dorinekok schreef:
Nou ik zou in jouw geval die kefir en of huttenkase niet vervangen voor vlees maar er juist extra bij geven. Zelf geef ik het niet en heb er dus niet veel ervaring mee. maar om dat beetje vlees dat je nu kunt voeren meteen door een joghurt achtige te vervangen (nog mee slobberen in plaats van kauwen) dat lijkt me geen fijn plan.
Ik heb nog nooit een hele kip gevoerd omdat het er gewoon nog nooit van gekomen is. Ik kan aan zoveel kipdelen gratis komen dat ik wel meer dan genoeg kip geef en eerder op zoek moet naar andere diersoorten. Een soort luxe probleem zeg maar. Bovendien is een hele kip veel te veel eten voor mijn honden. Ze zijn "maar" 20 kilo en eten ongeveer 400 en 600 gram per dag. De andere reden is dat ik het zonde vind om een prijzige soepkip te kopen die een slecht leven gehad heeft en daarmee de bio industrie in stand te houden, terwijl ik gemakkelijk aan slachtafval kan komen. Nog meer luxe probleem vergeleken met jou.
Het klinkt heel logisch dat je hond een epileptische aanval krijgt bij onverwacht lawaai. Bij mensen heeft een epileptie aanval ook bijna altijd te maken met stress.
Ik heb ook wel gehoord dat het vaccinatie beleid oorzaak is van epileptie bij sommige honden.
ik ga mijn menu voorlopig zo houden en zien wat er gebeurt...
de eerste aanval van mijn epilepsiehond was 2 maand na zijn vaccinaties...
hij wordt wel elke maand ontwomd...kan me voorstellen,ja, dat al die troep niet goed is...en misschien bevorderlijk voor een aanval....
Ik zou ook veel liever al die troep niet geven...(vaccinaties en ontworming bedoel ik) maar dat kan ik niet...er moet er maar 1 kennelhoest of rabies krijgen en de hele meute is ziek....liever preventief dan....en zeker omdat hier veel wild zit...de pups lopen los...dus...
als je maar 1 hond hebt kun je dat wel riskeren, wordt ie ziek, dan zal ie wel genezen kunnen worden....
worden de mijne ziek...dan mag ik wel heeeeel diep in mijn geldbeugel tasten...
De eerste honden die ik had heb ik zelden ontwormt met als resultaat dat deze veeel kleiner zijn dan de pups die hier zijn opgegroeid en elke maand zijn ontwormd...het verschil is groot....de eerste honden wegen tussen de 22 en 25 kg...de in estland geboren honden wegen tussen 29 en 35 kg wat het standaardgewicht is voor een malamute.
ik zou natuurlijk de poep van elke hond kunnen onderzoeken op wormen...maar dat gaat me ook massas geld kosten....die ontwormingstabletten zijn niet heel agressief..ik gebruik ZANTEL. En kost me amper 2,5 euro per hond van 30 kg.
Bestaan er natuurlijke producten die wormdodend werken???
Misschien moet ik dat maar eens in een nieuwe topic gooien...