vragen & problemen

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: vragen & problemen

ijsselmeer
1-ster
1-ster

Bericht door ijsselmeer »

flin schreef: en mocht je vragen hebben betreft een schip reviseren,
kun je vast bij Henk terecht ;)

:thumbup: goed werk Henk!!
HUH :o hoe weet u dat  :o ook op een ander forum gekeken soms  ::) ;D
Groeten Henk.
roefus

Bericht door roefus »

ijsselmeer schreef: HUH :o hoe weet u dat  :o ook op een ander forum gekeken soms  ::) ;D
Groeten Henk.
:D  ja kijk uit, blijkbaar is niet meer geheim  ;)
roefus

Bericht door roefus »

ijsselmeer schreef: HUH :o hoe weet u dat  :o ook op een ander forum gekeken soms  ::) ;D
Groeten Henk.
maar stel gewoon je vragen...niets is te gek  ;)
ijsselmeer
1-ster
1-ster

Laura2004 schreef: @ Henk: Staat er voor jouw hond altijd een bakje eten klaar?

Als dat zo is zou ik dat niet meer doen.
Ik zou dan het eten aanbieden en als ze na vijf minuten niet eet weghalen. Als ze normaal twee keer per dag eet kan je het in de avond weer aanbieden en als ze weer niet eet na vijf minuten weghalen. En dan de volgende dag weer aanbieden. En probeer zo min mogelijk aandacht aan haar te schenken als ze mutst met haar eten.

En je zou bijvoorbeeld ook 1 keer per dag kunnen gaan voeren, dit werkt ook vaak goed voor hondjes die slecht eten. En het is natuurlijk altijd goed om een beetje af te wisselen (af en toe een kippennekje of eendennekje), maar ik zou absoluut geen rijst geven, ik zie niet in waarom je dit zou moeten geven :-\
Oke Laura bedankt voor uw antwoord ,dus ik kan het eten wat ik s`morgens heb ontdooid gewoon weer het zelfde porsie sàvonds aanbieden ? of word dat dan ranzig?
Misschien denken jullie wel wat is die gozer een muts maar normaal kwam ze binnen en rende gelijk naar haar bakje om te schranzen maar als ze dat ineens NIET meer doet maak ik mij na een paar dagen  toch zorgen,dus vraag ik het liever toch even hier op het forum ,k`heb de ballen verstand van honden vandaar mijn mogelijke  gezemel.
Nogmaals dank .en ik zal eens kijken waar ik kippen/eendennekjes kan kopen
Groeten Henk.
ijsselmeer
1-ster
1-ster

Oke Roefus dat zal ik doen  ;). ennuh ik mag wel uitkijken dadelijk ben ik nog een bekende/beruchte Nederlander ;D
Groeten Henk.
Laatst gewijzigd door ijsselmeer op do 21 feb 2008, 00:53, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus

Bericht door roefus »

ijsselmeer schreef: Oke Roefus dat zal ik doen  ;).
Groeten Henk.
ik denk niet dat ik dit hele topic heb gelezen.
en sorry...ben op dit moment ff te moe om het helemaal lezen  :-[

maar Henk...als je niet van honden weet en niets van voeding...dan kun je TWEE dingen doen.
OF je geeft een redelijk goeie complete versvoeding (kvv).
OF je gaat je lekker verdiepen in 'barf' en je gaat zelf samenstellen.

Is er NOG een mogelijkheid...je doet beiden.
Je geeft dan dus kvv en barf, en je combineert het dan 'n beetje.

En voor de rest...ik denk als je nooit iets met honden had...maar je gaat een hondje dan TOCH leuk vinden....dan wil je je best 'n beetje in de gezondheid van dat beestje verdiepen.
Toch?

Dus dan stel je vragen, ga gerust je gang. :D
Laatst gewijzigd door roefus op do 21 feb 2008, 00:59, 1 keer totaal gewijzigd.
roefus

Bericht door roefus »

ijsselmeer schreef: Oke Roefus dat zal ik doen  ;). ennuh ik mag wel uitkijken dadelijk ben ik nog een bekende/beruchte Nederlander ;DGroeten Henk.
Heet je toevallig JORAN ....hahahahahahaha...... ;)
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

8) 8)
yup, hier ook zo'n knutselaar in't gezin, al was't dan een klipper die weer mocht gaan zeilen,,,
ijsselmeer schreef: ,dus ik kan het eten wat ik s`morgens heb ontdooid gewoon weer het zelfde porsie sàvonds aanbieden ? of word dat dan ranzig?

wat 'k begrepen heb is dat honden niet zo snel iets ranzig vinden, maar je kunt 't ontdooide voer makkelijk 24 uur bewaren in de koelkast hoor; stel je geeft 's morgens een portie, die laat je mits 't niet opgegeten word een kwartier staan,en dat bied je 's avonds nogmaals aan,; weer niet binnen 't kwartier op? hop de koeling in voor de volgende ochtend...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

@ Henk: je kan zeker het eten van de ochtend 's avonds aanbieden en zelfs de dag er na en wat mij betreft ook daarna, langer zou ik het niet bewaren. Ik heb het idee dat het voerbakje al klaar staat als ze binnenkomt, ik heb het idee dat het voor jouw hond vanzelfsprekend is geworden dat er eten staat, ze weet dat ze altijd eten krijgt en denkt, ach, ik eet het vanavond wel op of morgen. Ik zou het bakje dus voor haar neerzetten en het liefst netjes laten zitten voor ze het krijgt, zodat ze iets voor haar eten moet doen en als ze gaat mutsen zou ik het na maximaal 5 minuten weghalen en je doet 's avonds precies hetzelfde (of nog beter, je geeft 's avonds niets, dit zou ik doen, maar ik weet niet of jij je daar prettig bij voelt). En als ze een dagje niet eet zou ik niet in paniek raken en de volgende dag hetzelfde doen. Negeer haar trouwens volledig als je haar eten geeft, dus je geeft het eten en loopt weg, je zegt niets, je kijkt niet en als je het weer afpakt ook negeren, alleen het bakje afpakken en weer je ding doen. Ik denk dat het dan goed moet komen.

Wel vind ik dat je uit moet sluiten dat ze ziek is, want je vertelde dat ze lusteloos was, dan kan het gewoon zijn dat ze zich niet lekker voelt  en daarom niet eet.
ijsselmeer
1-ster
1-ster

Roefus ,Flin .Laura bedankt voor jullie reactie ,maar ik heb weer eens te VROEG  geroepen  :-[,ik heb wat anders voor haar neergezet wat ik ook op dit topic aan jullie vroeg ?ook van carnibest en het loeder eet niet maar vreet weer als van oud`s om het zomaar te zeggen, t`ja ik zou ook niet elke dag biefstuk moeten toch?
nogmaals dank voor je jullie reactie`s .
Groeten van een te overbezorgde Henk.
Happy Tail
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Happy Tail »

hihi

wat kunnen ze toch mutsten he die monstertjes...maar goed, niet eten is toch iets dat ik ook altijd een belangrijke maatstaf vind om te bepalen of ze ziekig kunnen zijn
ijsselmeer
1-ster
1-ster

::) nu heb ik weer een  vreemde vraag  :-[, Amy zit in de tuin altijd te zoeken naar takjes en daar knauwd ze lekker op ,maar nu ben ik bang  dat ze splinters in haar keeltje krijgt ,en nu komt het .....ik dacht als ik nu  ouderwetse ZOETHOUT staafjes in de tuin neergooid krijgt ze geen splinters in haar keel .
MAAR is dat wel of niet goed voor  Amy .
Een stomme vraag ik weet het maar een onkundige / bezorgde  hond bezitter zit soms toch met (stomme) vragen.
mochten jullie deze vraag te gek vinden merk ik het wel doordat jullie niet op deze vraag reageren .
ennuh wat er ook gebeurd ,ik laat mij bij voorbaat  NIET opnemen hoor .
Groeten  Henk.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ik zou het in ieder geval niet te vaak geven. Zoethout bevat glycyrrhizinezuur en dat verhoogd de bloeddruk. Mijn "pup" knauwt trouwens ook op takjes en stokken. Ik ben er ook niet echt blij mee hoor, maar heb het haar niet af kunnen leren. Ik laat haar. Ik heb wel gemerkt dat ze toch wel selectief is waar ze op kluift. En dat zijn altijd stokken die dermate verdroogt zijn en toch ook zacht zijn dat het uit elkaar brokkelt of het zijn zachte malse takjes, die ook niet splinteren. Dus ik laat haar.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Gunnar, mijn 'pup' van 12 jaar  ::) ::)  kauwt ook heel graag op stokken, maar inderdaad vooral die brosse, die lekker uit elkaar vallen. Hij heeft er nog nooit last van gehad.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Pike loopt ook altijd takjes uit de tuin te eten, ook ik heb dat ooit opgegeven om het af te leren  ::)
Duc doet nu hetzelfde, ik laat hem maar, het is ook onbegonnen werk om elk takje uit de tuin te verwijderen.
Alleen, hier nemen ze niet alleen oude, brosse, zachte, takjes, ook stevige takjes zijn geliefd. Ze komen ook aanzetten met takken met fikse stekels (Robinia). Daar wordt ook lekker op gekauwd  :-X en die pak ik dus wel af want ik ben bang dat dat wél kwaad kan.

Plaats reactie