Dan zie je pas het verschil. Dat, gecombineerd met de positieve ervaringen van mensen die ik serieus durf te nemen heeft mij ook overstag doen gaan.

[/quote]

Kijk, en dAt probeerde ik nu al een half uur uit mijn eigen pen te krijgen ;) Goed gezegd! :D
[/quote]

De hardliners onder barfers zijn idd. best wel extreem en ik kan me voorstellen dat je je dan in je persoon voelt aangevallen. Wat voor brok voer je eigenlijk?

gr.

Marije
[/quote]
Hoe bedoel je ,hoewel je kant en klaar voert ???
Ik voer ook kant en klaar en ook ik vindt brokken geen gezonde hondenvoeding.
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

omdat haar stukje over Barf gaat...thats all... niet dat de een beter of slechter is, maar gewoon een constatering zeg maar (klinkt wat vaag). (nb ik wilde eigenlijk alleen maar zeggen dat ik niet zelf samenstel, dus niet precies weet wat er in de hondenbak ligt)

ik heb het hele stuk teruggelezen en ik vind inderdaad dat Nephilim (ofzo) beter zijn forum-barfers kan aanvallen dan barfplaats...

Oja, Mijn kitten had steeds diarree, sinds vers niet meer...

waarom moet je als je van brokken wisselt eerst zo lang de brokken mengen? Is dat niet een teken dat er iets mis is? Met vers heb je daar geen probleem mee! Ik was ook sceptisch, maar ben overtuigd...
Laatst gewijzigd door meesmerel1 op vr 30 jan 2004, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
oebaya
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door oebaya »

[quote="Semr@"]

Ik denk dat ik eerst eens ga overschakelen op Farm Food brokken en zien hoe dat verloopt. Misschien probeer ik later wel eens barf en zal ik zelf het verschil zien hé.

Ik heb ook bewust gekozen voor Farmfood brokken in der tijd. Ik wist toen het bestaan van versvlees niet. Ik koos hiervoor, omdat Farmfood een natuurlijke brok is. Ik moet toegeven, dat onze 1e hond er een mooiere en langere vacht van heeft gekregen. Maar de laatste tijd viel het mij op, dat onze honden allebei extreem veel poepten. En 1 hond had steeds last van de anaalklieren. Dit heeft mij aan het nadenken gezet, want hoeveel voedingsstoffen worden er door de hond opgenomen, als er net zoveel aan de achterkant uit komt, als ik er in de voorkant in stop? Via een ander forum ben ik op Barfplaats terecht gekomen . En de leden hier hebben mij toch kunnen overtuigen om versvlees te gaan voeren. 1 hond krijgt het nu al een paar weken en ze poept nu zoveel minder en heeft minder last van de anaalklieren. Dit heeft mij ook overtuigt. Het is jammer, dat je niet bij me in de buurt woont, anders had je mijn laatste kilootjes Farmfood over mogen nemen.
[/quote]

Ben ook brokkenvoerder geweest en geef nog steeds brokken erbij, omdat het op vakantie vaak echt onmogelijk is om compleet vers te krijgen en barfen begin ik gewoon niet aan, omdat mijn honden dan zeker weten tekorten oplopen. Ben veel te nonchalant voor zoziets.
Maar de Farmfood brokken zijn er bij mij al heel lang geleden de deur uitgegaan, want daar had ik nou echt miezerige, doffe honden van.
Je hoeft ook helemaal niet te barfen, maar je kan gewoon compleet vers rauw kopen en je hond voeren. En als je het dan leuk vindt, dan barf je eens een dagje in de week. Ik geef naast het compleet vers ook af en toe iets dat naast barf heeft gelegen.
gr.
Nicolette
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

Ik geef naast het compleet vers ook af en toe iets dat naast barf heeft gelegen.
gr.
Nicolette

;D ;D ;D ;D ;D
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="meesmerel1"]
gr.
Marije
[/quote]
Ik geef nu Royal Canin Giant Junior, maar zal binnenkort overschakelen op Farm Food. Ik wissel trouwens dikwijls van voeding (Eukanuba, dan hondendiner, nu Royal Canin). Ik heb nooit de brokken gemixt bij omschakeling en m'n hond heeft nog nooit diarree of zo gehad bij omschakeling van voeding.
Semr@
2-sterren
2-sterren

Bericht door Semr@ »

Zo denk ik er ook over Oebaya, ik ben ook bang, dat wanneer ik echt ga barfen, m'n honden tekorten oplopen, maar ik zal ze zeker af en toe een lekker kippen vleugeltje oid gaan geven. Mijn honden glimmen wel mooi op Farmfood, maar de poep staat me niet aan en ik moet eerlijk zeggen, dat Semra nu ze een paar weken vers krijgt een diepere glans in haar vacht heeft en de haren beginnen te groeien. Ik ben over stag dankzij Barfplaats ;D

Plaats reactie