Pinkel is in therapie

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Re: Pinkel is in therapie

*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Lizzy schreef: Ze schrikt in het bos wel vaker ergens van waardoor ze ineens niet meer mee wil lopen, maar als ik dan doorloop, loopt ze wel mee.
Als ik dit zo lees dan krijg ik het echt te doen met die arme Pinkel. :'(
Wat hebben ze haar vroeger in godsnaam allemaal aangedaan dat ze zo geworden is. >:(

Ik hoop dat de kamille haar de rust kan geven die ze zo hard nodig heeft. Ik blijf dit topic in ieder geval volgen, vind het reuze interessant.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja, het klikt goed tussen Pinkel en Edwin. Ze is wel heel voorzichtig hoor, tegen hem, maar dat is ze tegen iedereen die ze nog niet kent. Zeker vreemde mannen vindt ze erg eng. Maar ondertussen gaat ze al gewoon lekker in de praktijk liggen en is ze heel relaxed. Voor haar doen. Ik denk dat er verder weinig mensen of dieren zijn die niet met Edwin klikken. Hij is gewoon super relaxed, super aardig en super kundig. Dus dat is gewoon fijn.

En ja, bij Pinkel komt er van alles los. Letterlijk ook. Die arme schat heeft vannacht ons hele huis ondergescheten..... Ik kwam beneden en ze lag bibberend op de bank. Echt af te wachten om in mekaar gemept of stijf gevloekt te worden. Dat soort dingen slijten blijkbaar nooit.... Want ze woont al 6 jaar bij ons en ik heb haar natuurlijk nog nooit met 1 vinger aangeraakt.... (behalve om haar te knuffelen natuurlijk). Toen ik zei "Hee, mijn wijffie! Heb je zo'n pijn in je buikie gehad vannacht? Kom eens bij me lieverdje" was ze helemaal opgelucht.... :'(

Dat zijn echt de momenten dat ik haar vorige eigenaar echt vervloek. Ze heeft een klote leven gehad, ze is geslagen en geschopt (door man en zoon des huizes) en ze is OOK nog eens geboren in een fok-fabriek (een echte, in Belgie - ik heb het adres en zou er met liefde een steen door de ruiten gooien want ik word echt vrij agressief van dit soort ellende) en eigenlijk is het gewoon een hoopje ellende. Het is dat ze 60% van de tijd wel gelukkig is, anders had ik haar werkelijk 'verder lijden bespaard'.

Kijk, hier is mijn Pinkel geboren:

Afbeelding

Maar goed, ik ga er eigenlijk vanuit dat Pinkel een heel end verder gaat komen. En beter in haar vel komt te zitten. Door de bloesems.
conleeuw
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door conleeuw »

oh Lizzy, als ik zo'n foto zie, dan ga ik spontaan huilen, het is toch niet normaal, iedere idioot die nog niets van honden weet moet toch kunnen zien dat dit niet klopt, dit is geen honden bestaan, dit is gewoon legbaterij voor honden :'( :'( arme Pinkel, geen wonder dat ze angstig is gebleven als dit jou eerste indrukken zijn, en dan daarna nog eens mishandeld, dan zit dat toch tot in je ziel gegroefd :'( :'(
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Lizzy schreef:
Dat zijn echt de momenten dat ik haar vorige eigenaar echt vervloek. Ze heeft een klote leven gehad, ze is geslagen en geschopt (door man en zoon des huizes) en ze is OOK nog eens geboren in een fok-fabriek (een echte, in Belgie - ik heb het adres en zou er met liefde een steen door de ruiten gooien want ik word echt vrij agressief van dit soort ellende) en eigenlijk is het gewoon een hoopje ellende. Het is dat ze 60% van de tijd wel gelukkig is, anders had ik haar werkelijk 'verder lijden bespaard'.

Kijk, hier is mijn Pinkel geboren:

Afbeelding
:puke: :puke: :puke: :puke: :puke: :puke:

Dat adres in België is hier ook bekend, de hond van m´n zus komt er vandaan. Zij heeft hem daar niet gekocht hoor, zij heeft hem in Eindhoven uit het asiel gehaald. Een werknemer daar vertelde dat het asiel regelmatig vol zat met honden die daar vandaan kwamen. Mensen kochten ze in een opwelling en dankten ze net zo makkelijk weer af. Toen wij Joris daar op gingen halen, waren we ook net getuige van een vrouw die haar hondje naar het asiel bracht. Weet je wat ze zei? Nou, doeioeieoei....... :puke:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik wist natuurlijk dat Pinkel bij een fokfabriek vandaan kwam. Maar er is nog niet zo lang geleden een website in de lucht gekomen van deze fokker/handelaar. Toen ik de eerste keer de foto zag, schrok ik me een ongeluk. En het verhaal wordt nog erger hoor. Hij schijnt het meerendeel van de honden op heel jonge leeftijd (bij 5 weken) bij andere fabrieksfokkers vandaan te halen. Dus tja, als je al de pech hebt om hier geboren te worden en je wordt dan ook nog eens geplaatst bij een "gezin" waarbij vader en zoon de hond verrot slaan en schoppen "omdat het zo'n schijterig mietje van een hond is" (zo werd het gezegd), tja, dan kan er weinig normaals uit je voort komen he.......
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Oja, moet ik nog even kwijt over de hond van m´n zus. Is al z´n hele leven een drukke zenuwpees, die uit pure angst soms in huis plast.
Nu hij full-time op de smuldier en af en toe wat kippenekken staat, is hij echt een stuk rustiger geworden.  :)
Ellen22
1-ster
1-ster

Bericht door Ellen22 »

Ik krijg een knoop in mijn maag als ik die foto zie. En dan lees wat die arme pinkel allemaal mee heeft moeten maken! Wat een kl***z*kk*n!!!

Ik vind het heel interessant om te lezen hoe de bach bloesem zijn werk doet!
Bianca
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Bianca »

Lizzy, heel veel sterkte en succes met de therapie van Pinkel, ik wordt gewoon helemaal beroerd bij de gedachte dat twee kerels een angstig hondje in elkaar trappen 'omdat ze zo bang is'. Absoluut misselijkmakend en ik zou geloof ik ook niet moeten weten wie dit op z'n geweten heeft. Een hond is zo weerloos in de handen van mensen.... Geef Pinkel alle liefde van de wereld, en ook nog een dikke knuffel van mij..

Enne, kan die buikkramp niet veroorzaakt zijn door de kamille?

Nogmaals sterkte!
pepper
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door pepper »

Hoe staat het er nu voor???
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Bianca schreef: Lizzy, heel veel sterkte en succes met de therapie van Pinkel, ik wordt gewoon helemaal beroerd bij de gedachte dat twee kerels een angstig hondje in elkaar trappen 'omdat ze zo bang is'. Absoluut misselijkmakend en ik zou geloof ik ook niet moeten weten wie dit op z'n geweten heeft. Een hond is zo weerloos in de handen van mensen.... Geef Pinkel alle liefde van de wereld, en ook nog een dikke knuffel van mij..

Enne, kan die buikkramp niet veroorzaakt zijn door de kamille?

Nogmaals sterkte!
Ik had deze niet eens gezien :-[. Ja, droevig he, wat haar is aangedaan. Ik vind het ook zo zielig :'(. Knuffel is doorgegeven. Ze is dol op knuffels, dank je :-*!

Ik geloof niet dat de kamille de oorzaak van de buikkramp is geweest trouwens. Volgens mij werkt kamille (in verdunningen) eerder tegen).

Met Pinkel d'r darmen is het overigens weer helemaal OK. En ik weet niet, maar het lijkt ineens best een heel stuk beter te gaan met mijn meisje. Ze is behoorlijk vrolijk, voor haar doen. Ze is het park ook helemaal niet meer bang geweest en heeft gewoon lekker meegelopen. Zelfs toen ik ging lopen met Monique en Annak ging het goed (ze vind Annak een beetje eng omdat hij wat gromt tijdens het spelen). Ze is nog steeds niet wat je noemt een super ontspannen super vrij en blij hondje, maar ze lijkt me echt wat vrolijker en losser en blijer. Ik ben helemaal niet ontevreden, eigenlijk! Ik kan het niet eens echt omschrijven. Het is meer een gevoel. Of het verschil is subtiel, dat kan ook. In ieder geval: sinds vorige week dindsdag gaat het gewoon wel beter met haar!
Bianca
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Bianca »

Gelukkig dat het wat beter gaat! :)
macgirlie
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door macgirlie »

Wat fijn dat het al wat beter gaat met Pinkel. De veranderingen kunnen inderdaad heel subtiel zijn maar iemand die zo dicht bij zijn/haar hond staat voelt het verschil meteen. Je kunt ook niet iets in een paar weken weg nemen wat in maanden of jaren is ontstaan. Telkens met kleine stapjes vooruit eindigt uiteindelijk ook in een reuzenpas.
pepper
1-ster
1-ster
Contacteer:

Bericht door pepper »

Klinkt goed en hoopvol.

Is er dan al bekend hoe lang ze aan de Bach blijft?
Is dat tijdelijk of heel haar leven?
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

ik lees dit nu pas!!
wat heerlijk dat je wat voor haar kan doen met de bb therapie!!!! :D
ik hoop dat ze vrijer vrolijker en gelukkiger wordt!! :-* :-* :-*
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Ik heb nu het hele verhaal gelezen en ik hoop met heel mijn hart voor Pinkel en voor jullie dat het een succes gaat worden. :-*

Wat een ongelofelijke k*ttoestand waar ze uitkomt! :'( :'( :'( Als ik zulke verhalen lees krijg ik spontaan moordneigingen ( :-[ :-[). Ik word echt helemaal gek als ik mensen honden fout zie behandelen....... >:(

Plaats reactie