Vis is vies

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Vis is vies

Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Allemaal dank voor de ideetjes, gerookte zalm met asperges en evt roomsausje vind ik iets te prijzige oplossing ;D
Van de weekend zalm geprobeerd in kleine stukken, bah zei Pika...
Dan komende week maar een beetje vis malen door pens of zo.
Kippepoot eet ze wel als ik het aan de andere kant vast houd ;)
Gelukkig hebben we maar een moeilijke eter!
MarijeJoanne
4-sterren
4-sterren

Bericht door MarijeJoanne »

Hier gelukkig geen moeilijke eters meer sinds we op vers zijn over gegaan een aantal jaren terug.
Natuurlijk zijn er wel dingen die een van beiden 'niet lust' of 'niet lekker' vinden of allebei, maar in de meeste gevallen hebben ze dan gewoon pech.
Oftewel, het wordt weggehaald en later weer aangeboden, eventueel later in wat kleinere stukjes gesneden of met wat anders lekkers erbij, de andere hond krijgt het erbij of het wordt weg gegooid.
Het komt niet vaak voor dat ze dan wat anders in de plaats ervoor krijgen en zeker niet al dezelfde maaltijd, al is het om de doodsimpele redenen dat er niet wat anders ontdooit is.

Haringstaartjes vinden ze erg lekker (krijgen ze vaak zo uit de hand als wij haring hebben gegeten, daar kan het ook aan liggen ;) ), zalmkop ook, witte vis vinden ze ook erg goed te eten, maar als ik ze haringresten geef, eten ze de koppen er tussen uit en laten ze de graten liggen.
Een hele haring blieven ze ook niet.
Vage honden, wel de koppen en de staarten, maar de vis zelf niet ;D
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Sardientjes en zalm in blik gekocht, vandaag visdag ;D
Ben benieuwd...gisteren had ze voor het eerst rauwe lamslever en dat was het echt helemaal, ik heb haar nog nooit zo zien schrokken :eat:
Dus de eerstkomende wdstrijden doen we gewapend met leverstukken! ;)
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Yes, het is gelukt! 100 gr zalm uit blik, 75 gr smuldiervlees,beetje lever, halve ei en een schepje biogarde, en alles ging op samen met een beetje fruit! Nu maar langzaam het aandeel vis verhogen... :P
doubansluna
2-sterren
2-sterren

Bericht door doubansluna »

haring vind onze luna wel lekker...
Wel duurder maar om het aan te zetten misschien ook een goed idee!
judith1967
5-sterren
5-sterren

Bericht door judith1967 »

Ik had de laatste keer Pangafilet gehaald,lekker voor ons en dacht geef Cairo ook panga,nou dat moest tie echt niet.
*Ilse
3-sterren
3-sterren

Bericht door *Ilse »

Vis......
Candy hoeft het niet, zalmkop, yuk, sardientjes, hoe bedenk ik het, pangafilet, neus optrekken, haring, die eet je zelf maar(gelukkig lust ik ze wel), en ga zo maar door. Het enige wat ze wel blieft te eten is verse zalmfilet!
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Rocky moest eerst ook geen verse sardientjes.

Toen in een paar stukken gesneden , toen at hij het wel.

De andere keer in 3 stukken  en vandaag door de helft gedaan en dat ging ook goed.

Dus de volgende keer krijgt hij gewoon een hele vis.

Ik zelf ben helemaal geen vis liefhebber en dan moet ik het nog doormidden snijden jakkie
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Gisteren een maaltijd sardientjes/zalm erin gekregen met maar een schepje huttenkaese erdoor...wordt nog wat! ;D
Ik lust zelf erg graag vis, als we van de zomer naar Finland gaan lekker veel vis eten! Ja en de honden ook ;D zal dat maar niet aan Pika vertellen....
siënna
1-ster
1-ster

Bericht door siënna »

mirjam_dc schreef: Hier is het ook lastig met bijna 8-maanden-oude Duco. In het begin vond hij een hele sardine heerlijk, ik blij. Helaas wordt het steeds lastiger en moet ik allerlei trucs uithalen om het naar binnen te krijgen. Fijnmalen, in de yoghurt verstoppen (yoghurt is zo ongeveer z'n lievelingssnack!). Ik vind het nog wel lastig om heel erg streng te zijn en het hem echt 2 dagen voor te blijven zetten. Hij is tenslotte ook nog maar klein en ik vind het geen fijn idee om het 1,5 dag te laten vasten. Maar ja, ik realiseer me ook wel dat ik het zo wel in de hand werk. Best wel eens lastig hoor, vooral als 'ie je dan aankijkt als de gelaarsde kat in Shrek!
Afbeelding
Misschien helpt het als je er een beetje rijst doorheen roert, dat bindt het vet wat.
saskia.
Aan zalmkop ben ik nog niet begonnen (is ook erg veel voor een border terrier), gerookte zalm vind hij wel erg lekker kwam ik gisteren achter! Kan misschien samen met die asperges waar ik gisteren wat over las  ;D
annielaumen
5-sterren
5-sterren

Bericht door annielaumen »

astriid at ook geen vers vis
koolvis en gesneden sardienes groente bij de pens van smuldier
nu eet astrid zalmkop sardienes koolvis forel
alleen makreel gaat niet goed
dat komt er altijd uit
dus geen makreel hier op het menu

annie laumen
Prince01
2-sterren
2-sterren

Bericht door Prince01 »

chico die is helemaal gek van vis, het maak niet uit welke vis je geef ze eet het op, Zalmkoppen, forellen, sardeintjes, heb laats nog 3 zalmkoppen besteld elke week 1, en de forellen krijg gratis van een vriend van me die vist op die vissen, kan ze mooi geheel invriezen, je kan der ook alles geven ze vind alles lekker maak nie uit welk vlees het is, ze is een echte Barfhond alleen krijg ze door deweeks kvv, en weekend barf 
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

Pika eet vis nog steeds met lange tanden en met een lekkermakertje zoals gemalen pens of jus/ andere overblijfsels van onze maaltijd, en minstens de hlft van de vis moet wel blikvis zijn... :-X
Maar het gaat er in, en dat vind ik toch wel belangrijk, ze hebben nu standaard een op de 7 maaltijden vis.
Antonia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Antonia »

Forel, makreel en wijting zijn dan ook wel heel erg vet. Er zijn veel honden die dat niet te knagen vinden dan wel moeilijk kunnen verdragen.

Sardien en zalm (maar dan wel onthoofd) wordt hier met smaak naar binnen gewerkt.
MoniqueAppels
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door MoniqueAppels »

Minna schreef: Yes, het is gelukt! 100 gr zalm uit blik, 75 gr smuldiervlees,beetje lever, halve ei en een schepje biogarde, en alles ging op samen met een beetje fruit! Nu maar langzaam het aandeel vis verhogen... :P
Gefeliciteerd :D

Plaats reactie