tobben met tandsteen en tandvleesonsteking

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: tobben met tandsteen en tandvleesonsteking

me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

K@rin schreef: nou ik weet het wel ............
als het helpt dan helpt het !!
die 17,50 is het me dan dubbel & dwars waard, dat mijn oude Kezenman daardoor niet onder narcose moet voor een schoonmaakbeurt  ;)
ja, het is voor mijn doggies het ook waard hoor!!!!
Ben blij dat ik meerdere potjes heb staan, voor het geval dat.
Ze krijgen het nu vandaag nog en dan stop ik ermee.
Kijken hoe lang het goed blijft gaan.
Krijg trouwens heel veel complimentjes over het gebit van m'n honden!
ellen
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

evds schreef: Tja, ik weet het niet hoor. Ik vind Pro Dent plaque of ook wel aan de prijs maar ik zie echt resultaat!  Bij het hondje dat hele erge aanleg heeft voor tandsteen en tandvleesonsteking(zie eerdere foto's). Zo zelfs dat ik denk dat een gebitsreiniging misschien niet meer nodig is. Ik zal binnenkort hier foto's plaatsen van hoe zijn gebit er nu uitziet.

Ik kan niet vergelijken met ander zeewier want dan heb ik nog nooit gevoerd.
Nou dan was het zijn geld zeker waard! En in de toekomst zou je dan altijd eens een goedkoper potje met Ascophyllum nodosum kunnen uitproberen. Met de ervaring die je dan inmiddels hebt merk je vast wel of er verschil in beide zit.
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

pike schreef: DIt is geen knotswier maar blaaswier.
Het IJslands zeewier dat ik hier in een potje heb (Fucus) is ook een blaaswier.
Als het grover is verteerd het mogelijk niet :-\Een alg is eencellig en geen wier.
Ik zei alleen dat ik dit soor zeewier op het strand vind...
En wat ik hier vind, is geen knotswier en ook geen blaaswier,maar Giant Kelp (Macrocystis pyrifera)
Van knotswier kan ik geen foto vinden,maar dit is de blaaswier,en duidelijk verschil met de giant kelp ;)
AfbeeldingAfbeelding

En Ascophyllum nodosum word in Pro Dent plaque gebruikt
Afbeelding

Kweet niet of je dat op de hollandse strand kan vinden....

Ik denk dat het niet veel uitmaakt welke soortzeewier je mee naar huis wil nemen om zelf te drogen, ik denk dat ze allemaal vreselijk gaan stinken. :-\
K@rin
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door K@rin »

Sheddie krijgt het nu 2 weken.
Ik heb vandaag toch maar ff foto's genomen van hoe het nu is.

Er is al echt verbetering te zien, maar het is nog lang niet goed.
Ik kon vanmiddag wel een stuk van 8 mm breed  :o :o van zijn achterste kies afwippen. !!
Die kies is nu "schoon".
De kies aan de andere kant zit veel meer en dikker tandsteen op, maar ik heb het idee, dat aan de rand van het tandvlees, het tandsteen ook al iets begint los te laten ...
Binnenkort daar ook schrapertje eens achter gaan zetten  ;)
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

't komt bij ons ook voor hoor: en je kan't prima drogen....buiten op rekken, op zoiets als 'n ouderwetse hooimijt, waar de wind door kan blazen....

Vaak komt op beschutte locaties het bruinwier Knotswier (Ascophyllum nodosum) met een hoge bedekking voor (Meijer & Waardenburg, 2002). Klei/veenbanken en schelpenbanken komen in het litoraal voor op plaatsen met een hogere dynamiek als gevolg van stroming. Ook veen/kleibanken in het sublitoraal zijn waarschijnlijk te kenmerken als hoogdynamisch als gevolg van stroming. Dit kan worden afgeleid van het feit dat deze gebieden veelal grenzen aan hoogdynamische delen zodat vermoedelijk het zandige sediment hier permanent wordt weggespoeld.
De oevergebieden in de kom van de Oosterschelde vormen hierop een uitzondering, omdat hier veen vrij komt bloot te liggen door erosie als gevolg van de zandhonger in de Oosterschelde (Geurts van
Kessel, 2005).
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

ik heb toch begrepen dat je het beter niet zomaar van het strand kan plukken. Sommige wieren zijn giftig, ik zou het verschil niet zien. En als het water vervuild was hebben ze die stoffen ook opgenomen. En zeewier wat aanspoeld zou ook vaak vol bacterien zitten. Zeewier uit een potje lijkt mij gezonder :-\
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hier twee foto's van knotswier: http://users.pandora.be/hugo.ollieuz/pa ... swier.html

Maar het groeit niet op veen of schelpenbanken of zand, het "groeit" op een vaste ondergrond. Het heeft nl. geen wortels maar hecht zich vast op steen/rots.

Gisteren kwam ik toevallig tweedehands een ouder boek tegen: Puur natuur op tafel. Daar staan ook een paar recepten in met zeewier   :D  Er staat o.a.: Gebruik alleen verse planten die nog vastzitten aan de stenen. Ik lees niets over vies ruiken, wel dat het er als het geserveerd wordt vrij onplezierig uit kan zien  ::)  :-X
Er wordt ook geschreven dat je het blaaswier snel kan drogen en dan vermalen, om als poeder toe te voegen aan je stoofgerecht of soep. In elk geval zal het dan niet stinken denk ik en is nog goedkoper dan het goedkoopste potje.

De Giant kelp heet hier ook Reuzekelp en behoort net als blaasjeswier tot de bruinwieren.
gemmaa schreef: ik heb toch begrepen dat je het beter niet zomaar van het strand kan plukken. Sommige wieren zijn giftig, ik zou het verschil niet zien. En als het water vervuild was hebben ze die stoffen ook opgenomen. En zeewier wat aanspoeld zou ook vaak vol bacterien zitten. Zeewier uit een potje lijkt mij gezonder :-\
Ik ben nog nergens iets tegen gekomen over giftige wieren.  ??? Wat vervuiling betreft, dat geldt ook voor de vis die uit het water komt. Die staat hoger in de voedselketen dus die bevat nog meer. 
Voor verzameld wier geldt natuurlijk ook dat je het eerst moet wassen net als andere groente
Waarom zou het wier in een potje gezonder zijn???  :-\
mcSnurk
5-sterren
5-sterren

Bericht door mcSnurk »

volgens mij is wier dat nog ergens aan vast zit vers en gezond, wier dat ergens aanspoeld is blijkbaar vaak aan het afsterven.
Wier dat je hier ergens vanaf gaat plukken zit vaak in de buurt van steden en rioolafvoeren. En er is ooit getest dat wier bij frankrijk erg radioactief is door de lozingen van de centrale's daar.
Misschien hou ik mezelf voor de gek maar ik zou dan liever een potje hebben waarop staat gekweekt in ???? waar het water misschien schoner is. Nou ja, weet ook niet of op zo'n verpakking staat waar het vandaan komt.
Als het hier voor de kust ronddobbert vertrouw ik het gewoon voor geen meter
Laatst gewijzigd door mcSnurk op zo 02 mar 2008, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

In elk geval is het niet vers meer, misschien dat het daarom ook gaat stinken.
Het kan al weken rondgedobberd hebben voor het aanspoelde!
202Spots
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door 202Spots »

pike schreef: Hier twee foto's van knotswier:
Thanks!! ;)

Ik neem aan dat de knotswier uit de zee bij noorwegen en ijsland "vers" word binnen gehaald.
Ik denk dat het water daar in de buurt ook niet zo vervuild is als dichter bij de stranden waar het als losgelaten wier na weet ik veel hoelang in 't water te hebben gedobbert dan zal aanspoelen.
Wanneer ik verse kon plukken en zelf drogen dan zal ik het willen proberen, maar ik denk dat het nu makkelijker en zuiverder is om 'n potje of capsules kant en klaar te kopen.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

202spots schreef: Thanks!! ;)

Ik neem aan dat de knotswier uit de zee bij noorwegen en ijsland "vers" word binnen gehaald.
dat mogen we hopelijk wel aannemen!
Ik denk dat het water daar in de buurt ook niet zo vervuild is als dichter bij de stranden waar het als losgelaten wier na weet ik veel hoelang in 't water te hebben gedobbert dan zal aanspoelen.
Wanneer ik verse kon plukken en zelf drogen dan zal ik het willen proberen, maar ik denk dat het nu makkelijker en zuiverder is om 'n potje of capsules kant en klaar te kopen.
zo denk ik er ook over. Ik zou niet weten waar ik hier levend wier kan vinden, behalve misschien op de Hondsbosse zeewering, of de stenen langs de afsluitdijk, een of andere pier enzo :-X
ga die receptjes echt niet uitproberen  met aanspoelsels  ;)
flin
5-sterren
5-sterren

Bericht door flin »

Knotswier (ascophyllum nodosum) is een bruinwier met aan de stengels kleine blaasjes met slijmerige inhoud, waarin de voortplantingsorganen zitten. In de stengels zitten ook grote knobbels, gevuld met gas, die ervoor zorgen dat de plant onder water rechtop staat. Knotswier komt voor in de Noordzee en aan de Atlantische kusten. De soort hecht zich aan rotsen in het midden van het getijdengebied. Wanneer het losraakt van de rotsen kan het nog lang in leven blijven. Onder het knotswier groeien ook allerlei andere wiersoorten, die zonder deze beschutting op die hoogte in de getijdezone zouden verdrogen. Ook vormen ze beschutting voor kleine zeedieren.
Breezer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Breezer »

Okay ik ben helemaal geboeid door dit onderwerp. Breezer heeft al veel te lang last van plak, tandsteen en ontstoken tandvlees en bovendien een vreselijk slechte adem. Vanmiddag in de auto begon meneer een beetje te hijgen van de spanning, nou de lucht was niet te harden. En toen dacht ik nu moet er echt iets aan gedaan worden. Alleen wil ik mijn kneus dus echt niet onder narcose laten brengen. Nu heb ik al poetsen geprobeerd, en dat werkt dus niet, meneer laat het niet toe. Met een schrapertje in de houdgreep krijg ik wel een beetje plak weg, maar de steen is zo verschrikkelijk hard. Toen las ik iets over speciale korreltjes die de tandsteen zachter zouden maken. Deze besteld, maar omdat de korrels in een schone bek gegeven moeten worden vergeet ik het steeds een half uur voor of na de maaltijd te geven. Ook geen succes dus. Nu dacht ik, ik kijk nog 1x op barfplaats voor tips. En wat zie ik......misschien wel mijn redding. Alleen door alle reactie's en verschillende termen die ik tegen kwam weet ik nu dus niet meer wat en hoe ik het beste kan bestellen.

Dus kortom welk middel werkt het beste en geeft de beste resultaten, en waar kan ik dat bestellen. Kosten maken me niet uit, als het maar werkt.
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

je kunt gewoon plaqueoff bestellen: www.plaqueoff.nl. Dit was eerst niet in NL te krijgen maar is het zelfde als wat ik en een aantal anderen uit Frankrijk hebben. En het werkt echt!
Breezer
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Breezer »

Helemaal top! Heb het gelijk besteld. Kan ik hopelijk van de week al beginnen.

Plaats reactie