ja, ik heb dat wel eens geprobeerd. vroeger hebben ze namelijk wel brokjes gegeten.Zaniematsu schreef: heb je het wel eens geprobeerd? Met gedroogd vlees bijvoorbeeld. Of met brokjes als je brokjes als voeding geeft?
sien wordt er heel onrustig van, en is helemaal bang dat anderen het opeten.
otje daarentegen eet dan nog minder, want ze kan dan niet zien hoeveel ze nog in haar bakje heeft.
mijn katten zijn echt geen bankaardappels. heel druk en actief.
dus op dat gebied hebben ze het niet nodig, maar ook voor de verveling weg te werken vinden ze het niet fijn.
ik merk dat ze hier duidelijk een verschil zien in eten en spelen. otje wil nog wel eens met een kuikentje gooien, maar das meer het soepel en zacht maken van de prooi dan ermee spelen.
ze zien eten duidelijk ook als serieuze bezigheid, en vinden eht niet fijn als de ander het mogelijk kan opeten.
eten doen ze in alle rust, en graag van elkaar vandaan.
spelen doen ze in alle gekkigheid, en langs en op elkaar.
misschien zit het verschil erin dat mijn katten barf krijgen (sien helemaal en ot half; die krijgt wel prooitjes en kvv), en dat ze daarom een andere relatie hebben met voedsel.
nog een kleine aanvulling:
voedselverrijking hoeft echt niet persé met brokken te gebeuren.
je kan stukjes gedroogd vlees proberen, of een prooitje in stukjes knippen. of je gebruikt kleine haarloze muisjes. die wegen bijna nix, en daar kunnen ze best veel op een dag van eten zonder dik te worden. ideale snoepjes dus.