Mannen en Barf

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Mannen en Barf

Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

lightning schreef: tja lastig kiezen he mijn hond wel eten of ze eten niet.... verder doet hij het huishouden zoals toilet badkamer en dergelijk ach zelfs de kattenbakken dus heb niks te mopperen ;) :D
Tja  :-X ;)
Tinker schreef: Ik heb hier thuis steeds vaker gezeur omdat ik vers voer.Ik voer nu 2,5 jaar vers en krijg er steeds vaker negatieve discussie's over.Het gaat dan in de trant van: Dat het beter is moet nog maar bewezen worden.....en we hebben nog nooit zo vaak naar oplossingen moeten zoeken sinds ze op vers staan(wat wel waar is,maar ja...),want....de ene kan niet tegen dit,de ander verdraagt weer niet dat......merkje zus bevalt niet,dus halen we maar weer merkje zo.......Ik word er af en toe gaar van.Heb ook al te horen gekregen dat als de vriezer nu eindelijk eens leeg is,de honden gewoon weer net als vroegah op brok moeten.Nou daar is het laatste nog niet over gezegd.Dat zullen we nog wel zien. ;)
Mijn vrouw zegt dan dus gewoon (zonder met de ogen te knipperen en zo koel als een vrieskast) 'Nou mooi dan, dus jij zorgt er maar voor dat ie gezond blijft als jij alles toch beter weet'. En dan hoef ik echt niet met 'ja, maar.....' aan de komen hoor want dan krijg ik toch een preek over dat ik 'ook nooit weet wat ik wil' enzo.

En dus verzorg ik nu de hond, nouja ze zet wel het bakje neer als ik het niet kan doen, dus ik mag dan niet klagen toch? :D
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Als ik sommige reacties lees dan mag ik in mijn handjes knijpen met mijn vechtgenoot  ;D ;D
Ook hij vindt brokken de allergrootste bagger en loopt ook in alle winkels te loeren of er nog iets in de aanbieding ligt,geeft 's morgens de honden eten zo uit het vuistje  ;D...komt iedere 2 weken met een aardige lading kiprugstukken,kalkoennekken,konijn en makreel thuis die hij soms zelfs verpakt en in de vriezer schuift  8)
Ik moet alleen geen 120 kilo verse vuile pens door hem laten halen want dan moet ie ineens weg  ??? >:( ;D ;D
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Ja, die Jaco is goud waard!
Hier is het zo dat de beesten van mij zijn, en dus ook mijn verantwoordelijkheid. Heer Kruimel wil wel eens een hand toesteken, malen van van alles voor de katten bv, of 's avonds een ommetje met de honden, maar de regie ligt echt bij mij. Dus ook oppas zoeken voor de katten als we met vakantie gaan bv, zorgen dat er voldoende kant en klaar te grijp ligt in de vriezers als ik zelf weg ben, naar de da, enz enz.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Kruimel schreef: Ja, die Jaco is goud waard!
Hier is het zo dat de beesten van mij zijn, en dus ook mijn verantwoordelijkheid. Heer Kruimel wil wel eens een hand toesteken, malen van van alles voor de katten bv, of 's avonds een ommetje met de honden, maar de regie ligt echt bij mij. Dus ook oppas zoeken voor de katten als we met vakantie gaan bv, zorgen dat er voldoende kant en klaar te grijp ligt in de vriezers als ik zelf weg ben, naar de da, enz enz.
Jij hebt dus ook geen klagen  ;)
De verdere regie zoals kammen,ontklitten,nagels knippen etc en vlo/tekenpreventie is dus voor mij...ook het in de gaten houden van de Nollebakkers en paarden plus katten.
Jaco bekapt trouwens wel zelf de paarden op de natuurlijke manier  8) 
Tara is nu 9 dagen loops dus hou ik echt iedere seconde Tinussie in de gaten die wel veel snuffelt en likt maar nog niet weet wat hij er mee aan moet,meestal met een dag of 11 a 12 is het hoogtij bij haar en dan zie ik het meteen aan zijn gedrag  ::) en aangezien haar laatste loopsheid nogal wat probleempjes gaf met haar zeer ge*le grote broer die haast door een glazen deur sprong  :P gooi ik haar eerdaags veilig in de keuken met slot op de deur die in mijn zak zit...gelukkig zjn onze gasten een paar dagen terug vertrokken en komen de volgende gasten over een dag of 10...hopelijk is de rust dan weer terug in huize de Nollebakkers...pfffff.
schnüggerli
1-ster
1-ster

Bericht door schnüggerli »

>:( ik was aan het werk, ik werk aan huis met een kapsalon!!
en uit mijn ooghoeken zag ik dat de fijn gesneden pens naar buiten werd gebonsjoerd.... >:(
dus toen ik klaar met de knip klanten ben ik maar de hond gaan voeren.....het stonk helemaal niet dus heb hem er bij geroepen om hem te laten ruiken!!!!!!
het liefste gaat hij vandaag weer over op brok.... :'(
enrico lust niet alles dus dat is wel es moeilijk maar dat moet ik en wij nog leren,pens vind hij dus heerlijk!!!!!!
*Robin*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Robin* »

Ik mag van mijn mannetje gaan kijken voor een extra vriezertje!!! :D
omdat ik elke maand als er weer besteld moet worden zonder prooi zit en Roxy pikt dat niet ::) Die wil geen vlees zonder haar ;D

hij houdt zich er nog niet erg mee bezig, het zijn tenslotte mijn katten, maar hij zal er ook echt niks van zeggen, zelfs niet als ik met een heel konijn binnen zou komen ;D
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Ik heb het er wel over gehad over een vriezertje maar daar ga ik geen toestemming voor vragen hoor :)

is trouwens een van marktplaats voor 25 euro dus dat valt wel mee.

manlief hier zei als we op vakantie gaan dan moet je wel kijken of er een vriezer bij is :)

de pens is nu op dus ik zei dat ,zegt hij dan had je meer moeten kopen ,ja hallo jij vond het stinken en was er op tegen en nu ziet hij hoe de honden het lekker vinden wilt hij ook wel meer geven.

Hij verkondig overal dat de honden geen brokken meer krijgen enz.

nooit gedacht dat hij het zo leuk zo vinden :)
Arline
3-sterren
3-sterren

Bericht door Arline »

Het barfen is hier een 'vrouwen aangelegenheid'  ;)
Manlief vind het leuk dat ik barf en verteld trots aan wie het maar horen wil dat onze hond rauw vlees en botten eet. Ook is het kijken naar een barfende hond erg leuk, maar zelf iets doen in de richting van barf.. :o
Wel heeft ie me geholpen de op marktplaats gescoorde vriezer op te halen.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Aangezien de dieren mijn verantwoordelijkheid zijn is ook de aanschaf van eventuele vriezers mijn pakkie-an. Dus toen ik het nodig vond heb ik er een gekocht, en toen nog een  8) Daar moest heer Kruimel wel ff van  :o  maar het bleef rustig.
peerle
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Bericht door peerle »

Tja, ik heb precies ook nog wel geluk met mijn vriend als je dat hier bekijkt...Hij had er al niks op tegen dat Lucy van bij mijn ouders thuis bij ons kwam wonen, in onze kamer van 30 vierkante meter (ons vorig kot, of "kamers", zoals de Nederlanders zeggen). Hij vond het niet erg onze tafel te verschuiven om plaats te maken voor haar voerbakken of om die vieze stinkende brokken naast de zetel te hebben staan. Zonder tegenpruttelen kwam (en komt) hij ongeveer alle wandelingen meelopen, en als ik 's avonds hoofdpijn had deed hij gewoon de avondwandeling, de schat. Wanneer ik op BARF wilde overgaan snapte hij vrijwel direct de logica en het nut hiervan en steunde me dan ook de volle 100%.
Toen we vorig jaar verhuisden vond hij het een geweldig idee een extra diepvriezer te kopen, dan konden we eens wat grotere hoeveelheden inslaan. We doen haast alles samen, zowiezo, dus hij koopt, knipt, snijdt en verpakt mee dat het een lieve lust is. Alleen pens vind hij precies wel erger stinken dan ik, hij word er echt kokhalzend misselijk van en ik niet, dus dat doe ik wel. Je zal hem ook niet op een forum ofzo aantreffen, omdat dat absoluut zijn ding niet is en hij zit al nauwelijks aan de computer, dus het inlezen doe ik ook wel. Maar toen ik het nodig vond hem het boek van Mogens te laten lezen zodat hij ook wist wat ik deed en waarom vond hij dat geen probleem.
Niet dat ik nu hier iets wil "inwrijven" ofzo  ;), maar ik besef gewoon dat ik toch best wel geluk heb met dat ventje van mij...ik ging er zomaar vanuit dat dat normaal was, zo overeenkomen. Het is toch logisch dat je elkaar steunt en helpt ? Aangezien er zoveel reacties van de 'andere' (mijn man steekt zijn poten niet uit naar BARF) kant zijn dacht ik ook eens een alternatief te tonen : het kan !
Genoeg gezeverd...ik moet eigenlijk neurofysiologie zitten blokken  :P
Groetjes !
wendy178
1-ster
1-ster

Bericht door wendy178 »

eh tja ik ben ook weer alleen

maar toen mijn vriend er nog was(bij mij dan) vond hij het niet zo mijn honden vinden het namelijk nodig om met de stukken vlees door het huis te sjouwen en soms ook wel op de bank te gaan liggen ermee.

gelukkig is deze van leer dus tja lappie erover en schoon is het weer :P
Ik doe daar niet zo moeilijk over

vond het wel iets minder dat ik laatst een schape gebit in mijn bed vond dus de deur naar boven blijft voortaan dicht als ze een kop krijgen ;D
Remke
3-sterren
3-sterren
Contacteer:

Re:Mannen en Barf

Bericht door Remke »

Lupa schreef: dat lijkt me geweldig zo een man.
hier ben ik de voerder, de inkoopster en de verdeler :-\
Hans is niet zo betrokken bij het eten, voor hem zijn brokken ook goed
Mja Jan is opzich wel positief t.o.v. Barf eb KVV. Hij trekt ook regelmatig een zakje vlees uit de vriezer, maar weet niet wat het is (ook al staat het er op). Hij ontdooit het ook en voert het. Maar soms als ik bv een paar dagen weg ben dan kan het wel gebeuren dat ze een blikje krijgen, en soms vraagt hij wel of ze niet weer op brokken kunnen maar dat is sporadisch. Als we naar mijn moeder gaan rijd hij wel langs het Islamcenter en als ik bv op school ben en er wordt vlees geleverd door Herby dan neemt hij dat ook aan. En hij vind het ook erg leuk om te zien hoe Kip ervan geniet als ze een eendagskuiken uit elkaar trekt, en als de hondjes heerlijk op hun ribben zitten te kluiven. Ik ben wel voor de verdeling, wegen, verpakken van het vlees, coordinatie van Barfplaats koopjes, inkoop etc.
Maria S.
1-ster
1-ster

Bericht door Maria S. »

Mijn man is een groot reclamemaker voor vers voer voor onze honden, het is zo leuk om te horen hoe hij mensen uitlegt dat honden gewoon botten kunnen eten, dat het geen kwaad kan als je maar niets kookt, bakt of braadt. ;) Het grappige is natuurlijk wel dat ik degene ben die de info opzoekt de fora bezoek en doorspit en het eten bestel en geef............maar hij staat er in ieder geval helemaal achter.  :yeah:

Er mocht een nieuwe vriezer bij komen, hij helpt eventueel mee om sommige zaken, bv. zalmkoppen of lamsribben klein te krijgen etc., kortom een promotor van barf cq vers voer.
Laatst gewijzigd door Maria S. op ma 18 jun 2007, 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk en Donja
4-sterren
4-sterren

Bericht door Henk en Donja »

Tinker schreef: In de nieuwste Dogma staat een artikel over:Dodelijke Voeding,dit gaat over melamine in hondenbrokken en dat daar ik weet niet hoeveel honden aan zijn overleden.Na dit artikel gelezen te hebben,vond zelfs mijn man dat het toch dan maar beter was als de honden vers bleven eten. 8) ::) ;D
Klopt ja, zon canadees bedrijf die granen verwerkte voor 90 hondenvoer producenten heeft het terug moeten roepen(eind april ergens) omdat het graan vol zat met dat melamine. Ze dachten waarschijnlijk, och als we het niet voor de menselijke consumptie mogen gebruiken geven we het maar aan de hondjes want storten als chemisch afval is ook zo duur.
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Heer Kruimel blijkt dus ook in ruime kring reclame te maken voor barf. En dat terwijl hij geen notie heeft van wat er zoal in de vriezers zit, laat staan van hoe dat daar komt  ;D ;D ;D
Maar als ex-wetenschapper spreekt de theorie hem wel aan, mits het bij de theorie kan blijven, en die theorie verkondigt hij wijd en zijd. Bij collega's, clienten, en lieden die hij hobbymatig tegenkomt. Alsmede de enkele hondeneigenaar die hij bij de avondronde spreekt.

Soms gaat hij verder dan ik: hij laat de honden soms overdag uit voor een kort-maar-hevig rondje op het lokale bouwterrein dat al jaren braakligt en gekraakt is door een omvangrijke konijnenpopulatie. Nou kunnen hier de konijnen door de straat hopsen en op het grasveldje tussen de huizen met z'n tienen zitten te knagen, de honden kijken er niet naar. Ze gaan er niet achteraan, ze negeren de flaporen straal, zelfs als die op 5 meter afstand langs komen huppelen.

Op voornoemd bouwterrein is dat anders, daar gaan ze als gekken hollen en racen, konijn of geen konijn, het gaat om het principe. In volle vaart alle holen langs, als razende graven (Kátur), door de struiken stieren onder luidkeels gekef (Kátur) of bedachtzaam kijken of er hier of daar nog een onvoorzichtig of oldiedom konijntje rondrent (Tara). In 4 jaar tijd hadden ze daar nog nooit een konijn mee bemachtigd, maar Tara is van techniek veranderd. Ze stuurt Kátur de prikstruiken in om als drijver te fungeren *krijsblerscheurrenstuiter* en gaat zelf bij het dichtstbijzijnde hol verdekt opgesteld staan wachten, vermomd als zandheuveltje. En op die manier heeft ze nu al 4x een konijn gepakt. En soldaat gemaakt, de laatste was in 10 seconden compleet verdwenen, geen pluisje resteerde meer.

Dit soort doe-het-zelf-barf vind ik eerlijk gezegd net te ver gaan. OK, het zullen wel zwaar verstandelijk gehandicapte dan wel zieke konijnen geweest zijn maar ik trek daar toch een grens. Heer Kruimel niet, die vindt het wel gaaf eigenlijk. Zoang het maar tot het konijnenveldje beperkt blijft en ze niet tijdens de boswandling de kuierlatten nemen om ff te gaan snacken. Want eindeloos op je jagende hond staan wachten is echt minder. Het staat stom, je staat voor paal, en dan nog het risico dat ze eerder thuis zjn dan jij.
Hierover is het laatste woord nog niet gewisseld in Casa Kruimel.

Plaats reactie